Název: Name: | Blohm & Voss BV 155 B | |
Originální název: Original Name: | Blohm & Voss BV 155 B | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 Blohm & Voss, Abt. Flugzeugbau, Hamburg / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 08.02.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4869 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5521 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 21,00 m | |
Délka: Length: | 11,65 m | |
Výška: Height: | 3,90 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 39,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 603 U o vzletovém výkonu 1331 kW/1810 k čtyřlistá stavitelná vrtule VDM 9 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 690 km/h v 16000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 28 min do 9000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 16950 m | |
Dolet: Range: | 1440 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon MG 151/20 nebo MK 108 střílející hřídelí vrtule 2x kanon MG 151/20 v křídle | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - data platí pro plánovanou sériovou podobu B-1 | |
Zdroje: Sources: | Hitchcock, Thomas H. Blohm & Voss 155, Monogram Close-Up 20. Monogram Aviation Publications, Sturbridge 1990. ISBN 0-914144-20-0. |
URL : https://www.valka.cz/Blohm-Voss-BV-155-t19476#522661Verze : 0
Aubi
MOD
Blohm & Voss 155+ model lietadla v Mníchovskom múzeu
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Blohm-Voss-BV-155-t19476#76489Verze : 0
Blohm & Voss 155
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Blohm & Voss BV 155 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Blohm & Voss BV 155 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Blohm-Voss-BV-155-t19476#76491Verze : 0
Haspeklův náčrtek je neuskutečněná verze A, na ostatních je prototyp BV 155V1, odpovídající verzi B-0.
Stručná historie
Vývoj tohoto letounu byla započat již v roce 1942 ve firmě Messerschmitt a jeho původní určení mělo být palubní stíhač pro letadlovou loď Graf Zeppelin, vycházet měl z osvědčeného Me 109 (proto původní označení znělo Bf 109ST - Spezial Trägerflugzeug). Zároveň byl RLM požadován projekt výškového stíhače/průzkumného letounu. Protože i těmto požadavkům projekt Bf 109ST poměrně vyhovoval, byl jim přizpůsoben a původní směřování k palubnímu stíhači bylo postupně opuštěno. Tomu také odpovídalo nové oficiální označení projektu, Me 155.
Projekt Bf 109ST Ausf. A (s motorem DB 605) se tak stal palubním stíhačem Me 155A, Bf 109ST Ausf. B (s motorem DB 628 a dvoustupňovým kompresorem) výškovým stíhačem Me 155B. Jako základ byl použit trup Bf 109G, ze kterého kvůli usnadnění výroby mělo být převzato i co nejvíce dalších komponentů, nové mělo být křídlo a podvozek, zatahovaný do trupu místo do křídla.
V průběhu roku 1943 pak byla zastavena práce na lodi Graf Zeppelin, projekt Me 155A byl tedy zrušen. Protože firma Messerschmitt byla silně vytížena i jinými projekty, byl nakonec projekt Me 155, nyní oproti Bf 109 s výrazně prodlouženým trupem a novým dlouhým křídlem, předán konstruktérovi dr. Richardu Vogtovi z firmy Blohm und Voss. Zde se konečně práce pohnuly kupředu, jako nový motor byl vybrán již dostupný DB 603U, byly zkoušeny různé varianty kanonové výzbroje. Výsledkem byl projekt BV 155A, stále ještě lehce připomínající původní stodevítku, posléze ale nahrazený verzí BV 155B, vycházející již plně z práce dr. Vogta. Nakonec vznikla i verze C, lišící se motorem a umístěním chladičů ( pod trupem, u verze B v jakýchsi gondolách na křídlech). Měla být zahájena práce na sedmi prototypech, z toho tří verze B-0 a čtyř C-0, před koncem války ale byly postaveny jen prototyp V1 a nedokončené V2 a V3 verze B-0 a maketa verze C. BV 155 V3 by měl být dodnes uložen v National Air and Space Museum v Silver Hill, stát Maryland.
Zdroj: https://www.samoloty.ow.pl/str404.htm
Nákres BV 155 C-0
Nákres BV 155 B-0
Stručná historie
Vývoj tohoto letounu byla započat již v roce 1942 ve firmě Messerschmitt a jeho původní určení mělo být palubní stíhač pro letadlovou loď Graf Zeppelin, vycházet měl z osvědčeného Me 109 (proto původní označení znělo Bf 109ST - Spezial Trägerflugzeug). Zároveň byl RLM požadován projekt výškového stíhače/průzkumného letounu. Protože i těmto požadavkům projekt Bf 109ST poměrně vyhovoval, byl jim přizpůsoben a původní směřování k palubnímu stíhači bylo postupně opuštěno. Tomu také odpovídalo nové oficiální označení projektu, Me 155.
Projekt Bf 109ST Ausf. A (s motorem DB 605) se tak stal palubním stíhačem Me 155A, Bf 109ST Ausf. B (s motorem DB 628 a dvoustupňovým kompresorem) výškovým stíhačem Me 155B. Jako základ byl použit trup Bf 109G, ze kterého kvůli usnadnění výroby mělo být převzato i co nejvíce dalších komponentů, nové mělo být křídlo a podvozek, zatahovaný do trupu místo do křídla.
V průběhu roku 1943 pak byla zastavena práce na lodi Graf Zeppelin, projekt Me 155A byl tedy zrušen. Protože firma Messerschmitt byla silně vytížena i jinými projekty, byl nakonec projekt Me 155, nyní oproti Bf 109 s výrazně prodlouženým trupem a novým dlouhým křídlem, předán konstruktérovi dr. Richardu Vogtovi z firmy Blohm und Voss. Zde se konečně práce pohnuly kupředu, jako nový motor byl vybrán již dostupný DB 603U, byly zkoušeny různé varianty kanonové výzbroje. Výsledkem byl projekt BV 155A, stále ještě lehce připomínající původní stodevítku, posléze ale nahrazený verzí BV 155B, vycházející již plně z práce dr. Vogta. Nakonec vznikla i verze C, lišící se motorem a umístěním chladičů ( pod trupem, u verze B v jakýchsi gondolách na křídlech). Měla být zahájena práce na sedmi prototypech, z toho tří verze B-0 a čtyř C-0, před koncem války ale byly postaveny jen prototyp V1 a nedokončené V2 a V3 verze B-0 a maketa verze C. BV 155 V3 by měl být dodnes uložen v National Air and Space Museum v Silver Hill, stát Maryland.
Zdroj: https://www.samoloty.ow.pl/str404.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Nákres BV 155 C-0
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Nákres BV 155 B-0
URL : https://www.valka.cz/Blohm-Voss-BV-155-t19476#148433Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.