Boeing B-17G Flying Fortress

     
Název:
Name:
Boeing B-17G Flying Fortress Boeing B-17G Flying Fortress
Originální název:
Original Name:
Boeing B-17G Flying Fortress
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.07.1943-DD.07.1945 Boeing Aircraft Co., Seattle
DD.MM.1943-DD.MM.1945 Douglas Aircraft Co Inc., Long Beach
DD.MM.1943-DD.11.1943 Vega Aircraft Corp., Burbank
DD.12.1943-DD.MM.1945 Lockheed Aircraft Corp., Burbank
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1943-DD.07.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4035:
4035 Boeing
2395 Douglas
2250 Vega/Lockheed
První vzlet:
Maiden Flight:
21.03.1943
Osádka:
Crew:
10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
14842 kg 32720 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
24948 kg 55000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
32659 kg 72000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
31.63 m 103 ft 9 ¼ in
Délka:
Length:
22.78 m 74 ft 9 in
Výška:
Height:
5.82 m 19 ft 1 in
Plocha křídla:
Wing Area:
131.92 m2 1420 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Wright R-1820-65 Cyclone s turbokompresorem General Electric B-22, vzletový výkon 895 kW Wright R-1820-97 Cyclone with General Electric B-22 turbosuperchargers, takeoff power 1200 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
9653 l - 13741 l 2520 - 3612 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
423 km/h v 7620 m 263 mph in 25000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
241 km/h v 7620 m 150 mph in 25000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.6 m/s 900 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
37 min do 6096 m 37 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10668 m 35000 ft
Dolet:
Range:
29771) km 18501) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 12,7mm kulomet Browning M2 ve věži Bendix pod přídí
2x 12,7mm kulomet Browning M2 v bocích přídě
2x 12,7mm kulomet Browning M2, 500 nábojů každý, v břišní věži Sperry No. 645473E
2x 12,7mm kulomet Browning M2, 500 nábojů každý, ve hřbetní věži Sperry No. 654849-J
2x 12,7mm kulomet Browning M2 v bocích, 400 nábojů každý
1x úchyt pro 12,7mm kulomet Browning M2 v prostorách radisty
2x 12,7mm kulomet Browning M2 v ocase, 500 nábojů každý

max. 7893 kg bomb
2x .50 Browning M2 machine gun in the chin-mounted Bendix turret
2x .50 Browning M2 machine gun on sides of the nose
2x .50 Browning M2 machine gun, 500 rpg, in the Sperry No. 645473E ventral turet
2x .50 Browning M2 machine gun, 500 rpg, in the Sperry No. 654849-J dorsal turret
2x .50 Browning M2 machine gun in each of the two waist windows, 400 rpg
1x ball-and-socket mount for a .50 Browning M2 machine gun in the radio operator's compartment
2x .50 Browning M2 machine gun in the tail position, 500 rpg

17600 lb of bombs max.
Uživatelské státy:
User States:










Poznámka:
Note:
17 strojů předáno USCG pod označením PB-1G -
Zdroje:
Sources:
www.joebaugher.com
http://www.aerofiles.com/_boe.html
www.nationalmuseum.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Boeing-B-17G-Flying-Fortress-t907#4148 Verze : 0
Ta věž v podbradku se vyskytla i na posledních 86 kusech B-17F-75DO. On přechod mezi verzemi byl plynulý, tj. novinky se zaváděly plynule a nečekalo se na novou verzi. Vypouklá boční okénka na špici se začala vyskytovat až po začátku verze G.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-B-17G-Flying-Fortress-t907#173784 Verze : 0
muzeum Duxford, archiv autora
Boeing B-17G Flying Fortress -


Boeing B-17G Flying Fortress -


Boeing B-17G Flying Fortress -


Boeing B-17G Flying Fortress -


Boeing B-17G Flying Fortress -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-B-17G-Flying-Fortress-t907#310124 Verze : 0
.
Boeing B-17G Flying Fortress -


Boeing B-17G Flying Fortress -


Boeing B-17G Flying Fortress -


Boeing B-17G Flying Fortress -


Boeing B-17G Flying Fortress -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-B-17G-Flying-Fortress-t907#310125 Verze : 0
.
Boeing B-17G Flying Fortress -


Boeing B-17G Flying Fortress -


Boeing B-17G Flying Fortress -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-B-17G-Flying-Fortress-t907#310126 Verze : 0
Taky něco z akce:
Boeing B-17G Flying Fortress -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-B-17G-Flying-Fortress-t907#25658 Verze : 0
.
Boeing B-17G Flying Fortress - B-17G-70-DL od 546th Bombardment Squadron

B-17G-70-DL od 546th Bombardment Squadron

Web autora : http://www.afhra.af.mil

URL : https://www.valka.cz/Boeing-B-17G-Flying-Fortress-t907#459356 Verze : 0
Nakladanie napalmových bômb do Boeingu B-17G, neznáme letisko, Anglicko, 21.04.1945.


zbierka autora

Boeing B-17G Flying Fortress -


Boeing B-17G Flying Fortress -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-B-17G-Flying-Fortress-t907#540121 Verze : 0
B-17G-50DL (v.č. 44-6422, pôvodne 483. bombardovacia skupina operujúca z letiska Sterparone) havarovala 16.04.1945 pri obci Sombor v dnešnom Srbsku. Lietadlo bolo opravené juhoslovanskými technikmi, americké hviezdy boli nahradené hviezdami červenými a keďže Juhoslávia ako taká ťažké bombardéry neprevádzkovala, tak bolo lietadlo v auguste 1945 odoslané na ďalšie využitie do ZSSR.


Zdroj: www.ww2incolor.com
www.forocoches.com

Boeing B-17G Flying Fortress - B-17G Juhoslávia/ZSSR

B-17G Juhoslávia/ZSSR
URL : https://www.valka.cz/Boeing-B-17G-Flying-Fortress-t907#641911 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více