Název: Name: | Bell XP-39 Airacobra | |
Originální název: Original Name: | Bell XP-39 Airacobra | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | 07.10.1937-DD.MM.RRRR objednán | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (38-326) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.04.1938 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1812 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2517 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2859 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10.920 m | |
Délka: Length: | 8.740 m | |
Výška: Height: | 3.760 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,62 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 135,177 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-17 (E2) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s dvoustupňovým turbokompresorem B-5 o vzletovém výkonu o výkonu 858 kW. Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 627.6 km/h v 6096 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5 min do 6096 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9754 m | |
Dolet: Range: | 724.2 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | bez výzbroje byla plánována tato výzbroj: 1x pevný kanón ráže 25 mm v ose vrtule 2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 27.04. 1939 byla podepsána objednávka na 12 předsériových YP-39, tyto letouny již nesly výzbroj a tím stoupla vzletová hmotnost | |
Zdroje: Sources: | Frank Dial, Bell P-39 Airacobra, Aircraft profile No.165, rok 1970 http://home.att.net/~jbaugher1/p39_1.html http://home.att.net/~C.C.Jordan/XP-39.html koapp.narod.ru www.xs4all.nl http://pl.wikipedia.org/wiki/Bell_P-39_Airacobra www.historicaircraft.org - foto archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Bell-XP-39-Airacobra-t6548#15072Verze : 0
Schlange
MOD
Fotografie prototypu Airacobry
Zdroje jsou uvedeny v prvním příspěvku
Zdroje jsou uvedeny v prvním příspěvku
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bell-XP-39-Airacobra-t6548#244628Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
.
XP-39 sériové číslo 38-326 v podobě v jaké provedl svůj první vzlet dne 6. dubna 1938. Po přepravě nákladním automobilem z továrny Bell Aircraft Company v Buffalu v New Yorku prototyp svůj první let uskutečnil na letišti Wright Field v Ohiu s testovacím pilotem Jamesem Taylorem v kokpitu. Letoun byl celý v barvě materiálu vyjma černého panelu proti oslnění před kabinou, černých panelů na "chodníčcích" na křídlech a výsostného označení (na směrovce a křídle shora i zespodu). Na spodní ploše křídla byl nápis U.S. ARMY.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Bell |
Typ letounu | Bell XP-39 Airacobra |
Kamufláž | Prototypová |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 38-326 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Riverside (Ohio), Letiště Wrightů [1924-1945] |
Datum (DD.MM.RRRR) | 06.04.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
XP-39 sériové číslo 38-326 v podobě v jaké provedl svůj první vzlet dne 6. dubna 1938. Po přepravě nákladním automobilem z továrny Bell Aircraft Company v Buffalu v New Yorku prototyp svůj první let uskutečnil na letišti Wright Field v Ohiu s testovacím pilotem Jamesem Taylorem v kokpitu. Letoun byl celý v barvě materiálu vyjma černého panelu proti oslnění před kabinou, černých panelů na "chodníčcích" na křídlech a výsostného označení (na směrovce a křídle shora i zespodu). Na spodní ploše křídla byl nápis U.S. ARMY.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Bell-XP-39-Airacobra-t6548#611572Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.