Blücher
Druh: těžký křižník
Třída : Admiral Hipper
Stát : Německo
Spuštěna na vodu: 8. června 1939
Uvedena do služby: 20. září 1939
Potopena: 9. dubna 1940
Délka celková: 205,9 m
Délka při čáře ponoru: 194,2 m
Šířka: 21,3 m
Ponor: 5,83 m
Výtlak standardní /maximální :14 247 t / 18 208 t
Výzbroj:
8 x 203 mm (4x2), typ 20,3 cm L/60 SK C/34
12 x 105 mm AA (6x2)
12 x 37 mm AA (6x2)
8 x 20 mm AA (8x1)
12 x 533 mm torpédomety (4x3)
Pancéřování:
bok 70-80mm
horní paluba 12-30mm
hlavní pancéřová paluba 20-50mm
veže hl. baterie 70-105mm
velitelká věž 50-150mm
Max. rychlost: 32,5 uzlu
Pohon: 12 kotlů Wagner, 3 turbíny SR Deschimag
Výkon: 133 631 ks
Počet šroubů: 3
Zásoba paliva: 3 050 t
Akční rádius 6: 500 nm. při 17 uzlech
Letouny: 3
Katapulty: 1
Posádka: 1 600 mužů
Druh: těžký křižník
Třída : Admiral Hipper
Stát : Německo
Spuštěna na vodu: 8. června 1939
Uvedena do služby: 20. září 1939
Potopena: 9. dubna 1940
Délka celková: 205,9 m
Délka při čáře ponoru: 194,2 m
Šířka: 21,3 m
Ponor: 5,83 m
Výtlak standardní /maximální :14 247 t / 18 208 t
Výzbroj:
8 x 203 mm (4x2), typ 20,3 cm L/60 SK C/34
12 x 105 mm AA (6x2)
12 x 37 mm AA (6x2)
8 x 20 mm AA (8x1)
12 x 533 mm torpédomety (4x3)
Pancéřování:
bok 70-80mm
horní paluba 12-30mm
hlavní pancéřová paluba 20-50mm
veže hl. baterie 70-105mm
velitelká věž 50-150mm
Max. rychlost: 32,5 uzlu
Pohon: 12 kotlů Wagner, 3 turbíny SR Deschimag
Výkon: 133 631 ks
Počet šroubů: 3
Zásoba paliva: 3 050 t
Akční rádius 6: 500 nm. při 17 uzlech
Letouny: 3
Katapulty: 1
Posádka: 1 600 mužů
URL : https://www.valka.cz/CA-Bluecher-1939-t8934#26611Verze : 0
Reklama
když se Blücher potopil vzal s sebou do hlubin většinu z posádky i 800 přepravovaných vojáků 163. Infanterie Division. Všichni přeživší kteří doplavali ke břehu padli do Norského zajetí
URL : https://www.valka.cz/CA-Bluecher-1939-t8934#117254Verze : 0
Schlange
MOD
Reklama
...
Z lodě vyšlehávají jasné plameny. "Požár na lodi," ozývá se nejobávanější volání. "Středisko řízení palby vyřazeno!" "Kormidelní zařízení vyřazeno!" Jedno po druhém k nám na můstek dochází hlášení.
Dva výbuchy. Všichni na můstku jsou vyděšeni. Miny? Torpéda? Loď se lehce naklání na levobok. Stroje nepracují. Loď je pomalu odnášena k severu. Co se stalo? Z největší blízkosti - sotva 400 metrů - vystřelili Norové z neuvěřitelně zamaskované a v příkré skále vybudované torpédové baterie dvě torpéda na naši loď proplouvající okolo. Nemohli se netrefit. Byly to sice, jak jsme se později při návštěvě pevnosti přesvědčili, naprosto zastaralé modely, ale svou povinost splnili a zasadily hrdé lodi poslední smrtelné rány. Obrovskými otvory vyrvanými torpédy se do nitra lodi vlévala voda plnými proudy a nutila vyklízet stále další a další prostory.
Z hořícího hangáru divoce šlehají plameny. Na levoboku, trochu pod můstkem se prokousává velký oheň pomalu kupředu. Obrovská díra zeje do prázdna, paluba je vyrvána. Všude okolo leží mrtví a ranění. Na můstek přichází jedna Jobova zvěst za druhou. Boj proti nepříteli skončil ale, boj proti nepříteli na vlastní lodi, proti požáru a pronikající vodě, pokračuje a stává se stále těžším. Proniknout k jádrům požárů je nemožné. Jeden z granátů zasáhl pod palubou oddělení, v němž se chystali naši kamarádi z armády k vylodění. Nezůstalo z nich nic. Na palubě vybuchuje pomalu veškerá pohotovostní munice. V hangáru explodují letecké bomby. Byl to pravý oňostroj, nezapomenutelný a pochmurný. Pomalu, docela pomalu, se loď převracela na levobok, hašení požárů se stalo nemožným. Nic, zhola nic nepomáhalo proti síle ohně. Krásná loď byla ztracena.
Takto popsal zánik lodi korvetní kapitán Kurt Zoepffel adjutant Blücheru v knize Die Kriegsmarine erobert Norwegens Fjorde, Lipsko 1940
Kontraadmirál Kummetz, kapitán Woldag a generál Engelbrecht se zachránili.
přiložené fotky jsou ze stránek www.admiral-hipper-class.dk
Z lodě vyšlehávají jasné plameny. "Požár na lodi," ozývá se nejobávanější volání. "Středisko řízení palby vyřazeno!" "Kormidelní zařízení vyřazeno!" Jedno po druhém k nám na můstek dochází hlášení.
Dva výbuchy. Všichni na můstku jsou vyděšeni. Miny? Torpéda? Loď se lehce naklání na levobok. Stroje nepracují. Loď je pomalu odnášena k severu. Co se stalo? Z největší blízkosti - sotva 400 metrů - vystřelili Norové z neuvěřitelně zamaskované a v příkré skále vybudované torpédové baterie dvě torpéda na naši loď proplouvající okolo. Nemohli se netrefit. Byly to sice, jak jsme se později při návštěvě pevnosti přesvědčili, naprosto zastaralé modely, ale svou povinost splnili a zasadily hrdé lodi poslední smrtelné rány. Obrovskými otvory vyrvanými torpédy se do nitra lodi vlévala voda plnými proudy a nutila vyklízet stále další a další prostory.
Z hořícího hangáru divoce šlehají plameny. Na levoboku, trochu pod můstkem se prokousává velký oheň pomalu kupředu. Obrovská díra zeje do prázdna, paluba je vyrvána. Všude okolo leží mrtví a ranění. Na můstek přichází jedna Jobova zvěst za druhou. Boj proti nepříteli skončil ale, boj proti nepříteli na vlastní lodi, proti požáru a pronikající vodě, pokračuje a stává se stále těžším. Proniknout k jádrům požárů je nemožné. Jeden z granátů zasáhl pod palubou oddělení, v němž se chystali naši kamarádi z armády k vylodění. Nezůstalo z nich nic. Na palubě vybuchuje pomalu veškerá pohotovostní munice. V hangáru explodují letecké bomby. Byl to pravý oňostroj, nezapomenutelný a pochmurný. Pomalu, docela pomalu, se loď převracela na levobok, hašení požárů se stalo nemožným. Nic, zhola nic nepomáhalo proti síle ohně. Krásná loď byla ztracena.
Takto popsal zánik lodi korvetní kapitán Kurt Zoepffel adjutant Blücheru v knize Die Kriegsmarine erobert Norwegens Fjorde, Lipsko 1940
Kontraadmirál Kummetz, kapitán Woldag a generál Engelbrecht se zachránili.
přiložené fotky jsou ze stránek www.admiral-hipper-class.dk
URL : https://www.valka.cz/CA-Bluecher-1939-t8934#140692Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.