Borovkov-Florov I-207

Боровков-Флоров И-207
     
Název:
Name:
Borovkov-Florov I-207 Borovkov-Florov I-207
Originální název:
Original Name:
Боровков-Флоров И-207
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.06.1939 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.06.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1-2?
První vzlet:
Maiden Flight:
29.06.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1598 kg 3523 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1950 kg 4299 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7.000 m 22ft 11,58in
Délka:
Length:
6.350 m 20ft 10in
Výška:
Height:
2.850 m 9ft 4,2in
Plocha křídla:
Wing Area:
18.00 m2 193.75 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
108.333 kg/m2 22.19 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-62 (licenční výroba Wright R-1820 Cyclone) vzduchem hvězdicový chlazený přeplňovaný devítiválec s reduktorem o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k) při 2 200 ot./min a trvalý výkon 625,2 kW (850 k) při 2 100 ot/min v h= 4 200 m.
Vrtule dvoulistá typu VIŠ-26 o průměru 2 800 mm.
Shvetsov M-62 (license-built Wright R-1820 Cyclone) nine-cylinder single-row supercharged air-cooled radial engine with gearbox rated 986 hp at 2,200 rpm for take-off and nominal power output 838 hp at 2,100 rpm at 13,780 ft,
driving a two-blade VISh-26 propeller of diameter 9ft 2.23in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
436 km/h v 4750 m 270.9 mph in 15584 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13.44 m/s 2645.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6.2 min do 5000 m 6.2 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9150 m 30020 ft
Dolet:
Range:
700 km 435 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7.62 mm uložených v trupu s zásobou 550 nábojů pro každý. Four fixed forward-firing 0.3in ShKAS machine-guns in the forward fuselage, 550 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Po havárii prototypu No.7211, která se stala v květnu 1938 byli konstruktéři vyzváni k přípravě sériové výroby.
První dva prototypy byly vybaveny pevným podvozkem, stejným jako měl No. 7211. Oba prototypy měli ještě otevřené kabiny, a byly vybaveny jinými motory, u motoru M-62 se byly provedeny velké změny na kapotáži motoru, nasávací otvor vzduchu byl na horní straně krytu, na kapotě byly boule pro vahadla ventilů. Do těchto prototypů byly nainstalovány kulomety ŠKAS.
Oba UPRAVENÉ prototypy byly dokončeny na konci jara 1939. Zkoušky prováděli zkušební piloti P. M. Stefanovskij, L. M. Maksimov a N. I. Nikolaev. Brzy bylo zřejmé, že letadlo s pevným kapotovaným podvozkem je již zastaralé a svými výkony je někde mezi I-153 a I-16. Malé rozměry letounu navíc omezovaly rozměr použité vrtule. Další testy se zaměřily již na prototypy s motorem M-63.
After the crash of No.7211 prototype, in May 1938 designers were invited in order to prepare serial production.
First two prototypes had fixed landing gear like on the No7211. They had open cockpit. More powerful engines were installed, and corresponding changes to the cowling were introduced. Air intake was installed on top of the cowling. Machine-guns were installed.
Both prototypes were ready on Spring 1939 and flown by P.M.Stefanovskij, L.M.Maksimov and N.I.Nikolaev, but it was obvious that aircraft with fixed landing gear are obsolete. Small airplane dimensions also limited the dimensions of the propeller.
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft from 1875 - 1995, Londra, Osprey Aerospace, 1995, ISBN 1-85532-405-9.
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-207-7.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i207.html
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20488.htm

Borovkov-Florov I-207 -


Borovkov-Florov I-207 -


Borovkov-Florov I-207 -


URL : https://www.valka.cz/Borovkov-Florov-I-207-t32742#562738 Verze : 1
Konstrukce vznikla v r. 1937. Byla pojata moderně, trup z ocelových trubek s duralovým potahem, ocasní část dřevěná skořepina. Velmi malá křídla byla samonosná, horní křídlo bylo připevněno k trupu pouze 4 vzpěrami, bez jakýchkoli dalšíh výztuh. Pilotní kabina v kořeni kýlovky nabízela překvapivě dobrý výhled. Motor M-82 poháněl třílistou vrtuli. Výzbroj prototyp nenesl, počítalo se se 4 kulomety ŠKAS ráže 7,62 mm se zásobou 2200 nábojů ( 550 ks na zbraň).


První let 23. května 1937 provedl pilot E. Ju. Preman. již jeden z prvních pokusů skončil katastrofou. Letoun se při letu na okruhu zřítil a pilot zahynul. Přesto se ve vývoji pokračovalo a od léta 1938 se připravovala sériová produkce. První 2 prototypy I-207 měly pevný podvozek, shodný s Typem 7211. Stroje byly hotova na jaře 1939. Létali s nimi P. M. Stefanovskij, L. M. Maximov a N. I. Nikolajev. Při zkouškách vyvstala nutnost nahradit pevný podvozek zatahovacím, potíže dělala i velká třílistá vrtule. Ta byla nakonec nahrazena menší dvoulistou o průměru 2,8 m, jejíž užití si vyžádalo reduktor otáček.

Vývoj byl ukončen r. 1940. Stroj vycházel dobrý, ale svou dvojplošnou koncepcí byl již zastaralý. Do sériové výroby nešel Byl využit pro zkoušky pomocných náporových motorů konstrukce I. A. Merkulova. Nesl je pod spodními křídly na místě závěsů přídavných palivových nádrží. S těmito motory absolvoval více než 20 letů.


Definitivní verze stroje byla dokončena na jaře 1941. ("Produkt 9") stroj měl novou třílistou vrtuli VIŠ o průměru 3 m a krytý pilotní prostor. Zkoušky ukončilo vypuknutí války.


I-207 byl jedním z nejmenších dvouplošných stíhaček, jaké byly postaveny. Přesto měl moderní a silný motor. Vznikly 2 ks prototypů s označením 7211 a čtyři předsériové I-207. Prototypy měly ještě pevný podvozek, předsériové stroje dostaly podvozek zatahovací. Později vznikly ještě 3 ks s motorem M-63, a jeden s pomocnými náporovými motory. I-207 musely brzy ustoupit modernějším konstrukcím, ale údajně ještě zažily počátek bojů s Finskem.


http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/i-207-7.html
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/7211.html
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/i-207-9.html
www.csd.uwo.ca
Borovkov-Florov I-207 -


Borovkov-Florov I-207 - I-207/2

I-207/2
Borovkov-Florov I-207 - I-207/3

I-207/3
URL : https://www.valka.cz/Borovkov-Florov-I-207-t32742#157215 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více