Boeing 767-300ER

     
Název:
Name:
Boeing 767-300ER1) Boeing 767-300ER1)
Originální název:
Original Name:
Boeing 767-300ER
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
19.02.1988-DD.MM.19RR The Boeing Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
19.02.1988-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
539
První vzlet:
Maiden Flight:
09.12.1986
Osádka:
Crew:
2
+
290 pasažérů v jedné třídě
nebo
18 v první třídě + 198 v ekonomické
nebo
15 v první třídě + 40 v business + 119 v ekonomické
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
90011 kg 198440 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
186880 kg 412000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
47.57 m 156ft 1in
Délka:
Length:
54.94 m 180ft 3in
Výška:
Height:
15.85 m 52ft
Plocha křídla:
Wing Area:
283.35 m2 3050 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
General Electric CF6-80C2 (231,3 kN)
General Electric CF6-80C2B4 (254,34 kN)
General Electric CF6-80C2B6F ((267,03 kN)
Pratt & Whitney PW4056 (252,4 kN)
Pratt & Whitney PW4060 (266,9 kN)
Rolls Royce RB211-524H (264,4 kN)
General Electric CF6-80C2 (231,3 kN)
General Electric CF6-80C2B4 (254,34 kN)
General Electric CF6-80C2B6F ((267,03 kN)
Pratt & Whitney PW4056 (252,4 kN)
Pratt & Whitney PW4060 (266,9 kN)
Rolls Royce RB211-524H (264,4 kN)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
94625 l 94625 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
914.1 km/h v 10668 m 568 mph in 35000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
853 km/h v 10668 m 530 mph in 35000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13137 m 43100 ft
Dolet:
Range:
11065 km 6876 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
11482 km 7135 mi
Výzbroj:
Armament:
žádná none
Uživatelské státy:
User States:

2)

2)
Poznámka:
Note:
1)Variace označení jako třeba 767-3Z9ER jsou tzv. zákaznické kódy společnosti Boeing (Boeing Customer Codes). Kódy jsou určeny podle zákazníka/objednatele a zůstavájí letadlu i po prodeji jiné společnosti. Z9 je v tomto případě kód spole4nosti Lauda Air.
2)Jsou uvedeni pouze vojenští nebo vládní uživatelé. Samozřejmě je typ užíván mnoha civilními leteckými společnostmi.
Jedná se o typ 767-300 s prodlouženým doletem.
1)
2)Only military or goverment operators are listed. Type is used by many civilian companies.
Zdroje:
Sources:
http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_767#767-300ER
en.wikipedia.org
http://active.boeing.com/
http://www.zap16.com/2008/12/boeing-767-300/
en.wikipedia.org
http://www.airlinecodes.co.uk/boeing.asp
URL : https://www.valka.cz/Boeing-767-300ER-t101689#367470 Verze : 0
Letoun Boeing 767-330ER "D-ABUB", výrobního čísla 26987/466, provozovaný společností Thomas Cook/Condor.

Stroj byl zalétán 19. 11. 1992.
Společnosti Condor byl dodán 4. 12. 1992.
V březnu 2003 se společnost přejmenovala na Thomas Cook/Condor (po jejím zakoupení firmou Thomas Cook).
V květnu 2004 se vrátila k původnímu názvu Condor.
Stroj od přebarvení v roce 2003 dodnes létá se stejným zbarvením, tedy i se starým názvem společnosti na směrovce.


Zdroj:
www.airfleets.net
www.airliners.net


Boeing 767 Side view by Basil Zolotov
Boeing 767-300ER - Source : http://basilzolotov.com

Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Boeing-767-300ER-t101689#368518 Verze : 1
Letoun Boeing 767-330ER "D-ABUI", výrobního čísla 26988/562, provozovaný společností Thomas Cook/Condor, ve zbarvení z období březen-září 2003.


Stroj byl zalétán 9. 12. 1994.
Společnosti Condor byl dodán 12. 1. 1995.
V březnu 2003 se společnost přejmenovala na Thomas Cook/Condor (po jejím zakoupení firmou Thomas Cook).
V květnu 2004 se vrátila k původnímu názvu Condor.
Stroj nesl již od února 2003 název společnosti Thomas Cook na směrovce.
V březnu 2006 přibyla na obou stranách stroje nálepka s nápisem "50 Jahre", která tak upozorňovala na padesátileté výročí zahájení provozu firmy Condor (tehdy pod názvem Deutsche Flugdienst GmbH) 28. března 1956.
Ta na stroji vydržela do září 2006.
V roce 2007 dostal stroj modré zbarvení obdobné stroji zobrazenému výše.
V červenci 2010 přibývají v nápisu Condor na trupu postavičky Snoopyho a Peanuta.


Zdroj:
www.airfleets.net
www.planepictures.net



Boeing 767 Side view by Basil Zolotov
Boeing 767-300ER - Source : http://basilzolotov.com

Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Boeing-767-300ER-t101689#368522 Verze : 1
Letoun Boeing 767-3Z9ER "D-ABUV", výrobního čísla 29867/731, provozovaný společností Lufthansa (člen Star Alliance) v letech 2003-2004.


Zdroj: www.airfleets.net


Boeing 767 Side view by Basil Zolotov
Boeing 767-300ER - Source : http://basilzolotov.com

Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Boeing-767-300ER-t101689#368524 Verze : 1
V službách Vzdušných síl Chile slúži tento stroj typu Boeing 767



Boeing 767-3Y0(ER)


Výr. č. 26205 / 474
Prvý uskutočnený let 12.01.1993
Motory 2x PW PW4060
Dodaný uživatelovi 13.09.1994 (Aeroflot - Leasované od GPA)
- Vzdušné sily Chile 29.08.2008
Označenie 985





Letisko Madrid - Barajas
Photo thanks to G. Brion





Letisko Santiago
Photo thanks to Mauricio Caravajal


zdroj
www.planespotters.net
URL : https://www.valka.cz/Boeing-767-300ER-t101689#372538 Verze : 0
zdroj:
https://commons.wikimedia.org/wiki
Boeing 767-300ER - Colombian Air Force Boeing 767-200ER MMTT
https://commons.wikimedia.org/wiki

Colombian Air Force Boeing 767-200ER MMTT
https://commons.wikimedia.org/wiki

URL : https://www.valka.cz/Boeing-767-300ER-t101689#538854 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více