Breda Ba.75

     
Název:
Name:
Breda Ba.75 Breda Ba.75
Originální název:
Original Name:
Breda Ba.75
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939 -DD.MM.1939 Società Italiana Ernesto Breda per Costruzioni Meccaniche, Sesto San Giovanni /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939 -DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2600 kg 5732 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4600 kg 10141 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,50 m 50ft 10,24in
Délka:
Length:
11,20 m 36ft 8,93in
Výška:
Height:
3,00 m 9ft 10,11in
Plocha křídla:
Wing Area:
36,15 m2 389.12 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Isotta Fraschini K.14 o výkonu 662 kW/900 k
třílistá stavitelná vrtule
Isotta Fraschini K.14, power 888 hp
three-bladed variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
375 km/h v ? m 233 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
300 km/h v ? m 186.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m 22966 ft
Dolet:
Range:
1700 km 1056.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm v křídle
na spodek trupu a do zadní části pilotní kabiny mohl být umístěn pohyblívý kulomet pro střelbu směrem dozadu


500 kg pum
2x .50 in Breda-SAFAT machine gun in the wing


1102 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Balous, Miroslav. Breda Ba.75, L+K 2001/21.
URL : https://www.valka.cz/Breda-Ba-75-t58314#210567 Verze : 0
Historie: Letoun začal vznikat v roce 1937 poté, co letouny Ba. 65 zklamaly při svém nasazení ve Španělské občanské válce jako průzkumné. Za základ nového, průzkumného letounu byl vzat právě typ Ba.65. Konstruktér G. Panzeri upravil křídlo, ocasní plochy i celokovový trup a vše asi o pětinu zvětšil. Z dolnoplošníku se však stal hornoplošník a podvozek zůstal pevný. Spodek trupu byl bohatě prosklen, aby měl pozorovatel co nejlepší výhled. Zároveň zde byl prostor pro instalaci pohyblivého kulometu. Podobně byla upravena i kabina pilota, na jejímž konec bylo možno instalovat druhý pohyblivý kulomet. Jediný postavený protoyp, poháněný licenčním motorem Isotta-Fraschini K.14, je však nenesl a byl vyzbrojen pouze dvojcí kulometů v křídlech.
Prototyp poprvé vzlétl v létě roku 1939 a testy probíhaly dobře. Jenže letouny Ba.65, se kterými měly Ba.75 operovat společně, zastaraly a začaly být stahovány z první linie a letecvo ztratilo o typ zájem. Vývojové práce byly proto začátkem roku 1940 zastaveny, další osud postaveného letounu není znám.


(pozn: protože ani testy nebyly dokončeny, jsou data pravděpodobně zaokrouhléná)


Pramen:
L+K 21/2001
URL : https://www.valka.cz/Breda-Ba-75-t58314#210570 Verze : 0
Breda Ba.75
Breda Ba.75 -


Breda Ba.75 - http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ba75.html

http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ba75.html
URL : https://www.valka.cz/Breda-Ba-75-t58314#210571 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více