Název: Name: | AD 20.2 | |
Originální název: Original Name: | AD 20.2 | |
Kategorie: Category: | autojeřáb | |
Výrobce: Producer: | ČKD Mobilní Jeřáby a.s., Slaný | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.199R-DD.MM.201R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 950+ (všechny verze AD 20 / all versions of AD 20) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.199R | |
Obsluha: Crew: | 1 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Podvozek: Chassis: | Tatra 815-280R21 25 270 6x6.2 TERRN°1 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | ? kg | |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 24560 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 10530 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2500 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 3750 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 290 mm | |
Rozvor: Wheelbase: | 3700 mm - 1320 mm | |
Rozchod: Track: | 1994 mm - přední náprava 1774 mm - zadní nápravy | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Tatra T3C-928-80 - vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3 - počet válců: 8 - vrtání: 120 mm - zdvih: 140 mm - objem válců: 12 667 cm3 - maximální točivý moment: 1800 Nm při 1000 ot/min - maximální výkon: 270 kW při 1800 ot/min | |
Převodovka: Gearbox: | Tatra 10 TS 180 - synchronizovaná 5+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod řazený elektropneumaticky s předvolbou | |
Spojka: Clutch: | MFZ 1x430 jednolamelová s průměrem 430 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 220 l | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 80 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Nástavba: Superstructure: | nosnost: 20 000 kg pojezd s břemenem: 4 000 kg / 2 800 mm délka základního výložníku: - zasunutý: 8 900 mm - vysunutý: 20 900 mm délka výložníku s nástavcem: 28 800 mm hydraulická soustava: - 2 pomocné obvody na podvozku - 2 hlavní obvody na otočném vršku bezpečnostní zařízení: SLI 05 ovládání: mechanické, čtyřpákové ovládání rozvaděčů šířka s vysunutými opěrami: 4 600 mm | |
Uživatelské státy: User States: | 1) 2) | |
Poznámka: Note: | 1) podvozek T-815-250P11 a T815-280R21 2) podvozek T-815-250P11 a T815-7T3R31 | |
Zdroje: Sources: | firemní materiály ČKD Mobilní Jeřáby MO ČR - www.army.cz |
URL : https://www.valka.cz/CZE-AD-20-2-autojerab-t185427#541347Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
AD 20.2
Autojeřáb AD 20.2 je určený pro stavební a montážní práce i v těžkém terénu. V provedení pro českou armádu je postaven na podvozku Tatra 815-280R21 25 270 6x6.2 s třídílným teleskopickým výložníkem a příhradovým nástavcem. Pro potřeby AČR je dále vybaven vyprošťovacím navijákem o tahu v laně 10 t a speciálním závěsem na kontejnery Z20LRT.
Autojeřáby AD 20.2 byly do výzbroje Armády České republiky zavedeny ve druhé polovině devadesátých let (cca 1997). Jednalo se o vozidla postavená na podvozku řady Tatra 815-2 (Tatra 815-250P11 28 230 6x6.2), která byla dodávána přibližně do roku 2000. Stroje z pozdějších dodávek využívaly strojový spodek řady Tatra 815-2 TERRN°1 (Tatra 815-280R21 25 270 6x6.2). Dne 15. července 2003 byla uzavřena smlouva na dodání tří jeřábů AD 20.2 pro potřeby AČR za částku 24 737 574 Kč. Dalších deset vozidel bylo české armádě dodáno na základě smlouvy uzavřené 1. prosince 2005 za sumu 83 492 780 Kč.
Autojeřáb AD 20.2 byl nasazen na letišti v afghánském Kábulu, kde byl zařazen v sestavě Národního podpůrného prvku, který sloužil k podpoře jednotek AČR na území Afghánistánu zasazených v rámci misí ISAF a Resolute Support, a to především k zabezpečení systému administrativní a logistické podpory (2. úrovně) a koordinace zdravotnického zabezpečení.
Známá vozidla (10/2015):
Autojeřáb AD 20.2 je určený pro stavební a montážní práce i v těžkém terénu. V provedení pro českou armádu je postaven na podvozku Tatra 815-280R21 25 270 6x6.2 s třídílným teleskopickým výložníkem a příhradovým nástavcem. Pro potřeby AČR je dále vybaven vyprošťovacím navijákem o tahu v laně 10 t a speciálním závěsem na kontejnery Z20LRT.
Autojeřáby AD 20.2 byly do výzbroje Armády České republiky zavedeny ve druhé polovině devadesátých let (cca 1997). Jednalo se o vozidla postavená na podvozku řady Tatra 815-2 (Tatra 815-250P11 28 230 6x6.2), která byla dodávána přibližně do roku 2000. Stroje z pozdějších dodávek využívaly strojový spodek řady Tatra 815-2 TERRN°1 (Tatra 815-280R21 25 270 6x6.2). Dne 15. července 2003 byla uzavřena smlouva na dodání tří jeřábů AD 20.2 pro potřeby AČR za částku 24 737 574 Kč. Dalších deset vozidel bylo české armádě dodáno na základě smlouvy uzavřené 1. prosince 2005 za sumu 83 492 780 Kč.
Autojeřáb AD 20.2 byl nasazen na letišti v afghánském Kábulu, kde byl zařazen v sestavě Národního podpůrného prvku, který sloužil k podpoře jednotek AČR na území Afghánistánu zasazených v rámci misí ISAF a Resolute Support, a to především k zabezpečení systému administrativní a logistické podpory (2. úrovně) a koordinace zdravotnického zabezpečení.
Známá vozidla (10/2015):
VPZ | Útvar |
---|---|
023 90-77 | Agentura vojenského zdravotnictví (rok výroby 2005) |
023 90-84 | 142. prapor oprav |
023 90-91 | Národní podpůrný prvek, Úkolové uskupení AČR ISAF / Úkolové uskupení AČR RS /Základna munice/ (rok výroby 2005) |
024 45-38 | 42. mechanizovaný prapor (rok výroby 2006) |
024 45-45 | 41. mechanizovaný prapor |
024 45-52 | 14. pluk logistické podpory (rok výroby 2006) |
024 45-83 | 71. mechanizovaný prapor |
024 45-90 | 72. mechanizovaný prapor (rok výroby 2006) |
241 08-21 | 225. letka bojového zabezpečení |
241 08-45 | 25. protiletadlový raketový pluk |
302 30-79 | Centrum zabezpečení munice (rok výroby 1998) |
310 01-01 | 31. pluk radiační, chemické a biologické ochrany |
310 59-42 | 14. pluk logistické podpory (rok výroby 2000) |
353 20-32 | 141. zásobovací prapor (rok výroby 1998) |
360 67-00 | Centrum zabezpečení zahraničních operací a mimořádných stavů (rok výroby 2000) |
431 22-19 | 151. ženijní prapor (rok výroby 2003) |
439 88-77 | Centrum zdravotnického materiálu |
537 22-14 | 142. prapor oprav (rok výroby 1997) |
541 22-86 | Agentura vojenského zdravotnictví (rok výroby 1998) |
URL : https://www.valka.cz/CZE-AD-20-2-autojerab-t185427#541340Verze : 18
Martin Smíšek
MOD
Reklama
AD 20.2 (VPZ 024 45-38, podvozek T815-280R21) z výzbroje Roty logistiky 42. mechanizovaného praporu na pražské vojenské přehlídce, 28.10.2008.
Období | - |
Typ stroje | CZE - AD 20.2 (autojeřáb) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZE-AD-20-2-autojerab-t185427#541352Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
AD 20.2, křivka a tabulka nosnosti.
(ČKD Mobilní Jeřáby)
Období | - |
Typ stroje | CZE - AD 20.2 (autojeřáb) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(ČKD Mobilní Jeřáby)
URL : https://www.valka.cz/CZE-AD-20-2-autojerab-t185427#541341Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
AD 20.2 (VPZ 360 67-00, podvozek T-815-250P11) z výzbroje Roty zabezpečení 15. kontingent AČR v silách KFOR zachycený při výstavbě provizorní školy v obci Lausa, říjen 2009. Na začátku června 2009 vyhořela po zásahu bleskem v kosovské vesnici Lausa v podujevské municipalitě základní škola pro více než 200 dětí. Styčný monitorovací tým 15. kontingentu AČR v silách KFOR vyvolal jednání mezi starostou obce, ředitelem školy a zástupci roty zabezpečení. Výsledkem jednání byla dohoda, že český kontingent poskytne škole šest kontejnerů jako dočasné řešení situace, než bude postavena nová budova školy. Díky zapůjčení kontejnerů vznikly tři třídy, dohromady zhruba pro 70 dětí.
(MO ČR - www.army.cz)
(MO ČR - www.army.cz)
(MO ČR - www.army.cz)
Období | - |
Typ stroje | CZE - AD 20.2 (autojeřáb) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(MO ČR - www.army.cz)
Období | - |
Typ stroje | CZE - AD 20.2 (autojeřáb) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(MO ČR - www.army.cz)
Období | - |
Typ stroje | CZE - AD 20.2 (autojeřáb) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZE-AD-20-2-autojerab-t185427#541354Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Reklama
AD 20.2 (VPZ 023 90-84, podvozek T815-280R21), 142. prapor oprav, Dragounská kasárna, Klatovy, červen 2013.
Období | - |
Typ stroje | CZE - AD 20.2 (autojeřáb) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZE-AD-20-2-autojerab-t185427#541351Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Autojeřáb AD 20.2 na podvozku Tatra 815-2 TERRA zachycený při instalaci odminovacího tralu KMT-7 na tank T-72AV z výzbroje ázerbajdžánské armády po skončení války o Náhorní Karabach, listopad 2020. Tank s navěšeným KMT-7 byl následně použit pro odminování části cesty Tartar-Suqovuşan.
Zdroj:
Zdroj:
vk.com
Období | - |
Typ stroje | CZE - AD 20.2 (autojeřáb) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZE - AD 20.2 (autojeřáb) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZE - AD 20.2 (autojeřáb) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZE - AD 20.2 (autojeřáb) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZE - AD 20.2 (autojeřáb) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZE - AD 20.2 (autojeřáb) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZE - AD 20.2 (autojeřáb) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZE-AD-20-2-autojerab-t185427#655814Verze : 2
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.