CZE - MDA (dekontaminační automobil)

     
Název:
Name:
MDA MDA
Originální název:
Original Name:
MDA
Kategorie:
Category:
dekontaminační automobil NBC decontamination vehicle
Výrobce:
Producer:
VOP CZ, Nový Jičín
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2012
Obsluha:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Podvozek:
Chassis:
Tatra 815-780R59 19 270 4x4.1R
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
17485 kg 38548 lb
Celková délka:
Overall Length:
7550 mm 24ft 9in
Celková šířka:
Overall Width:
2740 mm 9ft
Celková výška:
Overall Height:
2910 mm 9ft 6.5in
Světlá výška:
Ground Clearance:
370 mm 1ft 2.5in
Rozvor:
Wheelbase:
4090 mm 161in
Rozchod:
Track:
2072 mm - všechny nápravy
81.5in - all axles
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T3C-928-81
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
- počet válců: 8
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 1850 Nm při 1000 ot/min
- maximální výkon: 270 kW při 1800 ot/min
Tatra T3C-928-81
- air cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel engine, electronic cooling control; meets EURO 3 emission standards
- number of cylinders: 8
- displacement: 773 cu in
- maximum torque: 1364 lb.ft at 1000 rpm
- maximum power output: 362 hp (367 PS) at 1800 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Tatra 14 TS 210L
- synchronizovaná převodovka
- počet rychlostí (vpřed+vzad): 14+2
Tatra 14 TS 210L
- synchromesh gearbox
- number of gears (forward+reverse): 14+2
Spojka:
Clutch:
MFZ 1x430
- jednolamelová s průměrem 430 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem
MFZ 1x430
- single-plate, diaphragm clutch 1x430 mm, attached to the engine fly wheel; hydraulic control with pressure-air power cylinder
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
320 l 70.39 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
85 km/h 52.8 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
900 km 559 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
45 ° / 32 °
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
20 ° 45 %
Překročivost:
Trench Crossing:
0,9 m 35 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,5 m 20 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,5 m 59 in
Nástavba:
Superstructure:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
firemní materiály VOP CZ
URL : https://www.valka.cz/CZE-MDA-dekontaminacni-automobil-t170779#509968 Verze : 0
MDA


Malý dekontaminační automobil je určený pro (malokapacitní) dekontaminaci na středním stupni armádní struktury, odpovídající vševojskové rotě, praporu a jiným obdobným účelovým bojovým uskupením:
- dekontaminace osob, včetně vybraných komponent, jejich osobní výzbroje a výstroje;
- dekontaminace vnějších povrchů vojenské techniky, výzbroje a materiálu;
- ohřev vody, přípravu a aplikaci dekontaminačních směsí, přepravu a skladování malého množství vody;
- mytí techniky.


Dekontaminační kapacita vozidla bez doplňování nádrží činí 12 až 15 osob s jejich výzbrojí a výstrojí nebo 2 až 3 automobily.


Kabina prostředku je pancéřovaná, splňující balistickou ochranu Level 2 a protiminovou ochranu Level 2b podle STANAG 4569. Dále obsahuje klimatizaci a nezávislé topení, přetlakovou filtroventilaci, je vybavená jedním rozložitelným pevným lůžkem, hasicím přístrojem, kanystrem na pitnou vodu a držáky zbraní pro dvoučlennou osádku. Zpětná zrcátka jsou elektricky ovládaná a vyhřívaná. Elektrickým ohřevem disponují i přední skla.


Účelovou nástavbu a vybavení automobilu tvoří:
- nosný rám s kapotáží
- nádrž na vodu o objemu 1500 l;
- nádrže na směsi;
- směšovač EDS (zařízení pro výrobu emulzní dekontaminační směsi, detergenční směsi ODS-5 a peroxidové směsi);
- vysokotlaké odstředivé čerpadlo EBARA EVML 3 13N5/1,5 kW;
- teplovodní ohřívač Hydronic M-II;
- průtokový ohřívač POV-2;
- vysokotlaký agregát Kärcher HDS 8/18-4C;
- teplovzdušné topení REMKO ATK 25;
- naftová elektrocentrála o výkonu 14 kVA.


Příslušenství:
- dekontaminační stan 4,6x4,6 m;
- rámová sprcha;
- prostředky individuální protichemické ochrany;
- plovoucí čerpadlo FROGGY 4K;
- ponorné čerpadlo;
- sběrné vany a vaky;
- dekontaminační rošty;
- vytyčovací souprava;
- souprava pro identifikaci osob a jejich výzbroje/výstroje.


Vývoj vozidla a výroba prototypu se uskutečnily v rozmezí let 2011 až 2013 a Ministerstvo obrany stály 26 728 000 Kč. Prostředek byl na veřejnosti poprvé představen na veletrhu IDET 2013. V květnu 2014 byl MDA zaveden do výzbroje 31. pluku radiační, chemické a biologické ochrany.
URL : https://www.valka.cz/CZE-MDA-dekontaminacni-automobil-t170779#509969 Verze : 3
MDA (výrobní číslo 001, budoucí VPZ 025 73-57), veletrh IDET 2013, Brno, květen 2013.
CZE - MDA (dekontaminační automobil) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-MDA-dekontaminacni-automobil-t170779#509970 Verze : 2
MDA (VPZ 025 73-57), 3. rota chemické ochrany, 312. prapor radiační, chemické a biologické ochrany, veletrh IDET 2015, Brno, květen 2015.
CZE - MDA (dekontaminační automobil) -


CZE - MDA (dekontaminační automobil) -


CZE - MDA (dekontaminační automobil) -


CZE - MDA (dekontaminační automobil) -


CZE - MDA (dekontaminační automobil) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-MDA-dekontaminacni-automobil-t170779#532965 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více