Berijev Be-2

Beriev Be-2

Бериев Бе-2

     
Název:
Name:
Berijev Be-2
Originální název:
Original Name:
Бериев Бе-2
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1938 Taganrožský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Taganrog /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12 (některé prameny uvádějí až 300)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1936
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
Vzlet pomocí katapultu a přistání na hladině
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1800 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2486 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2626 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m
Délka:
Length:
8,670 m
Výška:
Height:
4,500 m
Plocha křídla:
Wing Area:
29,30 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
84,846 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-25 (licenční výroba Wright R-1820-F3) vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 525,9 kW (715 k).
Vrtule dvoulistá.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
540 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
277 km/h v 2000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
250 km/h v 2000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,2 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
20,0 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6600 m
Dolet:
Range:
620 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
800 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm (záhy nahrazeny kulomety ŠKAS ráže 7,62 mm v horním křídle a
1 pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pro pozorovatele.
Pumový náklad: 2x puma FAB-100 (s přetížením)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
KOR-1 přišel jako náhrada za německé Heinkely HD-55, jejich tvůrcem byl Georgij Michajlovič Berijev.
Letoun měl od samého začátku značné problémy se stabilitou na mořské hladině, trpěl na přehřívání motoru a byl náročný na údržbu, bohužel, nic jiného nebylo a tak byl přijat do výzbroje sovětského loďstva.
Po krátkou dobu operoval z katapultů křižníků Maxim Gorkij, Krasnyj Kavkaz a Kirov. Tyto lodě nebyly dosti dlouho vybaveny katapulty.
Zdroje:
Sources:
Enzo Angelucci, Paolo Matricardi, World War II Airplanes Volume 2,1976
Б. Л. Симаков, Самолеты страны Советов. 1917-1970
https://www.aviastar.org/air/russia/be-2.php
https://www.airwar.ru/enc/sww2/be2.html
unipages.ru
https://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/be-2.htm
archiv autora











URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-2-t6554#490894Verze : 0
MOD
foto


URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-2-t6554#29608Verze : 0
MOD
Berijev Be-2 / KOR-1 - nákres


URL : https://www.valka.cz/Berijev-Be-2-t6554#59449Verze : 0
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!