Main Menu
User Menu
Reklama

Bell XP-39 Airacobra

     
Název:
Name:
Bell XP-39 Airacobra
Originální název:
Original Name:
Bell XP-39 Airacobra
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
07.10.1937-DD.MM.RRRR objednán
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (38-326)
První vzlet:
Maiden Flight:
06.04.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1812 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2517 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2859 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10.920 m
Délka:
Length:
8.740 m
Výška:
Height:
3.760 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18,62 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
135,177 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-17 (E2) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s dvoustupňovým turbokompresorem B-5 o vzletovém výkonu o výkonu 858 kW.
Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
627.6 km/h v 6096 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5 min do 6096 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9754 m
Dolet:
Range:
724.2 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
bez výzbroje
byla plánována tato výzbroj:
1x pevný kanón ráže 25 mm v ose vrtule
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
27.04. 1939 byla podepsána objednávka na 12 předsériových YP-39,
tyto letouny již nesly výzbroj a tím stoupla vzletová hmotnost
Zdroje:
Sources:
Frank Dial, Bell P-39 Airacobra, Aircraft profile No.165, rok 1970
http://home.att.net/~jbaugher1/p39_1.html
http://home.att.net/~C.C.Jordan/XP-39.html
koapp.narod.ru
www.xs4all.nl
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bell_P-39_Airacobra
www.historicaircraft.org - foto
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Bell-XP-39-Airacobra-t6548#15072Verze : 0
MOD
Fotografie prototypu Airacobry
Zdroje jsou uvedeny v prvním příspěvku
Bell XP-39 Airacobra -


URL : https://www.valka.cz/Bell-XP-39-Airacobra-t6548#244628Verze : 0
MOD
.
Bell XP-39 Airacobra - XP-39 sériové číslo 38-326 v podobě v jaké provedl svůj první vzlet dne 6. dubna 1938. Po přepravě nákladním automobilem z továrny Bell Aircraft Company v Buffalu v New Yorku prototyp svůj první let uskutečnil na letišti Wright Field v Ohiu s testovacím pilotem Jamesem Taylorem v kokpitu. Letoun byl celý v barvě materiálu vyjma černého panelu proti oslnění před kabinou, černých panelů na chodníčcích na křídlech a výsostného označení (na směrovce a křídle shora i zespodu). Na spodní ploše křídla byl nápis U.S. ARMY.

XP-39 sériové číslo 38-326 v podobě v jaké provedl svůj první vzlet dne 6. dubna 1938. Po přepravě nákladním automobilem z továrny Bell Aircraft Company v Buffalu v New Yorku prototyp svůj první let uskutečnil na letišti Wright Field v Ohiu s testovacím pilotem Jamesem Taylorem v kokpitu. Letoun byl celý v barvě materiálu vyjma černého panelu proti oslnění před kabinou, černých panelů na "chodníčcích" na křídlech a výsostného označení (na směrovce a křídle shora i zespodu). Na spodní ploše křídla byl nápis U.S. ARMY.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Bell-XP-39-Airacobra-t6548#611572Verze : 0
MOD