Blackburn Shark Mk.IIA

     
Název:
Name:
Blackburn T.9A Shark Mk.IIA Blackburn T.9A Shark Mk.IIA
Originální název:
Original Name:
Blackburn T.9A Shark Mk.IIA
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.193R Blackburn Aeroplane and Motor Co Ltd., Brough
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2-3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2219 kg 4893 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3581 kg 7894 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14.02 m 46ft
Délka:
Length:
11.71 m 38ft 5in
Výška:
Height:
4.34 m 14ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
45.43 m2 489 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Armstrong Siddeley Tiger VIC o výkonu 522 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Armstrong Siddeley Tiger VIC, power 700 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
777 l
727 l pomocná dálková nádrž (pouze tři stroje)
171 Imp gal
160 Imp gal long-range tank (3 machines only)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
222.1 km/h v 1676 m 138 mph in 5500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.1 m/s 800 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4572 m 15000 ft
Dolet:
Range:
933.4 km 580 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1847.5 km 1148 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Vickers K

1x 18in torpédo (pouze tři stroje) nebo
2x 249kg bomba nebo
2x 104kg bomba nebo
4x 51kg bomba
1x fixed .303 Vickers machine gun
1x flexible .303 Vickers K machine gun

1x 18in torpedo (3 machines only) or
2x 550 lb bomb or
2x 230 lb bomb or
4x 112 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- z šesti strojů byly tři dodány s možností podvěsit torpédo a tři s dálkovými nádržemi přichycenými k spodku trupu - of six machines, three were delivered with torpedo-release gear and three with long-range tanks bolted to the underside of the fuselage
Zdroje:
Sources:
Jackson, A. J. Blackburn Aircraft since 1909. Putnam Aeronautical Books, London 1968. ISBN 0-370-00053-6.
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/sww2/shark.html
www.britishaircraft.co.uk

Blackburn Shark Mk.IIA - Druhý z portugalských Sharků, předváděný v dubnu 1936 v Brough portugalské námořní misi a novinářům, s podvěšenou 104kg a 51kg bombou pod pravým křídlem a třemi 51kg pod levým.

Druhý z portugalských Sharků, předváděný v dubnu 1936 v Brough portugalské námořní misi a novinářům, s podvěšenou 104kg a 51kg bombou pod pravým křídlem a třemi 51kg pod levým.
URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Shark-Mk-IIA-t109972#388134 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více