Petljakov Pe-2UT [kód NATO: Buck]

Petlyakov Pe-2UT
Петляков Пе-2YT
     
Název:
Name:
Petljakov Pe-2UT Petlyakov Pe-2UT
Originální název:
Original Name:
Петляков Пе-2YT
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.07.1942-DD.12.1945 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1942-DD.12.1945 sériová výroba
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~671
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1942
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5956 kg 13131 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7344 kg 16191 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8210 kg 18100 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,130 m 56ft 2,4in
Délka:
Length:
12,660 m 41ft 6,43in
Výška:
Height:
3,930 m 12ft 10,72in
Plocha křídla:
Wing Area:
40,50 m2 435.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
181,34 kg/m2 37.14 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov VK-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m.
Vrtule trojlistá VIŠ-61B s nastavitelným úhlem náběhu.
Klimov VK-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft
driving a three-blade variable-pitch VISh-61B propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 054 l 326 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
508 km/h v 3900 m 315.7 mph in 12795 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
410 km/h v 5000 m 254.8 mph in 16404 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8700 m 28543 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1-2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přídi

Pumový náklad:
normálně 600 kg
(6x FAB-100 v pumovnicích nebo 2x FAB-250 na vnějších závěsech)
One or two 0.3 in ShKAS fixed forward-firing in the nose.

Bomb load:
normal weight 1,323 lb (six 220 lb FAB-100 internal or two 551 lb FAB-250 external etc.)
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
kód NATO: Buck


První dva prototypy byly dokončeny v červenci a v srpnu 1942. Výroby začala zvolna a pomalu se stupňovala.
Letoun procházel vývojem, měnily se motory a vybavení (odstranění pancéřování a samosvorných nádrží tyto úpravy přinesly pokles vzletové hmotnosti až na 7 000 kg, recipročně vzrostla rychlost na 512 km/h.
V roce 1943 se začalo používat označení UPe-2.
NATO reporting name: Buck


?
Zdroje:
Sources:
Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971
http://www.airwar.ru/enc/other2/pe2ut.html
http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/tbl14.htm
www.xs4all.nl
konflikty.pl
archiv autora

Petljakov Pe-2UT [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2UT [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2UT [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2UT [kód NATO: Buck] -


Petljakov Pe-2UT [kód NATO: Buck] -


URL : https://www.valka.cz/Petljakov-Pe-2UT-kod-NATO-Buck-t104079#373938 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více