postavena loděnicí: Kaiserliche Werft Kiel založení kýlu: 1. dubna 1896 spuštěna na vodu: 25. září 1897 dokončena: 1. dubna 1900 cena stavby: okolo 18 miliónů marek
délka celková: 127 m šířka: 20,4 m ponor: 7,9 m (8,4 m) výtlak standardní: 11 218 tun výtlak plný:
služba: V roce 1915 přestavěn. V roce 1916 odzbrojený. Pak sloužil jako školní loď. V roce 1919 vyřazen a sešrotován.
URL : https://www.valka.cz/CR-SMS-Fuerst-Bismarck-1897-t32296#116567
Verze : 1
Doplnenie TTD:
trieda lode: Fürst Bismarck (jediná loď)
výtlak konštrukčný: 10 700 t
dĺžka celková: 127 m dĺžka na čiare ponoru: 125,7 m šírka: 20,4 m ponor: 7,9 m (8,4 m)
pohon: 3 4-valcové parné stroje, 3 lodné skrutky, 13 622 hp zásoba paliva: 1 700 t uhlia, dosah: 4 560 nm pri 10 uzloch
pancierovanie bočný pás: 100 - 200 mm paluba: 30 - 50 mm veže hlavného delostrelectva: 200 mm kazematy: 100 mm veliteľská veža (hlavná): max 200 mm veliteľská veža záložná (zadná): 100 mm
výzbroj: + 10 diel 37 mm
Nová generácia pancierových krížnikov. Postavená ako prototyp na overenie vlastností pre budúce konštrukcie. Bola to prvá loď svojho druhu v Nemecku s bočným pancierom z niklovanej ocele. Bola navrhnutá na plnenie prieskumných úloh najmä v zámorí. Mala veľmi dobré nautické vlastnosti ale pri vyšších rýchlostiach trpela vibráciami od motorov.
Foto z kaiserliche-marine.de
URL : https://www.valka.cz/CR-SMS-Fuerst-Bismarck-1897-t32296#127896
Verze : 0
Reklama
kapitáni lodi:
duben 1900 - listopad 1901 - námořní kapitán hrabě von Moltke listopad 1901 - prosinec 1903 - námořní kapitán Friedrich prosinec 1903 - listopad 1905 - námořní kapitán Prowe listopad 1905 - listopad 1907 - námořní kapitán Wilken listopad 1907 - červen 1909 - námořní kapitán Wurmbach listopad 1914 - duben 1915 - námořní kapitán Bertram duben 1915 - listopad 1916 - korvetní kapitán Bartels listopad 1916 - září 1917 - korvetní kapitán Blockhuis září 1917 - prosinec 1918 - korvetní kapitán Hollmann
URL : https://www.valka.cz/CR-SMS-Fuerst-Bismarck-1897-t32296#116568
Verze : 0
Služba:
Po zaradení do služby bola po skrátených skúškach 30.6.1900 vyslaná do východnej Ázie, kam doplávala (na základňu Čching-tao) 13.8.1900. V tomto roku sa ako súčasť medzinárodných síl zapojila do potláčania Povstania boxerov. V novembri toho roku bola opravovaná v Nagasaki. Až do novembra 1902, kedy bola v tomto prístave znovu opravovaná, hliadkovala v blízkosti pobrežia Číny. V roku 1903 sa stala vlajkovou loďou Východoázijskej eskadry krížnikov a až do roku 1909 vykonávala bežnú službu - plavby po kolóniách, zdvorilostné návštevy a pod. V roku 1909 bola z dôvodu zlého celkového technického stavu povolaná späť do Nemecka a 26.6.1909 bola vyradená zo služby. V roku 1910 bola modifikovaná na loď na testovanie torpéd. 28.11.1914 bola znovu zaradená do služby ale jej celkový stav nedovoľoval iné nasadenie ako ochranu pobrežia. Od marca 1915 slúžila na výcvik mechanikov. V roku 1917 bola na krátky čas využívaná na výcvik veliteľov nákladných ponoriek a námorných vzducholodí. 31.12.1918 bola definitívne vyradená zo služby a na jar 1919 ešte nejaký čas využívaná ako plávajúci úrad. 17.6.1919 bola vyradená zo zoznamu vojenských lodí a v rokoch 1919 a 1920 zošrotovaná.
URL : https://www.valka.cz/CR-SMS-Fuerst-Bismarck-1897-t32296#127912
Verze : 0
URL : https://www.valka.cz/CR-SMS-Fuerst-Bismarck-1897-t32296#142633
Verze : 0
Reklama
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.