Název: Name: | Bristol Beaufort Mk.I | |
Originální název: Original Name: | Bristol Beaufort Mk.I | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.194R Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1015 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 15.10.1938 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5942 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9630 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 17.63 m | |
Délka: Length: | 13.49 m | |
Výška: Height: | 3.78 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 46.73 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Bristol Taurus II o výkonu 794 kW nebo Bristol Taurus III o výkonu 794 kW nebo Bristol Taurus VI o výkonu 794 kW nebo Bristol Taurus XII o výkonu 843 kW nebo Bristol Taurus XVI o výkonu 843 kW třílistá vrtule s konstantní rychlosti otáček de Havilland 5/19 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2591 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 436.9 1) km/h v 1981 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 410.4 km/h v 1981 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6.1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5029 m | |
Dolet: Range: | 2575 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,7mm kulomet Vickers K v přídi 1-2x 7,7mm kulomet Vickers K v křídlech 1-2x 7,7mm kulomet Vickers K ve vstupních dvířkách 1x 7,7mm kulomet Vickers K ve hřbetní věži Bristol B.IV Mk.I (2 kulomety v B.IV Mk.IE), nebo později 2x 7,7mm kulomet Browning Mk.II ve hřbetní věži Bristol B.1 Mk.V 1x 7,7mm kulomet Browning Mk.II v dálkově ovládané věžičce Frazer Nash F.N.54 pod přídí (pouze část strojů) 1x 18in torédo nebo 1x 748kg mina nebo 680 kg bomb | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) 418.43 km/h s torpédem | |
Zdroje: Sources: | Robertson, Bruce. Beaufort Special. Ian Allan, Shepperton 1976. ISBN 0-7110-0667-9. Buttler, Tony. Bristol Beaufort, Warpaint No.50. Hall Park Books, Luton 2000. Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5. |
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Beaufort-Mk-I-t6583#391625Verze : 0
Aubi
MOD
Fotky jsou z tohoto serveru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Bristol Beaufort Mk.I |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Bristol Beaufort Mk.I |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Beaufort-Mk-I-t6583#25302Verze : 0
Reklama
Bristol Beaufort I, sériové číslo L9939, kódové označenie AW-W z 42. perute RAF a jeho posádka, ktorá sa stala slávnou doslova z večera do rána. Zľava do prava (na oboch fotografiách) Flight Sergeant C. T. Downing, pilot Flight Sergeant Ray Loveitt, Flight Sergeant A. H. Morris a Flight Sergeant P. Wallace-Pannell.
V noci z 12. na 13. júna 1941 vyštartovalo trinásť Beaufortov 42. perute RAF z letiska Leuchars a ďalších päť strojov rovnakého typu od 22. perute zo základne Wick s úlohou nájsť a potopiť vreckovú bitevnú loď Lützow (ex Deutschland) a jej štyri sprievodné torpédoborce. O polnoci oznámil prieskumný Blenheim zo 114. perute polohu bitevnej lode, avšak väčšina strojov cieľ nenašla. Až na jeden - Beaufort AW-W, ktorý sa oddelil od hlavných síl. Pretože nemecké lode pokladali osamotený Beaufort za nemecký Junkers Ju-88, ktorý v tom čase hliadkoval v oblasti, podarilo sa posádke Raya Loveitta vypustiť na Lützov torpédo bez jediného výstrelu z nemeckých lodí! Torpédo zasiahlo loď na ľavoboku a spôsobilo poškodenie, oprava ktorého trvala nasledujúcich šesť mesiacov. Kapitán lietadla Roy Loveitt za tento čin obdržal Distinguished Flying Medal.
www.iwm.org.uk
Všimnite si nápis WRECK (vrak) na špici lietadla a pod ním hákový kríž a symbol lode
V noci z 12. na 13. júna 1941 vyštartovalo trinásť Beaufortov 42. perute RAF z letiska Leuchars a ďalších päť strojov rovnakého typu od 22. perute zo základne Wick s úlohou nájsť a potopiť vreckovú bitevnú loď Lützow (ex Deutschland) a jej štyri sprievodné torpédoborce. O polnoci oznámil prieskumný Blenheim zo 114. perute polohu bitevnej lode, avšak väčšina strojov cieľ nenašla. Až na jeden - Beaufort AW-W, ktorý sa oddelil od hlavných síl. Pretože nemecké lode pokladali osamotený Beaufort za nemecký Junkers Ju-88, ktorý v tom čase hliadkoval v oblasti, podarilo sa posádke Raya Loveitta vypustiť na Lützov torpédo bez jediného výstrelu z nemeckých lodí! Torpédo zasiahlo loď na ľavoboku a spôsobilo poškodenie, oprava ktorého trvala nasledujúcich šesť mesiacov. Kapitán lietadla Roy Loveitt za tento čin obdržal Distinguished Flying Medal.
www.iwm.org.uk
www.aircrewremembered.com
www.asisbiz.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Beaufort
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Beaufort Mk.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L9939 |
Taktické označení / imatrikulace | AW-W |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 42. peruť RAF [1936-1945] |
Základna | Leuchars, Stanice Královských vzdušných sil Leuchars [1920-2015] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.06.1941 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Beaufort Mk.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L9939 |
Taktické označení / imatrikulace | AW-W |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 42. peruť RAF [1936-1945] |
Základna | Leuchars, Stanice Královských vzdušných sil Leuchars [1920-2015] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.06.1941 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Všimnite si nápis WRECK (vrak) na špici lietadla a pod ním hákový kríž a symbol lode
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Beaufort Mk.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | [url=/category/view/503620][img_6 comment=Spojené království Velké Británie a Severního Irska (GBR)]https://vcdns.valka.cz/images/flags/gbr.gif[/img_6][/url] |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L9939 |
Taktické označení / imatrikulace | AW-W |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 42. peruť RAF [1936-1945] |
Základna | Leuchars, Stanice Královských vzdušných sil Leuchars [1920-2015] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.06.1941 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Beaufort-Mk-I-t6583#540480Verze : 12
Panzer
MOD
.
Bristol Beaufort Mk. I sériového čísla N 1016 s volacím znakem X-OA náležel do stavu 22. perutě RAF, bázující na jaře 1941 na základně St. Eval v Cornwallu. Dne 6. dubna 1941 se jeho osádka ve složení F/O Kenneth Campbell (kapitán), Sgt. J. P. Scott DFM RCAF (navigátor), Sgt. R. W. Hillman (radiooperátor) a Sgt. W. C. Mulliss (střelec) zúčastnila útoku na německý bitevní křižník Gneisenau, kotvící v brestském přístavu. Posádka odhodlaně pronikla silnou protiletadlovou palbou a z výšky 15 m svrhla torpédo, které Gneisenau zasáhlo a poškodilo. Bohužel byl však vzápětí Beaufort zasažen a statečná čtveřice zahynula. K. Campbell byl za svoji statečnost posmrtně vyznamenán Victoria Cross. Stroj nesl kamuflážní schéma B, na horních a bočních plochách jej kryla nepravidelná pole barev tmavé zelené a zemitě hnědé, spodní jsou natřeny barvou Sky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Beaufort Mk.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Campbell, Kenneth |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | N 1016 |
Taktické označení / imatrikulace | X OA |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 22. peruť RAF [1934-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 06.04.1941 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Bristol Beaufort Mk. I sériového čísla N 1016 s volacím znakem X-OA náležel do stavu 22. perutě RAF, bázující na jaře 1941 na základně St. Eval v Cornwallu. Dne 6. dubna 1941 se jeho osádka ve složení F/O Kenneth Campbell (kapitán), Sgt. J. P. Scott DFM RCAF (navigátor), Sgt. R. W. Hillman (radiooperátor) a Sgt. W. C. Mulliss (střelec) zúčastnila útoku na německý bitevní křižník Gneisenau, kotvící v brestském přístavu. Posádka odhodlaně pronikla silnou protiletadlovou palbou a z výšky 15 m svrhla torpédo, které Gneisenau zasáhlo a poškodilo. Bohužel byl však vzápětí Beaufort zasažen a statečná čtveřice zahynula. K. Campbell byl za svoji statečnost posmrtně vyznamenán Victoria Cross. Stroj nesl kamuflážní schéma B, na horních a bočních plochách jej kryla nepravidelná pole barev tmavé zelené a zemitě hnědé, spodní jsou natřeny barvou Sky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Beaufort Mk.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Campbell, Kenneth |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | N 1016 |
Taktické označení / imatrikulace | X OA |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 22. peruť RAF [1934-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 06.04.1941 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Bristol |
Typ letounu | Bristol Beaufort Mk.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Campbell, Kenneth |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | N 1016 |
Taktické označení / imatrikulace | X OA |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 22. peruť RAF [1934-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 06.04.1941 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Beaufort-Mk-I-t6583#584103Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.