Bristol Beaufort Mk.I

     
Název:
Name:
Bristol Beaufort Mk.I
Originální název:
Original Name:
Bristol Beaufort Mk.I
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.194R Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1015
První vzlet:
Maiden Flight:
15.10.1938
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5942 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9630 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
17.63 m
Délka:
Length:
13.49 m
Výška:
Height:
3.78 m
Plocha křídla:
Wing Area:
46.73 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bristol Taurus II o výkonu 794 kW nebo
Bristol Taurus III o výkonu 794 kW nebo
Bristol Taurus VI o výkonu 794 kW nebo
Bristol Taurus XII o výkonu 843 kW nebo
Bristol Taurus XVI o výkonu 843 kW
třílistá vrtule s konstantní rychlosti otáček de Havilland 5/19
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2591 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
436.9 1) km/h v 1981 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
410.4 km/h v 1981 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6.1 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5029 m
Dolet:
Range:
2575 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x 7,7mm kulomet Vickers K v přídi
1-2x 7,7mm kulomet Vickers K v křídlech
1-2x 7,7mm kulomet Vickers K ve vstupních dvířkách
1x 7,7mm kulomet Vickers K ve hřbetní věži Bristol B.IV Mk.I (2 kulomety v B.IV Mk.IE), nebo později
2x 7,7mm kulomet Browning Mk.II ve hřbetní věži Bristol B.1 Mk.V
1x 7,7mm kulomet Browning Mk.II v dálkově ovládané věžičce Frazer Nash F.N.54 pod přídí (pouze část strojů)


1x 18in torédo nebo
1x 748kg mina nebo
680 kg bomb
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
1) 418.43 km/h s torpédem
Zdroje:
Sources:
Robertson, Bruce. Beaufort Special. Ian Allan, Shepperton 1976. ISBN 0-7110-0667-9.
Buttler, Tony. Bristol Beaufort, Warpaint No.50. Hall Park Books, Luton 2000.
Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Beaufort-Mk-I-t6583#391625Verze : 0
MOD
Fotky jsou z tohoto serveru




URL : https://www.valka.cz/Bristol-Beaufort-Mk-I-t6583#25302Verze : 0
Bristol Beaufort I, sériové číslo L9939, kódové označenie AW-W z 42. perute RAF a jeho posádka, ktorá sa stala slávnou doslova z večera do rána. Zľava do prava (na oboch fotografiách) Flight Sergeant C. T. Downing, pilot Flight Sergeant Ray Loveitt, Flight Sergeant A. H. Morris a Flight Sergeant P. Wallace-Pannell.


V noci z 12. na 13. júna 1941 vyštartovalo trinásť Beaufortov 42. perute RAF z letiska Leuchars a ďalších päť strojov rovnakého typu od 22. perute zo základne Wick s úlohou nájsť a potopiť vreckovú bitevnú loď Lützow (ex Deutschland) a jej štyri sprievodné torpédoborce. O polnoci oznámil prieskumný Blenheim zo 114. perute polohu bitevnej lode, avšak väčšina strojov cieľ nenašla. Až na jeden - Beaufort AW-W, ktorý sa oddelil od hlavných síl. Pretože nemecké lode pokladali osamotený Beaufort za nemecký Junkers Ju-88, ktorý v tom čase hliadkoval v oblasti, podarilo sa posádke Raya Loveitta vypustiť na Lützov torpédo bez jediného výstrelu z nemeckých lodí! Torpédo zasiahlo loď na ľavoboku a spôsobilo poškodenie, oprava ktorého trvala nasledujúcich šesť mesiacov. Kapitán lietadla Roy Loveitt za tento čin obdržal Distinguished Flying Medal.



www.iwm.org.uk
www.aircrewremembered.com
www.asisbiz.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Beaufort




Všimnite si nápis WRECK (vrak) na špici lietadla a pod ním hákový kríž a symbol lode


URL : https://www.valka.cz/Bristol-Beaufort-Mk-I-t6583#540480Verze : 12
MOD
.

Bristol Beaufort Mk. I sériového čísla N 1016 s volacím znakem X-OA náležel do stavu 22. perutě RAF, bázující na jaře 1941 na základně St. Eval v Cornwallu. Dne 6. dubna 1941 se jeho osádka ve složení F/O Kenneth Campbell (kapitán), Sgt. J. P. Scott DFM RCAF (navigátor), Sgt. R. W. Hillman (radiooperátor) a Sgt. W. C. Mulliss (střelec) zúčastnila útoku na německý bitevní křižník Gneisenau, kotvící v brestském přístavu. Posádka odhodlaně pronikla silnou protiletadlovou palbou a z výšky 15 m svrhla torpédo, které Gneisenau zasáhlo a poškodilo. Bohužel byl však vzápětí Beaufort zasažen a statečná čtveřice zahynula. K. Campbell byl za svoji statečnost posmrtně vyznamenán Victoria Cross. Stroj nesl kamuflážní schéma B, na horních a bočních plochách jej kryla nepravidelná pole barev tmavé zelené a zemitě hnědé, spodní jsou natřeny barvou Sky.




URL : https://www.valka.cz/Bristol-Beaufort-Mk-I-t6583#584103Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!