Boeing P-12C

     
Název:
Name:
Boeing P-12C Boeing P-12C
Originální název:
Original Name:
Boeing P-12C
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1930-DD.02.1931 Boeing Aircraft Division, United Aircraft & Transport Corp., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1930-DD.02.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
96
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
879 kg 1938 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1193 kg 2630 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.14 m 30ft
Délka:
Length:
6.12 m 20ft 1in
Výška:
Height:
2.64 m 8ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
21.14 m2 227.5 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-9 Wasp o výkonu 391 kW
dvoulistá kovová vrtule
Pratt & Whitney R-1340-9 Wasp, power 525 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
189-416 l 50-110 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
286.5 km/h v 2438 m 178 mph in 8000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
226.9 km/h v ? m 141 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7.2 m/s 1410 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7986 m 26200 ft
Dolet:
Range:
933.4 km 580 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný 7,62mm kulomet Browning nebo
1x 7,62mm a 1x 12,7mm kulomet Browning

5x 11kg bomba
2x fixed .30 Browning machine gun, or
1x fixed .30 and 1x .50 Browning machine gun

5x 25 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. The Boeing P-12E, Profile No.2. Profile Publications, Leatherhead.
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/_boe2.html
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p12.html
http://www.airminded.net/F4b/BoeF4b.html
hawaii.gov

Boeing P-12C - P-12C nad Oahu, Havajské ostrovy.

P-12C nad Oahu, Havajské ostrovy.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-12C-t81281#297860 Verze : 0
P-12C byl objednán 2. června 1930 jako další modifikace řady P-12. Od P-12B se lišil hlavně kapotáží motoru prstencem typu Townend a podvozkem, který se vrátil k podobě použité na prototypu Model 83 a měl tak opět obě kola umístěna na společné ose. Další změny byly jen drobné, např. přidání navigačních světel na konce křídel. Firma Boeing této podobě přidělila označení Model 222, objednáno bylo 131 strojů (31-147/277), námořnictvo si objednalo velice podobné F4B-2. Dodávky prvních rozebraných strojů armádnímu letectvu začaly 30. srpna 1930 a byly dokončeny 12. února 1931. První zaznamenaný vzlet P-12C provedl 30. ledna 1931. V tomto provedení bylo ale nakonec postaveno jen 96 strojů, zbytek byl dokončen jako P-12D. Na P-12D, který se lišil motorem R-1340-17 místo původního R-1340-9, bylo dodatečně přestavěno i 16 dalších strojů, 31-152/154, 156, 157, 159/161, 175, 195, 209/212, 233 a 234. P-12C se dočkaly služby např. u 17. stíhací letky na Selfridge Field, kde vystřídaly Curtissy Hawk, 36. stíhací letky, sídlící od roku 1932 na virginském Langley Field, nebo u 55. stíhací letky na Barksdale Field. V roce 1933 si po vzoru jiných letadel USAAC zahrály i ve filmu, standardním prvoválečném romantickém dramatu Hell Below, kde se šedozelené P-12C tvářily jako "Fokkery". Armáda později své P-12C vybavila směrovkou z P-12E.
Boeing P-12C - P-12C, pravděpodobně 55. stíhací letky. Ta v letech 1930-1932 používala jako znak  žlutou svastiku v modrém kruhu s žlutým lemem.

P-12C, pravděpodobně 55. stíhací letky. Ta v letech 1930-1932 používala jako znak žlutou svastiku v modrém kruhu s žlutým lemem.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-12C-t81281#409840 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více