Bell P-63E Kingcobra

     
Název:
Name:
Bell P-63E-1 Kingcobra Bell P-63E-1 Kingcobra
Originální název:
Original Name:
Bell P-63E-1 Kingcobra
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1945-DD.MM.1945 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1945-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
13
Sn. 43-11720 - 43-11721 a 43-11725 - 43-11735
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3311 kg 7300 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4264 kg 9401 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5080 kg 11200 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,940 m 39ft 2in
Délka:
Length:
9,960 m 32ft 8in
Výška:
Height:
3,880 m 12ft 8,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,69 m2 255 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
179,99 kg/m2 36.86 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-109 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvoustupňovým kompresorem, vzletový výkon 1 063 kW, max. výkon 1 305 kW v h= 8 534 m se vstřikem antidetonační směsi do sání kompresoru.
Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček.
Allison V-1710-109 twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine,
rated 1,425 hp for take-off, emergency rating of 1,750 hp at 28,000 ft with water and metanol injection,
driving a four-blade constant-speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
511 l a přídavné nádrže 2x 284 l pod křídly, pro přelety 1x 622 l pod trupem.
107 + 28 US gallons and drop tanks: two 75 US gallon tanks under wings and ferry tank 175 US gallons under fuselage.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
660 km/h v 7620 m 410 mph in 25000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,6 min do 7620 m 7,6 min to 25000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13716 m 45000 ft
Dolet:
Range:
1166.8 km 725 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3460.1 km 2150 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Oldsmobile M10 ráže 37 mm v ose vrtule se zásobou 58 nábojů nebo
1x pevný kanón T31 ráže 20 mm v ose vrtule se zásobou 175 nábojů a
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm oba uloženy nad motorem po 270 nábojích
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v gondolkách pod křídly po 200-250 nábojích.

Pumový náklad: pumy do hmotnosti 680 kg nebo 6x 127 mm neřízené rakety HVAR.
One fixed 1.46 inch Oldsmobile M10 cannon firing through the propeller hub with 58 rounds or
one fixed 0.79 inch T31 cannon firing through the propeller hub with 175 rounds and
two fixed forward-firing 0.50 inch Colt-Browning M2 machine-guns in the upper nose firing through the prop, 270 rpg and
two fixed forward-firing 0.50 inch Colt-Browning M2 machine-guns in underwing gondolas, 200-250 rpg.

Bomb load: Three 500 lb bombs or six 5 inch HVAR rockets.
Uživatelské státy:
User States:
USA
Honduras
United States
Honduras
Poznámka:
Note:
Další verzí Kingcobry byla Bell P-63E-1 (Bell Model 41). Tato verze měla křídlo a motor shodné s experimentální P-63D, zvětšen byl objem vnitřních palivových nádrží a nejmarkatnějším rozdílem byl návrat ke kabině automobilového typu. Plánovaná varianta P-63E-5 měla být vybavena odsouvací kabinou, upravenými ocasními plochami a křídla měla mít větší rozpětí. Tato verze byla zrušena ještě před zadáním do výroby. The next version of the Kingcobra was the P-63E-1 (Bell Model 41). The P-63E was generally similar to the experimental P-63D, and retained the larger wing and the Allison V-1710-109 engine of the bubble-topped D. However, the P-63E-1 reverted to the standard Kingcobra framed cockpit with the car-like door on either side.
Zdroje:
Sources:
Jacek Tomalik, Bell P-63 Kingcobra, XFL-1 Airabonita, P-39 Airacobra Cz.2, Monografie Lotnicze 59, Gdańsk, Poland, AJ-Press, 2001. ISBN 83-7237-034-6.
William Green, War Planes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, MacDonald & Co. (Publishers) Ltd., Sixth impression 1969, first edition 1961. ISBN 0-356-01448-7.
Miroslav Šnajdr, Airacobra v amerických službách (USAAF, 1941-1944), Olomouc, Votobia, 1996, ISBN 80-7198-092-7
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45/USA-Japonsko, Olomouc, Votobia, 1996, ISBN 80-7198-091-9.
L+K č. 9/1966, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Bell P-63 Kingcobra
http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p63_7.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p63.html
http://svsm.org/gallery/p63eusaf - fotografie
www.sr-71.org - fotografie
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Bell-P-63E-Kingcobra-t45738#178309 Verze : 0
fotografie - zdroje uvedeny nahoře
Bell P-63E Kingcobra -


Bell P-63E Kingcobra -


Bell P-63E Kingcobra -


URL : https://www.valka.cz/Bell-P-63E-Kingcobra-t45738#178314 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více