CL - Gelderland
zahájení stavby: 1897
spuštění: 28.9.1898
zařazení do služby: 16.7.1900
délka: 94,7m
šířka: 14,8m
ponor: 5,4m
výtlak: 3,510t
výtlak max: 3,950t
pohon: 12 kotlů, 9000 hp
rychlost: 18 uzlů
výzbroj: 2 x 150mm
6 x 120mm
6 x 75mm
8 x 37mm
1 x 40mm
4 x 12,7mm
3 x 7,7mm
posádka: 325
zahájení stavby: 1897
spuštění: 28.9.1898
zařazení do služby: 16.7.1900
délka: 94,7m
šířka: 14,8m
ponor: 5,4m
výtlak: 3,510t
výtlak max: 3,950t
pohon: 12 kotlů, 9000 hp
rychlost: 18 uzlů
výzbroj: 2 x 150mm
6 x 120mm
6 x 75mm
8 x 37mm
1 x 40mm
4 x 12,7mm
3 x 7,7mm
posádka: 325
URL : https://www.valka.cz/CL-Gelderland-t12887#44778Verze : 0
Krížnik v roku 1940 ukoristilo Nemecko v roku 1940, dlho pre neho nemala Kriegsmarine využitie, až neskôr padlo rozhodnutie loď prestavať na plávajúcu ťažkú protilietadlovú batériu Niobe (Schwimmende Flakbatterie Niobe, do služby zaradenú v marci 1944).
Začiatkom júla 1944 (července 1944) loď doplávala do Fínskeho zálivu. Najprv sa objavila v Helsinkách, neskôr zamierila do zálivu západne od fínskeho mesta Kotka. Tam ju dňa 16.07.1944 v rámci operácie "Uragán" potopilo sovietske letectvo, ktoré si loď zamenilo s fínskym plavidlom Väinämöinen.
Alexej Ignatěvič Kondratěnko: Lend-Lease 1941-1945: Velká vlastenecká lež
Začiatkom júla 1944 (července 1944) loď doplávala do Fínskeho zálivu. Najprv sa objavila v Helsinkách, neskôr zamierila do zálivu západne od fínskeho mesta Kotka. Tam ju dňa 16.07.1944 v rámci operácie "Uragán" potopilo sovietske letectvo, ktoré si loď zamenilo s fínskym plavidlom Väinämöinen.
Alexej Ignatěvič Kondratěnko: Lend-Lease 1941-1945: Velká vlastenecká lež
www.german-navy.de
URL : https://www.valka.cz/CL-Gelderland-t12887#657536Verze : 1
Janko PALIGA
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.