Název: Name: | Bücker Bü 131 B Jungmann | |
Originální název: Original Name: | Bücker Bü 131 B Jungmann | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1941 Bücker Flugzeugbau GmbH, Rangsdorf / DD.MM.1939-DD.MM.1940 Aero Flugzeugwerk, Praha / DD.MM.1936-DD.MM.1943 Dornier-Werke Altenrhein AG, Altenrhein DD.MM.1938-DD.MM.19RR Construcciones Aeronauticas SA, Sevilla / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3000+ Bücker 200 Aero (+ 20-30 Aero C-4) 84? Doflug 200 CASA (CASA 1.131H) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 380 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 670 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7,40 m | |
Délka: Length: | 6,62 m | |
Výška: Height: | 2,25 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 13,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 49,60 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hirth HM 504 A-2 o výkonu 77 kW/105 k dvoulistá dřevěná vrtule Schwarz nebo Heine | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 85 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 185 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 170 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3,2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4300 m | |
Dolet: Range: | 650 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | König, Erwin. Bücker Bü 131 Jungmann, Flugzeug Profile 27. Flugzeug Publikations, Illertissen 1998. Sarjeant, J. F. The Bücker Bü 131 Jungmann, Profile No.222. Profile Publications, Windsor 1971. Nowarra, Heinz J. Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 1: Flugzeugtypen AEG-Dornier. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5465-2. Smith, J. R.; Kay, Anthony L. German Aircraft of the Second World War. Conway Maritime Press, London 1972. ISBN 8-5177-836-4. Flugzeug-Typenbuch, Handbuch der Deutschen Luftfahrt- und Zubehör-Industrie. Herm. Bever Verlag, Leipzig 1941. |
URL : https://www.valka.cz/Buecker-Bue-131-B-Jungmann-t6470#14922Verze : 0
Schlange
MOD
.
Tento Bücker Bü 131 chorvatského letectva se roku 1943 nacházel v Záhřebu. Stroj zbarven na všech plochách světle šedou barvou, na přídi je modrými linkami vytažen emblém hradu - znak 1. letecké základny.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Bücker Bü 131 B Jungmann |
Kamufláž | - |
![]() |
|
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 7534 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1943 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento Bücker Bü 131 chorvatského letectva se roku 1943 nacházel v Záhřebu. Stroj zbarven na všech plochách světle šedou barvou, na přídi je modrými linkami vytažen emblém hradu - znak 1. letecké základny.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Buecker-Bue-131-B-Jungmann-t6470#415629Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
C-4
Československé označení pro Bücker Bü 131 D. C-4 vyráběné i po druhé světové válce vysočanskou Aerovkou se uplatnily ve výcviku vojenských pilotů základním i pokračovacím. Prvních 20 kusů vyrobeno s původním německým motorem Hirth 504. Nejprve létaly ve Vojenské letecké akademii. Sloužily v leteckých školách k výcviku a k nácviku akrobacie. Trup byl ze svařených ocelových trubek a potažený plátnem kromě krycích plechů. Plátěný potah dřevěné kostry křídel a kovové kostry pevných i pohyblivých ocasních ploch. Na obrázku 16. vyrobený kus.
Československé označení pro Bücker Bü 131 D. C-4 vyráběné i po druhé světové válce vysočanskou Aerovkou se uplatnily ve výcviku vojenských pilotů základním i pokračovacím. Prvních 20 kusů vyrobeno s původním německým motorem Hirth 504. Nejprve létaly ve Vojenské letecké akademii. Sloužily v leteckých školách k výcviku a k nácviku akrobacie. Trup byl ze svařených ocelových trubek a potažený plátnem kromě krycích plechů. Plátěný potah dřevěné kostry křídel a kovové kostry pevných i pohyblivých ocasních ploch. Na obrázku 16. vyrobený kus.
Zdroj: http://www.consit.cz/sl/csl2_3.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Buecker-Bue-131-B-Jungmann-t6470#337076Verze : 1
Okrem Československa, kde sa stroj pred vojnou vyrábal pod označením Tatra T.131, za Protektorátu Čechy a Morava v nemeckej verzii a po vojne s označením C-4/C-104, sa licenčne vyrábal aj v Španielsku (ako CASA 1.131), vo Švajčiarsku a v Japonsku.
Zdroj:
Zdroj:
Balous, Miroslav: Letadla 39-45: Bücker Bü 133 Jungmeister, Letectví a kosmonautika 2012 / 10.
URL : https://www.valka.cz/Buecker-Bue-131-B-Jungmann-t6470#458534Verze : 0
Janko PALIGA
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.