Název: Name: | Blohm & Voss BV 40 | |
Originální název: Original Name: | Blohm & Voss BV 40 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.08.1944 Blohm & Voss, Abt. Flugzeugbau, Hamburg / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.08.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 7 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.05.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kluzná ližina | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 837 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 950 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7,90 m | |
Délka: Length: | 5,70 m | |
Výška: Height: | 1,63 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 8,70 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | žádný | |
Počet motorů: Number of Engines: | 0 | |
Typ: Type: | - | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | - | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 5501) km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ~9002) km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 123) min do 7000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kanon MK 108 ráže 30 mm | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 1) maximální rychlost při vlekání 2) maximální rychlost klouzání 3) při vleku za Bf 109 | |
Zdroje: Sources: | Pejčoch, Ivo. Blohm und Voss BV 40, HPM 1992/06 Nowarra, Heinz J. Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 1: Flugzeugtypen AEG-Dornier. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5465-2 Smith, J. R.; Kay, Anthony L. German Aircraft of the Second World War. Conway Maritime Press, London 1972. ISBN 8-5177-836-4 Griehl, M.: X-Planes: German Luftwaffe Prototypes 1930-1945, Frontline Books, 2012, ISBN: 184832555X |
URL : https://www.valka.cz/Blohm-Voss-BV-40-t8596#522529Verze : 0
Aubi
MOD
Blohm & Voss BV 40
Unikátna kuriozita akou bol stíhací klzák BV 40 bola odozva na prvé americké denné nálety začiatkom roku 1943. Podľa predstáv tvorcov mali byť desiatky takýchto klzákov vyvlečené nad letové trasy bombardérov, odtiaľ mali strmhlav zaútočiť na jednotlivé stroje (zväčša čelným útokom). Preletová rýchlosť mala dosiahnúť okolo 800 km/hod. Následným premetom sa mal ešte vrátiť nad cieľovú oblasť a medzi bombardéry zhodiť výbušnú nálož "Schlinge". To boli predstavy. V skutočnosti bola ako výzbroj použité dva kanóny MK 108 kalibru 30 mm (35 nábojov na zbraň) vstavané do prechodu krídlo-trup.
Krídla, chvostové plochy a trup za krídlami boli celodrevenej konštrukcie jednoduchého tvaru. Predná časť s kabínou bola zvarená z ťažkých oceľových pancierových plechov a s pancierovým sklom v oknách. Pilot v kabíne ležal. Stroj vzlietal na dvojkolesovom podvozku a pristával na lyžine. Prvý prototyp BV 40 V-1 sa odskúšal vo vleku za Bf 110 v máji 1944 a pri druhom lete bol zničený. Skúšky pokračovali ďalej s ďalšími prototypmi a bola začatá stavba 200 kusovej série. Celkovo bolo postavených len sedem prototypov a program bol na jeseň 1944 zastavený.
Unikátna kuriozita akou bol stíhací klzák BV 40 bola odozva na prvé americké denné nálety začiatkom roku 1943. Podľa predstáv tvorcov mali byť desiatky takýchto klzákov vyvlečené nad letové trasy bombardérov, odtiaľ mali strmhlav zaútočiť na jednotlivé stroje (zväčša čelným útokom). Preletová rýchlosť mala dosiahnúť okolo 800 km/hod. Následným premetom sa mal ešte vrátiť nad cieľovú oblasť a medzi bombardéry zhodiť výbušnú nálož "Schlinge". To boli predstavy. V skutočnosti bola ako výzbroj použité dva kanóny MK 108 kalibru 30 mm (35 nábojov na zbraň) vstavané do prechodu krídlo-trup.
Krídla, chvostové plochy a trup za krídlami boli celodrevenej konštrukcie jednoduchého tvaru. Predná časť s kabínou bola zvarená z ťažkých oceľových pancierových plechov a s pancierovým sklom v oknách. Pilot v kabíne ležal. Stroj vzlietal na dvojkolesovom podvozku a pristával na lyžine. Prvý prototyp BV 40 V-1 sa odskúšal vo vleku za Bf 110 v máji 1944 a pri druhom lete bol zničený. Skúšky pokračovali ďalej s ďalšími prototypmi a bola začatá stavba 200 kusovej série. Celkovo bolo postavených len sedem prototypov a program bol na jeseň 1944 zastavený.
URL : https://www.valka.cz/Blohm-Voss-BV-40-t8596#24946Verze : 2
brano
MOD
Reklama
Vyrobené kusy:
BV 40 V1, PN+UA, W.Nr. 40 00001, prvý let 06.05.1944, zničený 02.06.1944 pri svojom druhom lete
BV 40 V2, PN+UB, W.Nr. 40 00002, prvý let 05.06.1944, ďalší osud neznámy
BV 40 V3, W.Nr. 40 00003, ďalší osud neznámy
BV 40 V4, PN+DU, W.Nr. 40 00004, zničený pri svojom prvom lete
BV 40 V5, PN+UE, W.Nr. 40 00005, prvý let 06.07.1944, ďalší osud neznámy
BV 40 V6, PN+UF, W.Nr. 40 00006, prvý let 27.07.1944, ďalší osud neznámy
BV 40 V7 až BV 40 V30 - predsériové a niekoľko sériových strojov, nedostavané
BV 40 V1, PN+UA, W.Nr. 40 00001, prvý let 06.05.1944, zničený 02.06.1944 pri svojom druhom lete
BV 40 V2, PN+UB, W.Nr. 40 00002, prvý let 05.06.1944, ďalší osud neznámy
BV 40 V3, W.Nr. 40 00003, ďalší osud neznámy
BV 40 V4, PN+DU, W.Nr. 40 00004, zničený pri svojom prvom lete
BV 40 V5, PN+UE, W.Nr. 40 00005, prvý let 06.07.1944, ďalší osud neznámy
BV 40 V6, PN+UF, W.Nr. 40 00006, prvý let 27.07.1944, ďalší osud neznámy
BV 40 V7 až BV 40 V30 - predsériové a niekoľko sériových strojov, nedostavané
Griehl, M.: X-Planes: German Luftwaffe Prototypes 1930-1945, Frontline Books, 2012, ISBN: 184832555X
URL : https://www.valka.cz/Blohm-Voss-BV-40-t8596#558908Verze : 1
Panzer
MOD
Foto...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Blohm-Voss-BV-40-t8596#24947Verze : 0
brano
MOD
...
Prvý prototyp BV 40 V1, PN+UA, W.Nr. 40 00001
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Blohm & Voss BV 40 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Prvý prototyp BV 40 V1, PN+UA, W.Nr. 40 00001
URL : https://www.valka.cz/Blohm-Voss-BV-40-t8596#24949Verze : 1
brano
MOD
Reklama
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Blohm & Voss BV 40 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Blohm-Voss-BV-40-t8596#24951Verze : 0
brano
MOD
....
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Blohm-Voss-BV-40-t8596#24953Verze : 0
brano
MOD
V L+K č.17/1966 jsem objevil výkres Ing. Jana Kadlece, pro modeláře připojuji popis barevného kamuflážního schématu: na horních a bočních plochách nepravidelně lomené plochy tmavé a světlejší šedozelené barvy, spodní plochy blankytně modré.
Nákres:
Nákres:
www.aviastar.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Blohm & Voss BV 40 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Blohm-Voss-BV-40-t8596#123377Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.