Main Menu
User Menu

Breguet Bre.14 A.2

Breguet Bre.XIV A.2

     
Název:
Name:
Breguet Bre.XIV A.2
Originální název:
Original Name:
Breguet Bre.XIV A.2
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.11.1916-DD.MM.1919 Société anonyme des Ateliers d’Aviation Louis Breguet, Vélizy-Villacoublay /
DD.04.1918-DD.02.1919 Société anonyme Darracq et Cie., Suresnes /
DD.04.1918-DD.MM.1919 Société anonyme des Automobiles Renault, Billancourt /
DD.03.1918-DD.03.1919 Farman frères, Billancourt /
DD.MM.1917-DD.06.1919 Ateliers de Constructions Mécaniques etAéronautiques Paul Schmitt, Levallois-Perret /
DD.MM.1918-DD.MM.1920 Société anonyme des Automobiles Belanger Frères, Neuilly-sur-Seine /
DD.07.1918-DD.MM.1919 SIDAM, ? /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1917-DD.MM.1920
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~4600:
~1200 Bréguet
550 Darracq
820 Renault
500 Farman
1000 Schmitt
300 SIDAM
~230 Belanger
První vzlet:
Maiden Flight:
21.11.1916
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1010 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1520 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,3641) m
Délka:
Length:
8,870 m
Výška:
Height:
3,300 m
Plocha křídla:
Wing Area:
47,52) m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Renault 12Fcx o výkonu 221 kW, nebo
Renault 12Fcy o výkonu 228 kW, nebo
Renault 12Fe o výkonu 235 kW, nebo
Renault 12Ff o výkonu 257 kW, nebo
Fiat A-12 o výkonu 191 kW, nebo
Fiat A-12bis o výkonu 221 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
216 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1753) km/h v 2000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
130 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,54) min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
63005) m
Dolet:
Range:
390 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers
1+2x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis


4x 120mm ( 10kg) bomba
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
1) později s rohově vyváženými křidélky 14,86 m
2) s vyváženými křidélky 49,2 m2


Výkony platí pro motor Renault 12Fcx, pro Fiat A-12 platí:
3) 166 km/h
4) 9,51 min do 2000 m
5) 5350 m


Vytrvalost: 2,75 h s Renault 12Fcx, 3 h s Fiat A-12
Zdroje:
Sources:
Kowalski, Tomasz J. Samolot Bréguet 14, TBiU Nr.197. Dom wydawniczy Bellona, Warszawa 2002. ISBN 83-11-09461-6.
Toelle, Allan D. Breguet 14, Windsock Datafile Special. Albatros Productions, Berkhamsted 2003. ISBN 1-902207-61-0.1.
Bruce, J. M. a Noel, Jean. The Breguet 14, Profile No.157. Profile Publications, Leatherhead 1967.
Němeček, Václav. Bréguet Bre 14, L+K 1972/09.
www.aviafrance.com
www.aeroflight.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-14-A-2-t18101#402053Verze : 0
MOD
Breguet Bre.14 A2 (No.9117) nesl pětibarevné kamuflážní schéma užívané mateřskou továrnou. Šlo o světle a tmavě zelenou, béžovou, kaštanově hnědou a černou. Poslední ze zmíněných barev bývá někdy označovaná jako tmavě purpurově hnědá (téměř černá). Spodní plochy kryje barva označovaná jako namodralá, nebo bílá až namodralá. Dochované vzorky plátna mají spíše barvu nažloutle šedou.


Levá strana:
Synchronizovaný kulomet Vickers byl 4.9.1919 podle fotografií demontován (dálkový let Praha - Paříž). Motorový kryt nese známky silného opotřebování, hnědá barva je místy oloupaná na kov. Trikolóra na trupu má od přídě pořadí barev bílá, modrá, červená. Liší se tak od pořadí barev na SOP. Hnědé pole na ocasu letounu vykazuje známky nekvalitně provedeného nátěru.


Pravá strana:
Pravá strana motorového krytu byla opatřena tmavší zelenou a je podstatně méně opotřebovaná, než levá. Část číslice 9 nelze na dobové fotografii rozeznat. Zaniká v červeném poli trikolóry.
Breguet Bre.14 A.2 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Breguet Bre.14 A.2 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Breguet Bre.14 A.2 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-14-A-2-t18101#398555Verze : 0
MOD
...
Breguet Bre.14 A.2 -


URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-14-A-2-t18101#150445Verze : 0
Breguet Bre.14 A2 ve službách československého letectva.


Zdroj: www.militaryphotos.net
Breguet Bre.14 A.2 -


URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-14-A-2-t18101#336957Verze : 0
pár fotek z pařížského leteckého muzea
zdroj : vlastní foto
Breguet Bre.14 A.2 -


Breguet Bre.14 A.2 -


Breguet Bre.14 A.2 -


Breguet Bre.14 A.2 -


Breguet Bre.14 A.2 -


URL : https://www.valka.cz/Breguet-Bre-14-A-2-t18101#312915Verze : 0