Main Menu
User Menu
Reklama

Boulton Paul P.75 Overstrand

     
Název:
Name:
Boulton Paul P.75 Overstrand
Originální název:
Original Name:
Boulton Paul P.75 Overstrand
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.193R Boulton Paul Aircraft Ltd., Norwich
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
24
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1933
Osádka:
Crew:
3-4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3631 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5412 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
21.93 m
Délka:
Length:
14.07 m
Výška:
Height:
4.8 m
Plocha křídla:
Wing Area:
91 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bristol Pegasus II.M.3 o výkonu 432 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
246.2 km/h v 1981 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5.6 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6492 m
Dolet:
Range:
877.1 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
kulomet r. 7,7 mm ve věži na přídi, pod trupem a na hřbetě
726 kg bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Brew, Alec. Boulton Paul Aircraft since 1915, Putnam Aeronaitcal Books, London 1993. ISBN 0-85177-860-7
URL : https://www.valka.cz/Boulton-Paul-P-75-Overstrand-t1147#4899Verze : 0
MOD
Historie: Letoun byl jen modernizovanou verzí předchozího typu Boulton Paul P.29 Sidestrand Mk.III a to uzavřením kokpitu a instalací střelecké věže na příď. Zbylá dvě střeliště zůstala otevřená. Letoun dostal též silnější motory Bristol Pegasus IM.3, čímž nepatrně vzrostly výkony a letoun unesl více pum.
Letoun poprvé, ještě jako Sidestrand Mk.IV, vzlétl v roce 1933 a do roku 1936 bylo postaveno 24 kusů, které sloužili u 101. a krátce též u 144. perutě. Na tento standard bylo pravděpodobně upraveno i několik starších Sidestrandů.
Když vypukla 2. světová válka, měla RAF ve stavu posledních 11 kusů, které využívala do roku 1940 při výcviku střelců u No.10 Bombing and Gunnery School v Dumfriesu. Poslední dva kusy bly používány u jednotek zvláštního určení v roce 1941.


Prameny:
en.wikipedia.org
www.britishaircraft.co.uk

Boulton Paul P.75 Overstrand - http://www.raf.mod.uk/bombercommand/images/h904.jpg

www.raf.mod.uk
URL : https://www.valka.cz/Boulton-Paul-P-75-Overstrand-t1147#218250Verze : 0
MOD
Boulton Paul Overstrand
Boulton Paul P.75 Overstrand - http://phlairline.com/ency_b/b.html

http://phlairline.com/ency_b/b.html
URL : https://www.valka.cz/Boulton-Paul-P-75-Overstrand-t1147#193955Verze : 0
MOD