Název: Name: | Besson MB.411 | |
Originální název: Original Name: | Besson MB.411 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1937 Ateliers de construction du Nord de la France et des Mureaux, Les Mureaux / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1935 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 690 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1020 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,00 m | |
Délka: Length: | 8,25 m | |
Výška: Height: | 2,85 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Salmson 9Nd o výkonu 129 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 185 km/h v 1000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 130 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2800 m | |
Dolet: Range: | 350 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 650 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Balous, Miroslav. Ptali jste se - Ponorkový letoun Marcel Besson M.B.411, L+K 2001/04. www.aviafrance.com |
URL : https://www.valka.cz/Besson-MB-411-t6427#14847Verze : 0
Schlange
MOD
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Besson-MB-411-t6427#109638Verze : 0
První letoun MB 411 byl zalétán v červnu 1935, prototypem byl předchozí MB410 který byl vývojem z MB 35. MB 411 byl stavěn na objednávku ministerstva námořnictva které požadovalo pozorovací letoun pro ponorku Surcouf. Tato ponorka byla určena k dlouhému hlídkování na obchodních trasách a v její výzbroji kromě děl 203 mm měl být i pozorovací letoun který měl ponorce hledat kořist. Požadovány byly malé rozměry aby se vešly do hangáru vytvořeného za věží ponorky a rychlé skládání a rozkládání letounu. Požadavek byl do 10 minut, ale podle některých zdrojů na složení po letu stačily údajně 4 minuty. První letoun označovaný MB 411- 01 byl zkoušen včetně letů s vyložením a naložením na ponorku až do počátku roku 1936. Po skončení zkoušek byl vrácen do továrny Mureaux k dopracování. Byly mu krom jiného přidány dvě malé svislé plošky na ocasní plochy, ale hlavně byl přestavěn na dvoumístný protože původní specifikace byla na jednomístný stroj. Vzletová váha proto vzrostla z 950 kg na 1020kg. Přestavba byla hotova do května 1936. Zkoušky pokračovaly a po jejich skončení byl stroj naložen na palubu Surcoufa. V téže době bylo rozhodnuto o nákupu druhého stroje stejného typu, objednávka na něj ale byla zadána až 10.2. 1937, stroj MB 411 – 02 byl dokončen v červenci 1937. Oficiální označení stroje bylo MB 411 HB2 tedy „hydravion embarqué biplace“ česky palubní dvoumístný hydroplán a jméno "Pétrel".
První stroj se dostal na palubě ponorky Surcouf do Anglie kde se s ním podniklo několik průzkumných letů podél pobřeží Devonu a Dorsetu. Potom byl uskladněn v Plymouthu kde byl poškozen v roce 1941 a dále již o něm nejsou zprávy. Druhý stroj byl zřejmě uskladněn ve Francii (nejspíše v Brestu) ale informace o jeho osudu nejsou známy.
První stroj se dostal na palubě ponorky Surcouf do Anglie kde se s ním podniklo několik průzkumných letů podél pobřeží Devonu a Dorsetu. Potom byl uskladněn v Plymouthu kde byl poškozen v roce 1941 a dále již o něm nejsou zprávy. Druhý stroj byl zřejmě uskladněn ve Francii (nejspíše v Brestu) ale informace o jeho osudu nejsou známy.
URL : https://www.valka.cz/Besson-MB-411-t6427#165276Verze : 0
Konstrukčně se jednalo o dvoumístný samonosný dolnoplošník s jednoduchým obdélníkovým křídlem. Přistávací zařízení bylo tvořeno jedním centrálním plovákem pod trupem a dvěma vyrovnávacími pod křídly. Konstrukce byla smíšená, potažená překližkou a plátnem.
na přiložených obrázcích je jednak MB 411, jednak i pohled na jeho nakládání do hangáru ponorky Surcouf
pohled na nakládání
pohled na otevřený hangár
MB 411 tentokrát na zemi takže je vidět i tvar plováku a velké znaky námořního letectva na křídlech.
na přiložených obrázcích je jednak MB 411, jednak i pohled na jeho nakládání do hangáru ponorky Surcouf
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pohled na nakládání
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pohled na otevřený hangár
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
MB 411 tentokrát na zemi takže je vidět i tvar plováku a velké znaky námořního letectva na křídlech.
URL : https://www.valka.cz/Besson-MB-411-t6427#165282Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.