Boeing YB-17 Flying Fortress

     
Název:
Name:
Boeing YB-17 Flying Fortress
Originální název:
Original Name:
Boeing YB-17 Flying Fortress
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1937 Boeing Aircraft Co., Seattle, Washington,
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
13
První vzlet:
Maiden Flight:
02.12.1936
Osádka:
Crew:
9
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11097 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
15821 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
19323 kg
Rozpětí:
Wingspan:
31.63 m
Délka:
Length:
20.83 m
Výška:
Height:
5.59 m
Plocha křídla:
Wing Area:
131.92 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Wright R-1820-39 Cyclone
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
412 km/h v 4267 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
349.2 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6.5 min do 3048 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9327 m
Dolet:
Range:
2216.1 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
5343 km
Výzbroj:
Armament:
1x 7,62mm kulomet v přídi
1x 7,62mm kulomet pod trupem
1x 7,62mm kulomet nad trupem
2x 7,62mm kulomet na bocích

3629 kg pum
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
https://home.att.net/~jbaugher2/b17_2.html
www.nationalmuseum.af.mil
en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/Boeing-YB-17-Flying-Fortress-t1170#4922Verze : 0
MOD
Boeing Y1B-17

Po zničení prototypu XB-17 při startu byla továrna Boeing z programu dálkového bombardéru pro armádu na čas vynechána, ovšem protože nehoda byla vyhodnocena jako chyba pilota a B-17 jako stroj zajímavých výsledků, byla 17. ledna 1936 objednána zkušební série alespoň třinácti strojů Y1B-17 (původní plán bylo 65 strojů). Předpona Y1 jako obvykle znamenala platbu z fondů mimo rozpočet, ovšem ještě před startem prvního z nich bylo 20. listopadu 1936 označení změněno na "normální" testovací, čili YB-17. Tato podvojnost vedě někdy k tvrzení, že existovaly dvě testovací série, jde ale o ta samá letadla.

Y1B-17 byl v podstatě shodný s prototypem, pouze motory Pratt & Whitney Hornet byly nahrazeny čtyřmi Wright Cyclone, které pak zůstaly standardními motory pro všechny verze B-17. Malé změny proběhly na podvozku a výzbroji, osádka byla zredukována na šestičlennou. První vzlet Y1B-17 proběhl 2. prosince 1936. O pět dní později byl tento stroj ale poškozen, když se přoi startu zasekly brzdy na hlavním podvozku a on se překlopil na nos. Přes obrovský poprask, který vyvolalo několik kongresmanů vyhrožujících zrušením programu těžkých bombardérů, havárie neměla žádné následky.Všechny stroje byly dodány mezi 11. lednem a 4. srpnem 1937. Přestože mělo jít o testovací sérii, generál Andrews, velitel generálního štábu armádního letectva, prosadil, aby dvanáct strojů bylo předáno rovnou operační jednotce, 2. bombardovací skupině z Langley Field. První YB-17 tam dorazil v březnu 1937. Třináctý stroj byl odeslán na Wright Field pro letové testy.

U 2. skupiny zatím probíhaly provozní testy, které vedly k vychytání hlavních much. Například byl zaveden povinný "checklist" před každým startem, aby bylo zabráněno podobné havárii, jako byla ta XB-17, kdy pilot před startem zapoměl odemknout řízení. Kromě toho letadla posloužilak tříbení taktiky těžkých bombardérů (v této době představovala jediné americké stroje této kategorie) a různým skoro reklamním akcím. Například na počáktu roku 1938 stroj velitele 2. bombardovací skupiny Col. Roberta C. Oldse podnikl rekordní let z východního na západní pobřeží, který stihl za 12 hodin a 50 minut. Pak se obrátil a ihned podnikllet opačný, za 10 hodin a 46 minut. Šest strojů se také účastnilo letu dobré vůle do Argentiny v únoru 1938. V dubnu pak YB-17 předvedly cvičný útok na italský linkový parník Rex, který se nacházel 1130 km od pobřeží. Americké námořnictvo zareagovalo vynucením zákazu armádě působit dál než 160 km od pobřeží. Po třech letech bezproblémového nasazení byly Y1B-17 v říjnu 1940 předány 19. bombardovací skupině na základně March Field.

Zdroj:
https://home.att.net/~jbaugher2/b17_2.html
www.nationalmuseum.af.mil
en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/Boeing-YB-17-Flying-Fortress-t1170#255477Verze : 0
MOD
...

(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Boeing-YB-17-Flying-Fortress-t1170#46372Verze : 0
MOD
Strelec v YB-17, nedatovaný propagačný snímok.


www.air-defense.net



URL : https://www.valka.cz/Boeing-YB-17-Flying-Fortress-t1170#536998Verze : 0
MOD
www.nationalmuseum.af.mil







URL : https://www.valka.cz/Boeing-YB-17-Flying-Fortress-t1170#537001Verze : 0
MOD
www.nationalmuseum.af.mil



URL : https://www.valka.cz/Boeing-YB-17-Flying-Fortress-t1170#537008Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!