Bell YFM-1B Airacuda

     
Název:
Name:
Bell YFM-1B Airacuda Bell YFM-1B Airacuda
Originální název:
Original Name:
Bell YFM-1B Airacuda
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 (přestavěné YFM-1 Sn.38-489 a 38-490) / (converted YFM-1's Sn.38-489 and 38-490)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1940
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6194 kg 13655 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8323 kg 18349 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9796 kg 21596 lb
Rozpětí:
Wingspan:
21,340 m 70ft
Délka:
Length:
14,000 m 45ft 11,375in
Výška:
Height:
5,940 m 19ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
63,70 m2 686,0 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
130,659 kg/m2 26.76 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Allison V-1710-41 (D) kapalinou chlazený mechanickým kompresorem přeplňovaný vidlicový dvanáciválec o vzletovém výkonu 813 kW.
Vrtule trojlisté tlačné s nastavitelným úhlem náběhu.
Allison V-1710-41 (D) twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine, rated at 1,090 hp for take-off,
driving a three-blade pusher metal variable-pitch propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 500 l 400 US gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
431 km/h v 1311 m 267.8 mph in 4300 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
322 km/h v 3658 m 200.1 mph in 12000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,6 m/s 1496 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9113 m 29900 ft
Dolet:
Range:
2687 km 1670 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3508 km 2180 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kanón Madsen ráže 37 mm v přední části motorových gondol, 110 granátů pro každý,
2x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,62 mm s 600 náboji spřažený s kanóny a
2x pohyblivý kulomet Colt-Browning ráže 12,7 mm, každý v bočním střelišti, 500 nábojů pro každý.
Two flexible forward-firing 1.46 inch Madsen cannons, 110 rpg and
two 0.30 inch machine-guns, 600 rpg coupled with the cannons in front of nacelles and
two 0.50 in Colt-Browning machine-guns in side blisters, 500 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
USA United States
Poznámka:
Note:
FM - Fighter Multiplace - vícemístný stíhací letoun.
Místo kanónů byly neseny makety.
Podvozek byl shodný s YFM-1A - příďový typ.
FM - Fighter Multiplace
The two Madsen cannons were never mounted; the cannons shown on pictures of the Airacuda were wooden dummies.
This version have a nose wheel landing gear.
Zdroje:
Sources:
Jacek Tomalik, Bell P-39 Airacobra Cz.1, Monografie Lotnicze 58, Gdańsk, Poland: AJ-Press, 1999. ISBN 83-7237-032-X.
Michał Fiszer and Jerzy Gruszczyński, FM-1 Airacuda - zapomniany myśliwiwec Bella, "Lotnictwo", nr. 7, 2006, ISSN 1732-5323.
L+K 01/1994, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Bell YFM-1 Airacuda
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fm1.html
http://ru.wikipedia.org/wiki/Bell_YFM-1_Airacuda
archiv autora

Bell YFM-1B Airacuda -


URL : https://www.valka.cz/Bell-YFM-1B-Airacuda-t140737#456924 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více