Main Menu
User Menu

Berijev A-60

Beriev A-60

Бериев А-60

     
Název:
Name:
Berijev A-60
Originální název:
Original Name:
Бериев А-60
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1981-DD.MM.1991 Taganrožský mechanický závod G. M. Dimitrova, Taganrog /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1981-DD.MM.1991
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 konverze Il-76MD
První vzlet:
Maiden Flight:
19.08.1981
Osádka:
Crew:
4 + 10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
92000 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
179000 kg
Rozpětí:
Wingspan:
50,50 m
Délka:
Length:
46,59 m
Výška:
Height:
14,76 m
Plocha křídla:
Wing Area:
301,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Solovjov D-30KP-2 o maximálním tahu 122,58 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
850 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
13800 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
8200 km
Výzbroj:
Armament:
laserové dělo neznámého typu
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
ruslet.webnode.cz
URL CZ: https://www.valka.cz/Berijev-A-60-t78579#546974Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Beriev-A-60-t78579#546974Version : 0
MOD
Berijev A-60 je upravená verzia transportného lietadla Il-76MD na ktorom boli (sú?) testované laserové zbrane bývalého ZSSR (súčasného Ruska?).


Prvý vzlet prototypu A-60 (Izdelije 1A) nastal 19.08.1981 (vývoj prostriedku sa začal v roku 1977). 29.08.1991 vzlietol druhý prototyp (Izdelije 1A2, hlavný pilot V.P. Demyanovski, imatrikulácia lietadla СССР-86879). Aj keď sa na výrobe nového zbraňového systému (podobný systém vyvíjaný v USA mal označenie NKC-135A All) podieľalo množstvo konštrukčných kancelárií bývalého ZSSR, hlavné slovo mala konštrukčná kancelária Almaz. Na palube lietadla bol umiestnený laser (pravdepodobne CO2) s výkonom rádovo niekoľko 100 kW, pričom riešenie prednej časti lietadla s otočnou vežičkou so zrkadlami je veľmi podobné súčasnému systému USA ABL. Ďalšie špeciálne vybavenie bolo umiestnené na oboch spodných stranách trupu v mieste gondol hlavného podvozku pod krídlami - s najväčšou pravdepodobnosťou prídavné energetické zdroje. Zadné dvere nákladového piestoru boli odstránené a miesto dverí bol umiestnený pravdepodobne len núdzový havarijný únikový východ. Cely´nákladový priestor pravdepodoben vypĺňalo ďalšie prístrojové vybavenie potrebné pre zabezpečenie činnosti laserového generátora. Z lietadla bola tiež odstránena pozícia zadného strelca spolu s výzbrojou a zmeny sú viditeľné aj na vrchu trupu medzi hlavným krídlom a zvislou chvostovou plochou.


V dobe písania článku nebolo presne známe, či po vzlete druhého prototypu v roku 1991 pokračoval vývoj prostriedku aj naďalej, alebo bol zastavený, prípadne zrušený.


Zdroj: ATM 08/2008, ISSN 1802-4823
https://en.wikipedia.org/wiki/Beriev_A-60

Berijev A-60 - Berjev A-60 (https://www.ausairpower.net)

Berjev A-60 (https://www.ausairpower.net)
URL CZ: https://www.valka.cz/Berijev-A-60-t78579#288769Verze : 1
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Beriev-A-60-t78579#288769Version : 0
MOD