Boeing 737-500

     
Název:
Name:
Boeing 737-500 1) Boeing 737-500
Originální název:
Original Name:
Boeing 737-500
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
28.02.1990-26.07.1999 The Boeing Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
28.02.1990-26.07.1999
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
388
První vzlet:
Maiden Flight:
30.06.1989
Osádka:
Crew:
2 + 108 cestujících (8 první třída + 100 ekonomická)
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
31951 kg 70440 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
52390 kg 115500 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
62823 kg 138500 lb
Rozpětí:
Wingspan:
28,88 m 94ft 9in
Délka:
Length:
31.09 m 102ft
Výška:
Height:
11.07 m 36ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
105.44 m2 1135 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
498.01 kg/m2 102 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
CFM56-3C-1 CFM56-3C-1
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
20103 l
16200 kg
4 422 gallons UK
5 311 gallons US
35 715 lbs
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
876 km/h v ? m 544 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
781 km/h v ? m 485 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11278 m 37000 ft
Dolet:
Range:
4345 km 2700 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná none
Uživatelské státy:
User States:


2)


2)
Poznámka:
Note:
1) Variace označení jako třeba 737-55S jsou tzv. zákaznické kódy společnosti Boeing (Boeing Customer Codes). Kódy jsou určeny podle zákazníka/objednatele a zůstavájí letadlu i po prodeji jiné společnosti. 5S je v tomto případě kód ČSA.
2) Jsou uvedeni pouze vojenští nebo vládní uživatelé. Samozřejmě je typ užíván mnoha civilními leteckými společnostmi.
2) Only military or goverment operators are listed. Type is used by many civilian companies.
Zdroje:
Sources:
www.boeing.com
http://www.b737.org.uk/techspecsdetailed.htm
www.airliners.net
http://cs.wikipedia.org/wiki/Boeing_737
http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737#737-500
http://www.zap16.com/2008/11/boeing-737-500/
www.scramble.nl
en.wikipedia.org
http://www.airlinecodes.co.uk/boeing.asp
URL : https://www.valka.cz/Boeing-737-500-t101544#367276 Verze : 0
Boeing 737-59D "VP-BXM", společnost Aeroflot Nord, letiště Pardubice, květen 2009
Boeing 737-500 - vlastní foto

vlastní foto
Boeing 737-500 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Boeing-737-500-t101544#367277 Verze : 0
Boeing 737-548 "EI-CDF", společnost Rossiya, Berlin-Schönefeld během ILA 2010, 12.06.2010
Boeing 737-500 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Boeing-737-500-t101544#367287 Verze : 0
Boeing 737-5Y0 "VP-BRK", společnost Aeroflot Nord, letiště Pardubice, 2.1.2009
Boeing 737-500 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Boeing-737-500-t101544#367349 Verze : 0
stroje Boeing 737-55S z flotily ČSA, Praha-Ruzyně, duben 2009


OK-CGJ
OK-CGK
OK-EGO
OK-XGB
OK-XGC
OK-XGD
Boeing 737-500 - vlastní foto

vlastní foto
Boeing 737-500 - vlastní foto

vlastní foto
Boeing 737-500 - vlastní foto

vlastní foto
Boeing 737-500 - vlastní foto

vlastní foto
Boeing 737-500 - vlastní foto

vlastní foto
Boeing 737-500 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Boeing-737-500-t101544#367367 Verze : 0
Boeing 737-530 "D-ABIP", společnost Lufthansa, Praha-Ruzyně, duben 2009
Boeing 737-500 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Boeing-737-500-t101544#367368 Verze : 0
Letoun Boeing 737-5Y0 "VP-BQI", výrobního čísla 25186/2236, ve zbarvení společnosti Aeroflot Nord (od 1. 12. 2009 Nordavia).


Dodán 11. 3. 1992 mexické společnosti TAESA jako "XA-RKP".
Od 3. 6. 1995 provozován brazilskou společností Rio Sul jako "PT-SLU".
Od 7. 7. 2003 provozován slovenskou společností SkyEurope Airlines jako "OM-SEA"
Od 25. 8. 2006 provozován společností Aeroflot Nord jako "VP-BQI" (první let ve zbarvení společnosti Aeroflot Nord absolvoval již 4. 8. 2006 ještě s označením "OM-SEA" na trupu, ale již "VP-BQI" na křídle).


Stroj stejného typu a stejné společnosti je k vidění i na pardubickém letišti (viz výše).


Zdroj:
www.airfleets.net
www.airliners.net



Boeing 737-500 Side view by Basil Zolotov
Boeing 737-500 - Source : http://basilzolotov.com

Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Boeing-737-500-t101544#368273 Verze : 1
Letoun Boeing 737-528 "VP-BWZ", výrobního čísla 27304/2572, provozovaný společností Aeroflot Don (od 25. 9. 2009 Donavia).


Dodán 4. 2. 1994 společnosti Air France jako "F-GJNN".
Od 28. 7. 2006 provozován společností Aeroflot Don (následně Donavia) jako "VP-BWZ"


Zdroj: www.airfleets.net


Boeing 737-500 Side view by Basil Zolotov
Boeing 737-500 - Source : http://basilzolotov.com

Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Boeing-737-500-t101544#368275 Verze : 0
Boeing 737-5K5 "VP-BPD", výrobního čísla 25062/2044, provozovaný v současnosti společností Transaero Airlines.
Letiště Pardubice 1. 7. 2010, přílet 15:30, odlet 16:30.



25. 4. 1991 poprvé zalétán.
9. 5. 1991 dodán společnosti Hapag Lloyd s registrací D-AHLN
Od 16. 12. 1999 provozován společností Galaxy Airways s registrací SX-BFP
Od 22. 11. 2001 opět u společnosti Hapag Lloyd
Od 17. 5. 2002 provozován společností Air Senegal International jako 6V-AHM
Od 5. 4. 2003 provozován ve zbarvení Hapag Lloyd Express jako D-AHLN
Od 15. 1. 2007 ve zbarvení TUIfly (nástupce Hapag Lloyd Express) se stejnou registrací.
Od 7. 5. 2007 do současnosti provozován ruskou společností Transaero Airlines.


Zdroj:
www.airfleets.net
Boeing 737-500 - vlastní foto

vlastní foto
Boeing 737-500 - vlastní foto

vlastní foto
Boeing 737-500 - vlastní foto

vlastní foto
Boeing 737-500 - vlastní foto

vlastní foto
Boeing 737-500 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Boeing-737-500-t101544#369034 Verze : 0
Stroj Vzdušných síl Chile Boeing 737-58N


Výr. č. 28866 / 2929
Prvý uskutočnený let stroja 28.08.1997
Motory 2x CFMI CFM56-3C1
Dodaný užívateľovi 18.09.1997 (Vzdušné sily Chile)
Verzia VIP



Photo thanks to H. Artner



Stroj Vzdušných síl Chile Boeing 737-330(QC)


Výr. č. 23524 / 1272
Prvý uskutočnený let stroja 29.08.1986
Motory 2x CFMI CFM56-3B1
Dodaný užívatelovi 18.09.1986 (Lufthansa ako D-ABXC)
- 01.08.2001 Vzdušné sily Chile
Verzia VIP/Cargo



Photo thanks to G. Brion


Vzdušné sily Chile disponujú k dnešnému dňu iba týmito dvoma strojmi typu Chile Boeing 737-330.



zdroj
www.planespotters.net
URL : https://www.valka.cz/Boeing-737-500-t101544#372465 Verze : 0
V službách Vzdušných síl Peru slúžia tieto stroje typu Boeing 737



Boeing 737-244


Výr. č. 19707 / 82
Prvý uskutočnený let 15.10.1968
Dodaný užívatelovi 29.10.1968 (South African Airways)
- Vzdušné sily Peru 15.05.1998 - 03.2000 (TANS - Transportes Aereos Nacionales de Selva)
- Vzdušné sily Peru 06.09.2005
Označenie FAP 350



Boeing 737-248


Výr. č. 19424 / 147
Prvý uskutočnený let 15.03.1969
Motory 2x PW JT8D-9A
Dodaný uživatelovi 28.03.1969 (Aer Lingus)
- Vzdušné sily Peru 01.12.1998 - 03.2000 (TANS - Transportes Aereos Nacionales de Selva)
- Vzdušné sily Peru 12.2006
Označenie FAP 353



Boeing 737-248


Výr. č. 20221 / 227
Prý uskutočnený let 07.01.1970
Motory 2x PW JT8D-9A
Dodaný uživatelovi 14.01.1970 (Aer Lingus)
- Vzdušné sily Peru 12.2006
Označenie FAP 354



Boeing 737-528


Výr. č. 27426 / 2739
Prvý uskutočnený let 10.07.1995
Motory 2x CFMI CFM56-3B1
Dodaný uživateĺovi 01.09.1995 Vzdušné sily Peru
Označenie FAP 356
Verzia VIP





Predmetný stroj na letisku vo Schwechate


Okrem týchto momentálne využívaných strojov Vzduśné sily Peru využívali ďalśie dva stroje tohto typu



Boeing 737-282(A)



Výr. č. 23041 / 962
Prvý uskutočnený let 25.04.1983
Dodaný uživatelovi 03.06.1983 (TAP - Air Portugal)
- 20.04.1998 Vzdušné sily Peru
6.5.1998 Lietadlo havarovalo v zlom počasí blízko Andoas, prov. Datem del Marañón
Označenie u Vzdušných síl Peru FAP 351



Boeing 737-282(A)



Výr. č. 23042 / 967
Motory 2x PW JT8D-17A
Prvý uskutočnený let 13.05.1983
Dodaný užívatelovi 03.06.1983 (TAP - Air Portugal)
- 14.05.1999 Vzdušné sily Peru - 19.03.2000 - stroj odovzdaný TANS - Transportes Aereos Nacionales de Selva
Označenie u Vzdušných síl Peru FAP 352
Súčastné označenie OB-1724

zdroj
www.planespotters.net
URL : https://www.valka.cz/Boeing-737-500-t101544#372512 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více