Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
LOT-B
Originální název:
Original Name:
LOT-B
Kategorie:
Category:
obrněný transportér
Výrobce:
Producer:
VOP 026, Šternberk
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / protype
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2000
Osádka:
Crew:
2
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
6 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
80001) kg
Celková délka:
Overall Length:
5845 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2350 mm
Celková výška:
Overall Height:
24002) mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
315 mm
Pancéřování:
Armour:
korba - čelo: 5 / 14 mm
korba - boky: 7 mm
korba - zezadu: 7 mm
korba - strop: 7 mm
korba - podlaha: 2 - 3 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Renault DCI 4C
- vznětový čtyřtaktní motor s turbodmychadlem
Výkon:
Power:
121.3 kW při ? ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
manuální, 5+1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
101 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
800 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 °
Boční náklon:
Side Slope:
36 °
Překročivost:
Trench Crossing:
1,22 ? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,4 m
Brodivost:
Fording Depth:
-3) m
Výzbroj:
Armament:
kulomet NSVT
- ráže: 12,7 mm
- náměr: +30° až -5°
- odměr: 360°


spřažený kulomet PKT
- ráže: 7,62 mm
- náměr: +30° až -5°
- odměr: 360°
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
1) pohotovostní hmotnost: 7190 kg
2) výška korby: 1925 mm
3) vozidlo je obojživelné;
- maximální rychlost plavby vpřed: 8 km/h
Zdroje:
Sources:
firemni materiály VOP 026
URL : https://www.valka.cz/CZE-LOT-B-t35392#503102Verze : 0
MOD
LOT-B (BRDM-2/99)


Přestavba vozidla radiačního a chemického průzkumu BRDM-2rch na obrněný transportér. Rozsáhlá modernizace se týkala zejména těchto hlavních prvků:
- nový vznětový motor s turbodmychadlem
- jednokotoučová třecí spojka
- pětistupňová převodovka
- nová přídavná převodovka


Zcela nový je věžový komplet s kulometem NSVT ráže 12,7 mm a spřaženým PKT ráže 7,62 mm:
- bezosádkový modulární systém podporovaný počítačovým řídícím systémem
- ovládání kompletu z místa velitele ve vozidle za počítačové podpory řídícího systému
- pozorování terénu a zamíření zbraní pomocí TV řetězce s CCD televizní kamerou a infračervenou kamerou (detekce cíle velikosti obrněného transportéru na vzdálenost 2500 m ve dne a 2000 metrů v noci)
- orientace v terénu dle GPS a integrovaných digitálních mapových podkladů


Další modernizační prvky:
- úprava korby pro přepravu šesti osob s bočními výstupy
- podstatné zlepšení ergonomických parametrů pro osádku
- velká okna z balisticky odolného materiálu
- dvoukruhová brzdová soustava a nové kolové brzdy
- zlepšené pérování podvozku a záměna pneumatik
- spojovací prostředky kompatibilní s prostředky NATO (modernizovaná radiostanice R-124M a RF-1325)
- nová elektrická soustava
- noktovizní pozorovací přístroj řidiče
- přenosný laserový dálkoměr
- poloautomatické protipožární zařízení
- teplovodní topení a upravené filtroventilační zařízení
- protiskluzové nášlapné plochy pro bezpečný pohyb na korbě


Výzkumně-vývojové práce proběhly v letech 1999 až 2000 za částku 14,65 milionů Kč uvolněnou z rozpočtu Ministerstva obrany. Vyroben byl jeden prototyp základní varianty LOT-B (vývoj ukončen v roce 2001) a velitelské verze LOT-VR. Modernizovaná vozidla měla být na začátku nového tisíciletí zavedena do výzbroje 43. výsadkového mechanizovaného praporu. K tomu však nakonec kvůli finančním a technickým důvodům nedošlo. Výsledků vývoje však bylo využito při výrobě obrněného vozidla OKV-P pro potřeby Policie ČR.
URL : https://www.valka.cz/CZE-LOT-B-t35392#130196Verze : 1
MOD
Prototyp LOT-B (B 02-54), červen 2002.
CZE - LOT-B -


CZE - LOT-B -


URL : https://www.valka.cz/CZE-LOT-B-t35392#130198Verze : 0
MOD