Název: Name: | Bell YFM-1B Airacuda | Bell YFM-1B Airacuda |
Originální název: Original Name: | Bell YFM-1B Airacuda | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 (přestavěné YFM-1 Sn.38-489 a 38-490) / (converted YFM-1's Sn.38-489 and 38-490) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1940 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6194 kg | 13655 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8323 kg | 18349 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9796 kg | 21596 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 21,340 m | 70ft |
Délka: Length: | 14,000 m | 45ft 11,375in |
Výška: Height: | 5,940 m | 19ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 63,70 m2 | 686,0 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 130,659 kg/m2 | 26.76 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-41 (D) kapalinou chlazený mechanickým kompresorem přeplňovaný vidlicový dvanáciválec o vzletovém výkonu 813 kW. Vrtule trojlisté tlačné s nastavitelným úhlem náběhu. | Allison V-1710-41 (D) twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine, rated at 1,090 hp for take-off, driving a three-blade pusher metal variable-pitch propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 500 l | 400 US gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 431 km/h v 1311 m | 267.8 mph in 4300 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 322 km/h v 3658 m | 200.1 mph in 12000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,6 m/s | 1496 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9113 m | 29900 ft |
Dolet: Range: | 2687 km | 1670 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3508 km | 2180 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kanón Madsen ráže 37 mm v přední části motorových gondol, 110 granátů pro každý, 2x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,62 mm s 600 náboji spřažený s kanóny a 2x pohyblivý kulomet Colt-Browning ráže 12,7 mm, každý v bočním střelišti, 500 nábojů pro každý. | Two flexible forward-firing 1.46 inch Madsen cannons, 110 rpg and two 0.30 inch machine-guns, 600 rpg coupled with the cannons in front of nacelles and two 0.50 in Colt-Browning machine-guns in side blisters, 500 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | USA | United States |
Poznámka: Note: | FM - Fighter Multiplace - vícemístný stíhací letoun. Místo kanónů byly neseny makety. Podvozek byl shodný s YFM-1A - příďový typ. | FM - Fighter Multiplace The two Madsen cannons were never mounted; the cannons shown on pictures of the Airacuda were wooden dummies. This version have a nose wheel landing gear. |
Zdroje: Sources: | Jacek Tomalik, Bell P-39 Airacobra Cz.1, Monografie Lotnicze 58, Gdańsk, Poland: AJ-Press, 1999. ISBN 83-7237-032-X. Michał Fiszer and Jerzy Gruszczyński, FM-1 Airacuda - zapomniany myśliwiwec Bella, "Lotnictwo", nr. 7, 2006, ISSN 1732-5323. L+K 01/1994, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Bell YFM-1 Airacuda http://www.airwar.ru/enc/fww2/fm1.html http://ru.wikipedia.org/wiki/Bell_YFM-1_Airacuda archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |