Zdravím všechny a opět prosím o pomoc při identifikaci.
Nevím jestli je toto letadlo Brandenburg C1 nebo nějaký klon vyráběný Aerem.
Díky za každou odpověď.
Nevím jestli je toto letadlo Brandenburg C1 nebo nějaký klon vyráběný Aerem.
Díky za každou odpověď.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69544Verze : 0
No tak tohle bude trochu oříšek, ale moje doměnka je že se jedná o klon vyráběný Aerem. Proč ? Označení OK - se u nás začalo používak až snad koncem 20 let - z hlavy nevím a na hledání taď nemám čas. Ale podívám se ti. Možná by pomohlo kbybys někde měl aspoň celou imatrikulaci takto se není ani čeho chytit. Protože sám nevlastním fotografie všech u nás vyráběných klonů braňdáku a bylo jich dost. Z jistotou bych ovšem vyloučit Letov Š-10 a Aero A-14. Ten první pro uložení motoru a ten druhý pro tvar chladiče (tedy pokud se během výroby neměnil).
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69547Verze : 0
Nemám jistotu, ale toto by mohla být fotka téhož letadla. Já pod křídlem vidím asi ID.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69550Verze : 0
První fotku stále nevím, ale druhá je velmi pravděpodobně Aero A-26 OK-LID
viz http://www.hao.cz/fotogalerie.html
viz http://www.hao.cz/fotogalerie.html
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#70825Verze : 0
Podle toho odkazu bych naopak usuzoval, že A-26 je ten první, podle tvaru chladiče, OK-LID nebude ani jeden z nich. Každý má výfuky na jinou stranu a odlišný chladič, ale tvar výřezu v horním křídle mi přijde stejný, možná stejný drak, jiný motor?
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#71418Verze : 0
Aubi
MOD
Podle mě jde v druhém případě o Aero A 14 (https://www.valka.cz/ftopic8294.html) nebo A 15, obojí je licence Phönix 276, odpovídá chladič horní křídlo. Na první fotce pak bude nějaké rozvinutí, s jiným motorem, ale hlevně chladičem. Typ A 26 tady chybí, takže nemohu porovnat údaje.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#71419Verze : 0
Aubi
MOD
Phönix 276 je licencí Hansa-Brandenburg C1 a pokud vím tak u každého našeho derivátu byl použit jiný byl použit jiný motor z vyjímkou A-14 a A-24 (ty byly stejné) navíc poněkuď přehlížíme Ae-01. Jediné co lze z jistotou vyloučit je Š-10. Když o tom ještě jednou přemýšlím tak první obrázek by mohl být A-26 no a druhý je A-15 (jiný motor)
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#71421Verze : 0
Na druhej fotografii je Aero A-26 OK-LID (pozrite na www.vzpominky.net alebo http://www.hao.cz/fotogalerie1.html)
Na prvej je možno tiež A-26 OK-L??
Na prvej je možno tiež A-26 OK-L??
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#109493Verze : 0
V tom případě se nám oba zdroje rozcházejí, protože na hao.cz má na chladiči jen jedno hrdlo a na vzpominky.net má výstupky dva. Buďto je jeden popisek chybný a nebo to výrobce sázel, jak ho napadlo a odlišit na první pohled A-26 a A-15 (A-14 má výfuky na opačnou stranu- viz http://www2.csa.cz/vz98/foto1.htm ) nejde.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#109517Verze : 0
Aubi
MOD
Takže, Aero A-14 a A-15 boli kópie UFAG-Brandenburg Bra-369 C-I. Odlišovali sa výzbrojou a motormi. A-14 poháňal Hiero N a A-15 Hiero L.
A-26 bola verzia Phönix Bra-26 C-I a bola poháňaná motormi BMW IIIa.
OK-LID bol Aero A-26 výr. čísla 20.
Zdroj: Václav Němeček, československá letadla 1918-1945.
A-26 bola verzia Phönix Bra-26 C-I a bola poháňaná motormi BMW IIIa.
OK-LID bol Aero A-26 výr. čísla 20.
Zdroj: Václav Němeček, československá letadla 1918-1945.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#110223Verze : 0
Take brandenburg01.jpg je A-26. Stále ale nevíme, co je na tom původním obrázku, který se zde řešil. Chce se to podívat na odlišnosti těch motorů- kam měli výfuky?
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#110251Verze : 0
Aubi
MOD
Motor BMW IIIa má výfuky vľavo - pri pohľade smerom k chvostu lietadla. Vrtuľa sa točila proti smeru hodinových ručičiek.
Hiero L má výfuky doprava (Aero A-15). Hiero N - ? (Aero A-14)
Ak predpokladáme, že lietadlo na prvej fotografii má značku OK-I??, tak by to mohlo byť OK-ILA, OK-ILD, OK-ILN - Aero A-15, OK-ILX - A-14 či Brandenburg Bra-26 s OK-IZA a Bra-27 s OK-IPC.
Značku OK-L?? mali lietadlá typu A-14 - OK-LIQ, OK-LIR a A-26 - tie ale majú motor BMW IIIa s výfukmi vpravo.
Hiero L má výfuky doprava (Aero A-15). Hiero N - ? (Aero A-14)
Ak predpokladáme, že lietadlo na prvej fotografii má značku OK-I??, tak by to mohlo byť OK-ILA, OK-ILD, OK-ILN - Aero A-15, OK-ILX - A-14 či Brandenburg Bra-26 s OK-IZA a Bra-27 s OK-IPC.
Značku OK-L?? mali lietadlá typu A-14 - OK-LIQ, OK-LIR a A-26 - tie ale majú motor BMW IIIa s výfukmi vpravo.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#110364Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.