Boeing YC-14

     
Název:
Name:
Boeing YC-14 Boeing YC-14
Originální název:
Original Name:
Boeing YC-14
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1976-DD.MM.1976 Boeing Aerospace Co., Kent, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1976-DD.MM.1976
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
09.08.1976
Osádka:
Crew:
2 + 150
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
STOL - zkrácený vzlet a přistání STOL - short take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
53297 kg 117500 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
77111 kg 170000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
113852 kg 251000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
39.32 m 129ft
Délka:
Length:
40.13 m 131ft 8in
Výška:
Height:
14.73 m 48ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
163.7 m2 1762 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
General Electric CF6-50D o tahu General Electric CF6-50D, thrust 51000 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
811.1 km/h v ? m 504 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
722.6 km/h v ? m 449 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
32.3 m/s 6350 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13716 m 45000 ft
Dolet:
Range:
740.3 km 460 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
5133.8 km 3190 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Boeing YC-14 vznikol v dvoch prototypoch v rámci programu Advanced Medium STOL Transport (AMST) (pričom STOL (Short Take-Off and Landing) v preklde znamená asi to, že stroj je schopný pristáť a vzlietnuť z čo najkratšej vzletovej alebo pristávacej plochy). Stroj mal byť schopný prepravovať objemné náklady, ako napríklad tanky, obrnené transportéry alebo iné vozidlá pričom by mohol pristávať aj vzlietať z neupravených plôch. Prvý prototyp vzlietol 9.8.1976. Oba prototypy boli intenzívne skúšané, pričom dosahovali veľmi dobré výkony. Stroj bol schopný pristáť a odštartovať z dráhy kratšej ako 610 m. Koncom leta 1977 boli vrátené firme Boeing s tým že ak by si to spoločnosť želala mohlo sa pokračovať v ďalšom vývoji. Kvôli znižovaniu rozpočtu už na ich vývoj z vládnych zdrojov neboli uvoľnené ďalšie prostriedky. -
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
http://www.boeing.com/history/boeing/yc14.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_YC-14
http://www.theaviationzone.com/factsheets/amst.asp

Boeing YC-14 - http://avia.russian.ee/air/usa/boeing_yc-14.html

http://avia.russian.ee/air/usa/boeing_yc-14.html
URL : https://www.valka.cz/Boeing-YC-14-t45265#190681 Verze : 0
Boeing YC-14A-BN sériového čísla 72-1873 testovaný v Air Force Flight Test Center na Edwards AFB v Kalifornii. V roce 1980 byl odeslán do "úschovy" v AMARCu (Aerospace Maintenance and Regeneration Center) v Arizoně známého také jako "The Boneyard".



URL : https://www.valka.cz/Boeing-YC-14-t45265#176685 Verze : 0
Podľa čísla je na fotkách ktoré sem dal Martin práve prvý vyrobený prototyp.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-YC-14-t45265#190682 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více