Název: Name: | AD 30 | |
Originální název: Original Name: | AD 30 | |
Kategorie: Category: | autojeřáb | |
Výrobce: Producer: | ČKD Mobilní Jeřáby a.s., Slaný | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.200R-DD.MM.201R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30+ | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.200R | |
Obsluha: Crew: | 1 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Podvozek: Chassis: | Tatra 815-250J21 30 230 6x6.2 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | ? kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 30500 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 10700 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2500 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 3700 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 330 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 4090 mm - ? mm | |
Rozchod: Track: | 1994 mm - přední náprava 1776 mm - zadní nápravy | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Tatra T3B-928-50 - vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 2 - počet válců: 8 - vrtání: 120 mm - zdvih: 140 mm - objem válců: 12 667 cm3 - maximální točivý moment: 1400 Nm při 1200 ot/min - maximální výkon: 230 kW při 1800 ot/min | |
Převodovka: Gearbox: | Tatra 10 TS 130 - synchronizovaná 5+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod řazený elektropneumaticky s předvolbou | |
Spojka: Clutch: | MFZ 1x430 jednolamelová s průměrem 430 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 220 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 80 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | 451) l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 500+ km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Nástavba: Superstructure: | nosnost: 30 000 kg pojezd s břemenem: nelze délka základního výložníku: - zasunutý: 9 500 mm - vysunutý: 26 000 mm délka výložníku s nástavci: 33 900 / 38 900 mm hydraulická soustava: - 2 obvody na podvozku - 4 obvody na otočném vršku bezpečnostní zařízení: SLI 05 ovládání: mechanické, čtyřpákové ovládání rozvaděčů šířka s vysunutými opěrami: 5 160 mm | |
Uživatelské státy: User States: | 2) | |
Poznámka: Note: | 1) základní spotřeba paliva 2) jako TT-30MIL | |
Zdroje: Sources: | firemní materiály ČKD Mobilní Jeřáby MO ČR - www.army.cz |
URL : https://www.valka.cz/CZE-AD-30-autojerab-t185491#541510Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
AD 30
Autojeřáb AD 30 je určený pro stavební a montážní práce i v těžkém terénu. Je postaven na podvozku Tatra 815-250J21 30 230 6x6.2. Jeřáb má čtyřdílný teleskopický výložník, dále dva nástavce – příhradový a trubkový (pro potřeby AČR pouze příhradový). Pro potřeby české armády byl autojeřáb vybaven vyprošťovacím navijákem o tahu v laně 10 t a speciálním závěsem na kontejnery Z20LRT. Prostředek vznikl dalším vývojem autojeřábu AD 28.
Autojeřáb byl do výzbroje české armády zaveden v roce 2005 v počtu jednoho kusu, který byl přidělen Distribučnímu centru. Vozidlo bylo pořízeno za 10 570 889 Kč v rámci smlouvy uzavřené 15. srpna 2004.
Provozovaná vozidla (10/2015):
Autojeřáb AD 30 je určený pro stavební a montážní práce i v těžkém terénu. Je postaven na podvozku Tatra 815-250J21 30 230 6x6.2. Jeřáb má čtyřdílný teleskopický výložník, dále dva nástavce – příhradový a trubkový (pro potřeby AČR pouze příhradový). Pro potřeby české armády byl autojeřáb vybaven vyprošťovacím navijákem o tahu v laně 10 t a speciálním závěsem na kontejnery Z20LRT. Prostředek vznikl dalším vývojem autojeřábu AD 28.
Autojeřáb byl do výzbroje české armády zaveden v roce 2005 v počtu jednoho kusu, který byl přidělen Distribučnímu centru. Vozidlo bylo pořízeno za 10 570 889 Kč v rámci smlouvy uzavřené 15. srpna 2004.
Provozovaná vozidla (10/2015):
VPZ | Útvar |
---|---|
437 47-45 | Centrum zabezpečení zahraničních operací a mimořádných stavů |
URL : https://www.valka.cz/CZE-AD-30-autojerab-t185491#541507Verze : 4
Martin Smíšek
MOD
AD 30 (VPZ 437 47-45, výrobní číslo 010, rok výroby 2005), Distribuční centrum, veletrh IDET 2011, Brno, květen 2011.
Období | - |
Typ stroje | CZE - AD 30 (autojeřáb) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZE-AD-30-autojerab-t185491#541509Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
AD 30, křivka nosnosti.
(ČKD Mobilní Jeřáby)
Období | - |
Typ stroje | CZE - AD 30 (autojeřáb) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(ČKD Mobilní Jeřáby)
URL : https://www.valka.cz/CZE-AD-30-autojerab-t185491#541508Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.