Boeing XP-4

     
Název:
Name:
Boeing XP-4 Boeing XP-4
Originální název:
Original Name:
Boeing XP-4
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1926 Boeing Airplane Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1926
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1230 kg 2711 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1474 kg 3250 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1634 kg 3603 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.75 m 32ft
Délka:
Length:
7.29 m 23ft 11in
Výška:
Height:
2.69 m 8ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
28.78 m2 309 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Packard 1A-1530 s turbokompresorem, 380 kW, čtyřlistá vrtule Packard 1A-1530, power 510 hp with turbo-supercharger
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
379 l 100 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
259.1 km/h v ? m 161 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
220.5 km/h v ? m 137 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,44 m/s 2055 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6706 m 22000 ft
Dolet:
Range:
603.5 km 375 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet v přídi
2x 7,62mm kulomet pod spodním křídlem
2x fixed .30 machine gun in nose
2x fixed .30 machine gun under lower wings
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/_boe2.html
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p4.html
http://www.aviastar.org/air/usa/boeing_xp-4.php
URL : https://www.valka.cz/Boeing-XP-4-t81222#297722 Verze : 0
V červnu 1925, ještě před dodáním prvních Boeingů PW-9 objednaných rok předtím, USAAS rozhodlo o úpravě 30. PW-9 (25-324) pro výškové testy nového přeplňovaného motoru Packard 1A-1530. Tato přestavba byla považována za natolik zásadní, aby stroj dostal nové označení v novém schématu, XP-4. XP-4 dostal nový profil křídla, místo Götingen 436 Boeing 103A, a kvůli zvýšené hmotnosti i spodní křídla o shodném rozpětí jako horní. Změnila se i výzbroj, pod spodní křídla mimo okruh vrtule byly umístěny dva kulomety (prameny se neshodují, jestli byla zachována původní výzbroj dvou synchronizovaných kulometů před kabinou). XP-4 byl 27. července 1926 dopraven na Wright Field, kde ale při testech nijak neoslnil, navzdory silnějšímu motoru byl stroj příliš těžký a jeho výkony byly díky tomu dokonce horší než standardního PW-9. XP-4 byl proto po pouhých 4,5 letových hodinách uskladněn a 1. března 1928 odepsán.
Boeing XP-4 -


Boeing XP-4 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-XP-4-t81222#408224 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více