Boeing YP-29

     
Název:
Name:
Boeing YP-29 Boeing YP-29
Originální název:
Original Name:
Boeing YP-29
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Boeing Aircraft Division, United Aircraft & Transport Corp., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
04.06.1934
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1138 kg 2509 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1482 kg 3267 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1596 kg 3518 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8.95 m 29ft 4,44in
Délka:
Length:
7.61 m 24ft 11,75in
Výška:
Height:
2.34 m 7ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
16.41 m2 176,6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-35 Wasp o výkonu 447 kW ve výšce 3048 m
dvoulistá vrtule
Pratt & Whitney R-1340-35 Wasp, power 600 hp at 10000 ft
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
428 l 113 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
402.3 km/h v 3048 m 250 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
341.2 km/h v ? m 212 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8.1 m/s 1600 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7925 m 26000 ft
Dolet:
Range:
836.9 km 520 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1287.5 km 800 mi
Výzbroj:
Armament:
1x 7,62mm kulomet Browning
1x 12,7mm kulomet Browning

10x 8kg bomba
1x .30 Browning machine gun
1x .50 Browning machine gun

10x 17 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p29.html
http://www.airwar.ru/enc/fww1/p29.html
http://www.aerofiles.com/_boe2.html

Boeing YP-29 -


Boeing YP-29 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-YP-29-t123326#420330 Verze : 0
Kvůli nespokojenosti armády s úzkým kokpitem XP-940 byl druhý Boeing Model 264 dokončen s velkou prosklenou kabinou, a měl také jiné ocasní kolečko, více vystupující z trupu. poháněn byl motorem Pratt and Whitney R-1340-35 v prstenci Townend. Armádě byl předán 4. září 1934 a byl označen YP-29 - dodán byl sice po XP-940/YP-29A, zakoupen byl ale dříve. Nový kokpit splnil požadavky na ochranu pilota za vyšších rychlostí, problém ale stejně jako u P-26A představovala vysoká přistávací rychlost. YP-29 byl proto vrácen do továrny kvůli instalaci přistávacích klapek. Po provozních testech u Boeingu a armády, které zahrnovaly i testy s různými stavitelnými vrtulemi, bylo zkušební "Y" v označení vypuštěno a motor byl nahrazen verzí R-1340-39. P-29 poté dosloužil u NACA na Langley Field.
Boeing YP-29 -


Boeing YP-29 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-YP-29-t123326#420337 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více