Název: Name: | Berijev Be-8 | |
Originální název: Original Name: | Бериев Бе-8 | |
Kategorie: Category: | víceúčelový letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1947-DD.MM.1948 Taganrožský letecký závod č. 86 G. M. Dimitrova, Taganrog / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.1946 předvedení projektu 11.03.1947-DD.MM.RRRR oficiální zahájení projektových prací DD.MM.RRRR-08.07.1947 maketa 1:1 / technological mock in real size DD.MM.RRRR-22.11.1947 první prototyp / 1st prototype DD.MM.RRRR-DD.01.1949 druhý prototyp / 2nd prototype | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 13.12.1947 vzlet z vodní hladiny / take-off from the water level 11.02.1948 vzlet z letiště / take-off from the ground | |
Osádka: Crew: | 1-2 + 4-6 cestujících | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | obojživelné | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2815 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3624 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3808 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 19,000 m | |
Délka: Length: | 13,000 m | |
Výška: Height: | 4,480 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 90,600 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov AŠ-21 vzduchem chlazený sedmiválcový hvězdicový motor o vzletovém výkonu 515 kW (700 k) a 452,3 kW (615 k) v h= 1 700 m. Vrtule trojlistá stavitelná AV-29E-81A o průměru 3 000 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 630 l, 60 l oleje | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 266 km/h v 1800 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 165 km/h v 650 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 31,6 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5500 m | |
Dolet: Range: | 810 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1200 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | kód NATO: Mole Do jednoho z prototypů byly zabudovány tyto fotoaparáty: 1x AFA-3s, instalovaný v zadní části trupu a 1x ruční fotoaparát typu AFA-27T, umístěný v kabině pilota. | |
Zdroje: Sources: | Václav Němeček, Atlas letadel, svazek 6., Vodní a obojživelná dopravní letadla, 1. vydání, Praha, NADAS, str. 69, 1986. ww2drawings.jexiste.fr https://www.airwar.ru/enc/sea/be8.html https://www.airpages.ru/eng/ru/be8.shtml https://www.aviastar.org/air/russia/be-8.php |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Berijev Be-8 [kód NATO: Mole] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Berijev Be-8 [kód NATO: Mole] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Berijev Be-8 [kód NATO: Mole] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Berijev Be-8 [kód NATO: Mole] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-8-kod-NATO-Mole-t9436#490961Verze : 1
Vláďa
MOD
Trocha doplnění
Vytrvalost letu (normální): 4,6 h
Vytrvalost letu (max. zásoba paliva): 4,0 h
Letoun byl odvozen od svého předchůdce Be-4 jako jeho těžší a větší verze. Koncepce shodná - jednomotorový hornoplošník s křídlem na štíhlém pylonu a párem vyrovnávacích plováků.
Stejně jako předchůdce byl vybaven sklopným podvozkem, kabina pilota a cestujících byla vytápěná, vyhřívaná teplem od motoru. .
Letadlo dostalo systém odledování, neslo dvojí řízení, bylo vybaveno jako čistě civilní - neneslo žádnou výzbroj.
Postaveno v r. 1947, první let 3. prosince prokázal dobré letové vlastnosti.
Byly postaveny 2 stroje v kategorii Experimental a předvedeny i na letecké přehlídce v Tušinu 1951 při oslavách Dne letectva.
Jeden ze strojů byl pokusně vybyven podvodními křídly vyvinutými v CAGI. (viz 2. obrázek) "Podvodní křídla" byla instalována na místo podvozku a umožňovala snadnější start, neboť rychle vyzvedla stroj z vody, dříve než to umožnila vztlaková síla křídel. Omezilo se i riziko poškození trupu vlnami. Protože vývoj křídel nebyl dokončen, pokusy byly zastaveny. Navíc pro stroj nebylo v této podobě využití.
a pár obrázků z mého archívu
pramen - https://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/be-8.html
blueprints.onnovanbraam.com
Vytrvalost letu (normální): 4,6 h
Vytrvalost letu (max. zásoba paliva): 4,0 h
Letoun byl odvozen od svého předchůdce Be-4 jako jeho těžší a větší verze. Koncepce shodná - jednomotorový hornoplošník s křídlem na štíhlém pylonu a párem vyrovnávacích plováků.
Stejně jako předchůdce byl vybaven sklopným podvozkem, kabina pilota a cestujících byla vytápěná, vyhřívaná teplem od motoru. .
Letadlo dostalo systém odledování, neslo dvojí řízení, bylo vybaveno jako čistě civilní - neneslo žádnou výzbroj.
Postaveno v r. 1947, první let 3. prosince prokázal dobré letové vlastnosti.
Byly postaveny 2 stroje v kategorii Experimental a předvedeny i na letecké přehlídce v Tušinu 1951 při oslavách Dne letectva.
Jeden ze strojů byl pokusně vybyven podvodními křídly vyvinutými v CAGI. (viz 2. obrázek) "Podvodní křídla" byla instalována na místo podvozku a umožňovala snadnější start, neboť rychle vyzvedla stroj z vody, dříve než to umožnila vztlaková síla křídel. Omezilo se i riziko poškození trupu vlnami. Protože vývoj křídel nebyl dokončen, pokusy byly zastaveny. Navíc pro stroj nebylo v této podobě využití.
a pár obrázků z mého archívu
pramen - https://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/be-8.html
blueprints.onnovanbraam.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-8-kod-NATO-Mole-t9436#133880Verze : 0



Ještě jedno upozornění. Označení Be-8 se objeví ještě jednou. Ponese je stroj zcela jiný, dvoumotorový létající člun s proudovými motory, vzniklý na základě Be-6 Madge.
viz: https://www.valka.cz/viewtopic.php/t/9371
URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-8-kod-NATO-Mole-t9436#156702Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.