Main Menu
User Menu

Blériot-Spad 510 C.1

     
Název:
Name:
Blériot-Spad 510 C.1
Originální název:
Original Name:
Blériot-Spad 510 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1936 Blériot-Aéronautique SA, Suresnes /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1935-DD.MM.1936 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
61
První vzlet:
Maiden Flight:
06.01.1933
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1250 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1795 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1830 kg
Rozpětí:
Wingspan:
8,840 m
Délka:
Length:
7,460 m
Výška:
Height:
3,720 m
Plocha křídla:
Wing Area:
22,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
81,591 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Xbrs kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 441,3 kW (600 k) a (650 k) v h= 4 000 m at 2 650 ot/min.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
372 km/h v 4500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
324 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,83 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,5 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9950 m
Dolet:
Range:
875 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v trupu a v horních křídlech.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Dva letouny byly dodány s motorem: Hispano-Suiza 12Xcrs, zde bylo možno nezi válce motoru uložit kanón HS-404.
Výzbroj potom byla: 1x pevný kanón HS-404 ráže 20 mm 60 nábojů
2x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm v trupu - 300 nábojů na hlaveň.
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, New York, Smithmark Publishers, 1994, ISBN 0-83173-939-8.
www.aviafrance.com
www.aviastar.org
www.avionslegendaires.net
http://www.airwar.ru/enc/fww1/bspad510.html
URL : https://www.valka.cz/Bleriot-Spad-510-C-1-t6428#500677Verze : 0
MOD
Stučná historie:
• Firma Blériot prodělala ve dvacátých letech dvacátého století hospodářské a technické krize a její účast v soutěži o konstrukci dvouplošné stíhačky v roce 1930 byla její labutí písní. Stíhačky byly přijaty do výzbroje, ale byly to poslední dvouplošníky a zároveň poslední letadla fy Blériot-Spad.
• Prototyp vzlétl začátkem roku 1933 a již tehdy byl zastaralý. V roce 1935 ministerstvo letectví podepisuje objednávku na 60 sériových letadel, všechna letadla byla dodána do konce roku 1936. V květnu roku 1940 byly Blérioty zařazeny pouze u záložních jednotek.
URL : https://www.valka.cz/Bleriot-Spad-510-C-1-t6428#164475Verze : 0
MOD
fotografie zdroj http://www.airwar.ru/enc/fww1/bspad510.html
Blériot-Spad 510 C.1 -


Blériot-Spad 510 C.1 -


Blériot-Spad 510 C.1 -


Blériot-Spad 510 C.1 -


Blériot-Spad 510 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Bleriot-Spad-510-C-1-t6428#500680Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek
Blériot-Spad 510 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Bleriot-Spad-510-C-1-t6428#164485Verze : 0
MOD