Main Menu
User Menu

CW-34 (vyprošťovací tank)

Na podvozku T-34 i Poláci vyráběli ženijně-vyprošťovací tank označený CW-34.


Po technické stránce obdobný a inspirovaný čs. VT-34.


Technický popis:
Strojový spodek byl převzatý z tanku T-34-85. S tankem T-34 měl shodnou i zadní část korby, která kryla motorový prostor. Přední část nástavby byla nové konstrukce, bylo v ní místo pro buben hlavního navijáku tažného lana a pracovní místa dvou členů posádky. Nástavbu tvořil svařenec z pancéřových plátů, které chránily posádku před střelbou z lehkých zbraní a střepinami granátů. Na stropu nástavby byly umístěny dva vstupní poklopy pro posádku. Na pravém, nad místem velitele je umístěný periskop. Za nimi jsou další dva poklopy, které umožňují přístup k navijáku. Po stranách těchto krytů byly ještě poklopy které umožňovaly přístup ke schránkám s doplňkovým vybavením tanku.
Buben navijáku měl průměr 1 090 mm, při délce 1 280 mm. Hlavní ocelové lano o délce 128m a průměru 33 mm, bylo dimenzováno na tah do 30 tun přímo a s pomocí tří kladek až do 120 tun. Buben byl poháněný přes pomocnou převodovku od klikového hřídele motoru. Hlavní naviják se ovládal z místa řidiče dvěma pákami. Jednou se ovládal chod bubnu vpřed a vzad a druhou se ovládala společná spojka a brzda bubnu. Třetí pákou se ovládala zubová spojka, která spojovala náhon bubnu s pomocnou převodovkou a motorem. Maximální tažná síla jednoduchého lana byla, jak víme, 30 t, proti překročení této hranice, bylo lano vybavené snímačem tahu, který signalizoval posádce okamžité zatížení lana. Pro navedení lana do osy vozidla, byl na konci krytu motoru umístěný takzvaný kříž vodicích kladek. Ten se skládal z dvou vodorovných a dvou svislých kladek. Před tímto křížem byl čistič lana.
Tank má v zadní časti sklopnou radlici-opěru, která zabezpečuje lepší stabilitu a zakotvení vyprošťovacího tanku při tahu silami nad 30 t. Její šířka je 2 300 mm, pro její zdvihnutí a spuštění se používalo tažné lano, které se svým koncovým okem zachytilo v zářezu radlice. V přepravní poloze byla radlice zajištěna dvěma napínáky a napnutým tažným lanem.
V levé zadní časti (ve směru jízdy) byl pomocný naviják, používaný při manipulaci s hlavním lanem. Pomocný naviják byl vybaven lanem o průměru 8 mm a délce 240 m. Maximální tažná síla pomocí tohoto lana byla 500 kg. Po překročení této hodnoty začala prokluzovat spojka, přenášející kroutící moment od hlavního navijáku. Pro správné vedení lana pomocného navijáku sloužila kladka umístěná na levé zadní časti nadstavby motorového prostoru. Na tanku byly zvenku umístěné různé pomocné zařízení.
Na pravém blatníku za nástavbou (ve směru jízdy) byla umístěná schránka s přenosným světlometem a s bubnem na prodlužovací kabel s délky 240 m. Na blatnících byli i dvě tyče, které se spojovaly do „V“ a sloužili na odtáhnutí nepojízdné techniky. Další výbavou byli dvě kladky s třmeny, jedna s okem, čtyři háky „C“, a dva zvedáky „Seguro“ o nosnosti 25 t.
Pozdější série kromě mírné změny pancířů nad motorem obdržela prvky úpravy pro hluboké brodění z úpravy M-2 standardních T-34-85, konkrétně upevnění příruby hermetizačních návleků na přední kulomet, montáž těsnění do všech poklopů a periskopů, montáž těsnění žaluzií a nasávacích klapek motorového prostoru odklápěcími kryty.výfukové potrubí obdrželo přírubu na montáž zpětné klapky. Na poklop velitele se montovala vstupní roura o délce až 3 500 mm, sloužící i jako přívod vzduchu k motoru. Tato úprava si vynutila změnu pravého vstupního poklopu na kruhový.
Pohonnou jednotkou tvořil standardní vznětový, vodou chlazený dvanáctiválec V-2-34, později modernizovaný na V-2-34M. Objem vezeného paliva činil 530 l z toho 350 l ve vnitřních nádržích a 180 l ve dvou vnějších nádržích na bocích motorového prostoru.
Vozidlo bylo vyzbrojené lehkým kulometem DTM kalibru 7,62 mm, obsluhovaným velitelem vozidla.


Rozměry+TTD:
Délka celková: 7 850 mm
Šířka: 3 000 mm
Výška celková: 2 460 mm
Pracovní výška navijáku: 2 025 mm
Světlá výška: 400 mm
Bojová hmotnost: 31 000 kg
Výkon motoru: 500ks/375 kW
Maximální rychlost na silnici: 55 km/h
Maximální rychlost v terénu: 25 km/h
Spotřeba paliva komunikace: 160 l/100 km
Spotřeba paliva v terénu: 230 l/100 km
Dojezd na silnici: 220 km
Dojezd v terénu: 160 km
Stoupavost: 30°
Boční sklon: 25°
Příkop: 2 500 mm
Kolmá stěna: 730 mm
Brod: 1 300 mm


Vyprošťovací tanky VT-34 byly zařazeny u praporů technického zabezpečení tankových a motostřeleckých divizí.
Tyto stroje polská armáda využívala minimálně do 80. let 20. století.
URL CZ: https://www.valka.cz/CW-34-vyprostovaci-tank-t27650#98046Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CW-34-vyprostovaci-tank-t27650#98046Version : 0
Přidávám něco fotek
CW-34 (vyprošťovací tank) -


CW-34 (vyprošťovací tank) -


CW-34 (vyprošťovací tank) -


CW-34 (vyprošťovací tank) -


CW-34 (vyprošťovací tank) -


URL CZ: https://www.valka.cz/CW-34-vyprostovaci-tank-t27650#98160Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CW-34-vyprostovaci-tank-t27650#98160Version : 0
www.odkrywca.pl
CW-34 (vyprošťovací tank) -


URL CZ: https://www.valka.cz/CW-34-vyprostovaci-tank-t27650#217219Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CW-34-vyprostovaci-tank-t27650#217219Version : 0
MOD
Pár fot CW-34
www.old.modelarstwo.org.pl
CW-34 (vyprošťovací tank) -


URL CZ: https://www.valka.cz/CW-34-vyprostovaci-tank-t27650#243236Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/CW-34-vyprostovaci-tank-t27650#243236Version : 0