Bell RP-63A Pinball

     
Název:
Name:
Bell RP-63A Pinball Bell RP-63A Pinball
Originální název:
Original Name:
Bell RP-63A Pinball
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.194R Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 RP-63A-11
95 RP-63A-12
První vzlet:
Maiden Flight:
01.09.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3765 kg 8300 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.68 m 38ft 4in
Délka:
Length:
9.96 m 32ft 8in
Výška:
Height:
3.84 m 12ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.04 m2 248 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-93 o výkonu 988 kW Allison V-1710-93, power 1325 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
477 l 126 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
772.5 km/h v ? m 480 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Stroj vznikl z potřeby zkvalitnit střelecký výcvik stíhacích pilotů. Vycházel z modelu Bell P-63 A-9 Kingcobra. Byl zbaven veškeré výzbroje a závěsů pum a přídavných nádrží, byl upraven vstup vzduchu k motoru. Vstup na hřbetu trupu byl zaslepen a náběžné hraně centroplánu se objevily dvě úzké štěrbiny. Potah stroje byl zesílen a celková hmotnost se tím zvýšila o 676 kg.
Útočící letadlo používalo speciální střelivo z plastu podobného bakelitu. Při zásahu byla inicializována čidla a rozblikala červená světla v koncích křídel. Současně byl upozorněn i pilot terče.
-
Zdroje:
Sources:
Němeček, Václav. Bell RP-63 Pinball, L+K 1980/11.
Pelletier, A. J. Bell Aircraft Since 1935, Putnam, London 1992. ISBN 1-55750-056-8.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
McDowell, Ernest. P-39 Airacobra in Action, Aircraft No.43. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1980. ISBN 0-89747-102-4.
URL : https://www.valka.cz/Bell-RP-63A-Pinball-t65348#232530 Verze : 0
www.gaetanmarie.com

Bell RP-63A Pinball - Dva stroje úvodní série. V popředí je první postavený stroj, stroj vzadu má již upravenou štěrbinu vstupu vzduchu, kterou měly sériové stroje.

Dva stroje úvodní série. V popředí je první postavený stroj, stroj vzadu má již upravenou štěrbinu vstupu vzduchu, kterou měly sériové stroje.
URL : https://www.valka.cz/Bell-RP-63A-Pinball-t65348#462221 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více