Název: Name: | Bloch MB.81 | |
Originální název: Original Name: | Bloch MB.81 | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1932-DD.MM.1936 Société des avions Marcel Bloch, Courbevoie / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 21 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.10.1932 | |
Osádka: Crew: | 1 + 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 580 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 880 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,59 m | |
Délka: Length: | 8,40 m | |
Výška: Height: | 2,90 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,80 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Salmson 9Nd o výkonu 129 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 188 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 161 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6400 m | |
Dolet: Range: | 655 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | www.aviafrance.com www.dassault-aviation.com http://airwar.valka.cz/francie/mb_080/index.php |
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-81-t6439#14871Verze : 0
Schlange
MOD
Letoun byl konstruován pro sanitní službu především v koloniích v severní Africe a Sýrii. Místo jednoho pacienta na nosítkách bylo možno dopravovat případně jednoho cestujícího. Kabina pro pacienta byla s pilotem spojena hovorovým zařízením. Letoun vycházel z prototypu MB80 který vzlétl poprvé v létě 1932 ve Villacoublay, Stejně jako u MB81 i zde šlo o celokovový jednoplošník určený k sanitním letům, poháněn byl motorem Lorraine 5 PC o 120 koních. Po jeho testech byl objednán mírně pozměněný MB 81.01 s motorem Salmson 9 Nd o 175 koních. Předpokladem pro službu sanitního letounu bylo především krátké přistání a vzlet a to i na neupravených plochách, to letoun splňoval, jeho start byl dlouhý 70 m a přistání 95 m.
Kromě obou prototypů bylo objednáno a dodáno 20 kusů těchto letounů které přišly do služby v roce 1935. Sloužily v Maroku, Alžíru a Sýrii. Poslední známé užití je v roce 1941 v Sýrii kdy evakuovaly na straně Vichy ranění z bojů s Brity.
Kromě obou prototypů bylo objednáno a dodáno 20 kusů těchto letounů které přišly do služby v roce 1935. Sloužily v Maroku, Alžíru a Sýrii. Poslední známé užití je v roce 1941 v Sýrii kdy evakuovaly na straně Vichy ranění z bojů s Brity.
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-81-t6439#166268Verze : 0
Foto:
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-81-t6439#150442Verze : 0
Zadní pohled na letoun
Zdroj
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-81-t6439#337889Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.