Název: Name: | Boeing YC-14 | Boeing YC-14 |
Originální název: Original Name: | Boeing YC-14 | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | cargo aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1976-DD.MM.1976 Boeing Aerospace Co., Kent, Washington | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1976-DD.MM.1976 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 09.08.1976 | |
Osádka: Crew: | 2 + 150 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | STOL - zkrácený vzlet a přistání | STOL - short take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 53297 kg | 117500 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 77111 kg | 170000 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 113852 kg | 251000 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 39.32 m | 129ft |
Délka: Length: | 40.13 m | 131ft 8in |
Výška: Height: | 14.73 m | 48ft 4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 163.7 m2 | 1762 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | turbofan |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | General Electric CF6-50D o tahu | General Electric CF6-50D, thrust 51000 lb |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 811.1 km/h v ? m | 504 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 722.6 km/h v ? m | 449 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 32.3 m/s | 6350 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13716 m | 45000 ft |
Dolet: Range: | 740.3 km | 460 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 5133.8 km | 3190 mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Boeing YC-14 vznikol v dvoch prototypoch v rámci programu Advanced Medium STOL Transport (AMST) (pričom STOL (Short Take-Off and Landing) v preklde znamená asi to, že stroj je schopný pristáť a vzlietnuť z čo najkratšej vzletovej alebo pristávacej plochy). Stroj mal byť schopný prepravovať objemné náklady, ako napríklad tanky, obrnené transportéry alebo iné vozidlá pričom by mohol pristávať aj vzlietať z neupravených plôch. Prvý prototyp vzlietol 9.8.1976. Oba prototypy boli intenzívne skúšané, pričom dosahovali veľmi dobré výkony. Stroj bol schopný pristáť a odštartovať z dráhy kratšej ako 610 m. Koncom leta 1977 boli vrátené firme Boeing s tým že ak by si to spoločnosť želala mohlo sa pokračovať v ďalšom vývoji. Kvôli znižovaniu rozpočtu už na ich vývoj z vládnych zdrojov neboli uvoľnené ďalšie prostriedky. | - |
Zdroje: Sources: | Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6. http://www.boeing.com/history/boeing/yc14.html http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_YC-14 http://www.theaviationzone.com/factsheets/amst.asp |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://avia.russian.ee/air/usa/boeing_yc-14.html