Název: Name: | Bell P-59A Airacomet | |
Originální název: Original Name: | Bell P-59A Airacomet | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.07.1944-DD.MM.194R Bell Aircraft Corporation, Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.07.1944-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 20 (sériová čísla 44-22609 - 44-22628) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.10.1942 první prototyp XP-59A | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3604 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4910 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5757 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,860 m | |
Délka: Length: | 11,840 m | |
Výška: Height: | 3,670 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 35,858 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 136,930 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | General Electric J31-GE-3 o tahu 7,34 kN (748 kg) později General Electric J31-GE-5 o tahu 8,89 kN (907 kg) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 664.7 km/h v 9144 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 603.5 km/h v 9144 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,4 min do 6096 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14080 m | |
Dolet: Range: | 385 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 837 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ráže 37 mm 3x pevný kulomet Browning M-53-2 ráže 12,7 mm Pumový náklad: 2x 454 kg | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | První sériově vyráběná verze. Letouny této verze byly málo výkonné a bezperspektivní, původní objednávka na 100 ks seškrtána na 50 letadel. Letouny nebyly nasazeny bojově a ani se s tím nepočítalo. Airacomety sloužily především k výcviku a jako učební pomůcky. | |
Zdroje: Sources: | William Green, War Planes of the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9 Joe Baugher, Bell P-59 Airacomet, USAAC/USAAF/USAF Fighter and Pursuit Aircraft, Original Fighter Series-1922 to 1962, June 2002. AirMagazine No.14, Jose Fernandez, Le Bell P-59 Airacomet, premier chasseur à réaction de l’US Army Air Force, juin-juillet 2003. L+K 17/1967, Jiří Hornát, Monografie, Bell P-39 Airacomet. https://www.airwar.ru/enc/fww2/p59.html archiv autora |
URL CZ: https://www.valka.cz/Bell-P-59A-Airacomet-t6546#455594Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Bell-P-59A-Airacomet-t6546#455594Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Bell-P-59A-Airacomet-t6546#455594Version : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek P-59A
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL CZ: https://www.valka.cz/Bell-P-59A-Airacomet-t6546#175672Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Bell-P-59A-Airacomet-t6546#175672Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Bell-P-59A-Airacomet-t6546#175672Version : 0
Vláďa
MOD
Fotografie nahoře je jeden ze strojů z ověřovací serie
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL CZ: https://www.valka.cz/Bell-P-59A-Airacomet-t6546#175673Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Bell-P-59A-Airacomet-t6546#175673Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Bell-P-59A-Airacomet-t6546#175673Version : 0
Vláďa
MOD
Bell P-59A sériového čísla 44-22614 sloužil od října 1944 u 31st Fighter Squadron dislokované na základně Palmdale v Kalifornii. V prosinci téhož roku se přesunul k 412th AAF Base Unit v San Bernardinu. V únoru roku 1945 se vrátil zpět k 31st Fighter Squadron. Od října 1946 operoval u 412th Fighter Group na kalifornské základně Santa Maria. V roce 1946 byl tento P-59A vyřazen z operační služby.
![]()


URL CZ: https://www.valka.cz/Bell-P-59A-Airacomet-t6546#203514Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Bell-P-59A-Airacomet-t6546#203514Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Bell-P-59A-Airacomet-t6546#203514Version : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.