CZE - CAP-6M1 (cisterna automobilová - plnič techniky)

     
Název:
Name:
CAP-6M1 CAP-6M1
Originální název:
Original Name:
CAP-6M1
Kategorie:
Category:
cisternový automobil tank truck
Výrobce:
Producer:
Kobit, Jičín
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2016-DD.MM.2017
DD.MM.2019-DD.MM.2020
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
15:
- 5 (2016-2017)
- 5 (2019)
- 5 (2020)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2016
Obsluha:
Crew:
1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Podvozek:
Chassis:
Tatra 815-7T3R21 4x4.1R
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
12554 kg 27677 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
19000 kg 41888 lb
Celková délka:
Overall Length:
7455 mm 24ft 5.5in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8ft 2in
Celková výška:
Overall Height:
2975 mm 9ft 9in
Světlá výška:
Ground Clearance:
410 mm 1ft 4in
Rozvor:
Wheelbase:
4090 mm 161in
Rozchod:
Track:
2072 mm - obě nápravy
81 ½ in - both axles
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T3C-928-81
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
- počet válců: 8
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 1850 Nm při 1000 ot/min
- maximální výkon: 270 kW při 1800 ot/min
Tatra T3C-928-81
- air cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel engine, electronic cooling control; meets EURO 3 emission standards
- number of cylinders: 8
- displacement: 773 cu in
- maximum torque: 1364 lb.ft at 1000 rpm
- maximum power output: 362 hp (367 PS) at 1800 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Tatra 14 TS 210L
- synchronizovaná převodovka
- počet rychlostí (vpřed+vzad): 14+2
Tatra 14 TS 210L
- synchromesh gearbox
- number of gears (forward+reverse): 14+2
Spojka:
Clutch:
MFZ 1x430
- jednolamelová s průměrem 430 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem
MFZ 1x430
- single-plate, diaphragm clutch 1x430 mm, attached to the engine fly wheel; hydraulic control with pressure-air power cylinder
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
420 ? l 92.39 ? Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
85 km/h 53 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
1100 km 684 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
30 ° 67 %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
1,5 m 59in
Nástavba:
Superstructure:
jednokomorová cisterna ze slitiny hliníku, objem: 6 000 l one-chamber tank made of aluminium alloy, capacity: 6 000 l (1 320 Imp gal)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
firemní materiály VOP CZ
URL : https://www.valka.cz/CZE-CAP-6M1-cisterna-automobilova-plnic-techniky-t202888#578633 Verze : 0
CAP-6M1

Cisternový automobil CAP-6M1 je určen pro doplňování palivových nádrží pozemní motorové techniky měřenými a filtrovanými palivy:
- benzín automobilní bezolovnatý / F-67;
- nafta motorová pro celoroční použití / F-54;
- jednotné turbínové palivo petrolejového typu / JP/F-34.

Vozidlo je rovněž využitelné pro přepravu a skladování uvedených pohonných hmot. Cisternová nástavba je umístěna na podvozku Tatra 815-7T3R21 4x4.1R se sníženou nepancéřovanou kabinou. Objemový průtok při výdeji či příjmu paliva činí 380 litrů za minutu. Objemový průtok při výdeji pistolí je 130 litrů za minutu.

Výběrové řízení na dodávku 5 cisternových automobilů - plničů pozemní techniky na podvozku Tatra 815-7 pro potřeby Armády České republiky bylo vyhlášeno 1. července 2014. Žádost o účast podaly společnosti VOP CZ a Kobit. První uchateč byl následně vyloučen, protože nesplnil jeden z kvalifikačních předpokladů - nedoložil, že v předchozích 5 letech realizoval dodávky cisternových vozidel pro pohonné hmoty v celkovém finančním objemu minimálně 20 milionů Kč bez DPH. Výběrové řízení muselo být nakonec zrušeno, protože jediný zbývající zájemce do stanoveného termínu nepodal žádnou nabídku.

Akviziční proces se tak musel v prosinci 2015 opakovat. Pro realizaci veřejné zakázky byl tentokrát k podání nabídky vyzván jediný uchazeč - společnost VOP CZ, která nabídla vozidlo CAP-6M1 využívající cisternovou nástavbu od společnosti Kobit. Smlouva s VOP CZ na dodávku pětice vozidel CAP-6M1 za částku 70 276 800 Kč včetně DPH byla uzavřena v dubnu 2016.

Dne 27. září 2017 podnik VOP CZ předal zástupcům české armády v Centru zabezpečení materiálem technických služeb ve Štěpánově všech 5 objednaných cisteren CAP-6M1. Vozidla byla zavedena do výzbroje jednotek 4. brigády rychlého nasazení a 14. pluku logistické podpory.

Dne 19. listopadu 2018 byla s podnikem VOP CZ uzavřena druhá smlouva na dodávku vozidel CAP-6M1 pro českou armádu v počtu 10 kusů. Hodnota kontraktu dosáhla částky 149 918 044 Kč včetně DPH. První tři exempláře byly dokončeny a předány během července 2019. Jejich uživatelem se staly jednotky 7. mechanizované brigády.
URL : https://www.valka.cz/CZE-CAP-6M1-cisterna-automobilova-plnic-techniky-t202888#578634 Verze : 5
Prototyp CAP-6M1, veletrh IDET 2017, Brno, červen 2017.
CZE - CAP-6M1 (cisterna automobilová - plnič techniky) -


CZE - CAP-6M1 (cisterna automobilová - plnič techniky) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-CAP-6M1-cisterna-automobilova-plnic-techniky-t202888#578638 Verze : 0
Prototyp CAP-6M1 zachycený během zkoušek v klimatické laboratoři Evropského testovacího centra v Hostivicích u Prahy, červen 2016.


Fotografie:
Evropské testovací centrum

CZE - CAP-6M1 (cisterna automobilová - plnič techniky) -


CZE - CAP-6M1 (cisterna automobilová - plnič techniky) -


CZE - CAP-6M1 (cisterna automobilová - plnič techniky) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-CAP-6M1-cisterna-automobilova-plnic-techniky-t202888#580556 Verze : 2
CAP-6M1 (VPZ 026 75-42) ze stavu 1. rotního úkolového uskupení eFP postaveného na bázi mechanizované roty ze žateckého 41. mechanizovaného praporu, Litva, říjen 2018.

Nejvýraznějším závěrem v rámci posílení alianční schopnosti odstrašení a obrany bylo rozhodnutí summitu NATO ve Varšavě z července 2016 o rozmístění čtyř aliančních mnohonárodních bojových uskupení v Estonsku, Litvě, Lotyšsku a Polsku v rámci tzv. Posílené předsunuté přítomnosti (enhanced Forward Presence, eFP). To spočívá v permanentní přítomnosti mnohonárodních bojových uskupení členských států NATO na bázi posílených mechanizovaných praporů (cca 1000 a více osob) v pobaltských státech a v Polsku. Činnost jednotlivých bojových uskupení řídí a odpovědnost za jejich výstavbu a trvalé naplnění nesou vedoucí země, které jsou zároveň největšími poskytovateli sil a prostředků. Vedoucí země v bojových uskupeních budou působit dlouhodobě, další spojenci pak budou vojensky přispívat na principu dobrovolnosti a rotačním způsobem. Vedoucí zemí pro Estonsko je Velká Británie, pro Litvu Německo, Kanada pro Lotyšsko a USA pro Polsko. Vedoucí země vyzvaly spojence k poskytnutí národních vojenských příspěvků do zmíněných uskupení. První jednotky eFP byly rozmístěny v pobaltských státech začátkem roku 2017 s tím, že operační schopnosti bude dosaženo do poloviny června 2017.

Armáda ČR do eFP přispěla minometnou četou 71. mechanizovaného praporu nasazenou na území Lotyšska (v počtu do 60 osob s minomety vz. 82 PRAM-L a přepravníky Tatra 815-7 PRAM) a rotním úkolovým uskupením na bázi mechanizované roty 41. mechanizovaného praporu nasazeným na území Litvy (v počtu do 230 osob). Základ českého rotního úkolového uskupení eFP tvořila mechanizovaná rota s KBVP Pandur II CZ posílená ženijní četou, logistickou jednotkou a zdravotnickým prvkem. Hlavním rotního úkolového uskupení bylo zdokonalit se ve výcviku v mezinárodním prostředí. Nasazení bylo také příležitostí prověřit dovednosti vojsk během přesunu na dlouhé vzdálenosti přes území cizích států. Kombinovaný přesun po železnici a vlastní ose z Podbořan na Lounsku do Litvy bude trval tři dny. Celkem se ve třech sledech přesunulo postupně osm desítek kusů techniky. Přesun do Litvy byl zahájen v pondělí 9. července 2018. Hlavní základna německo-nizozemsko-českého bojového uskupení se nacházela ve výcvikovém prostoru litevské armády Rukla vzdáleného cca 70 km severozápadně od Vilniusu.

Fotografie:
41. mechanizovaný prapor - https://www.facebook.com/41mpr

CZE - CAP-6M1 (cisterna automobilová - plnič techniky) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-CAP-6M1-cisterna-automobilova-plnic-techniky-t202888#610294 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více