Název: Name: | Béarn 6D | Béarn 6D |
Originální název: Original Name: | Béarn 6D | |
Kategorie: Category: | invertní řadový motor | inverted in-line engine |
Výrobce: Producer: | Construction Mécanique du Béarn | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | Dassault MD-303, Dewoitine HD.731, Nord 2101 Norazur, SCAN 20, SNCASO SO.90, Sud-Est SE700A | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 6 | |
Hmotnost: Weight: | 290 kg | 639 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1500 mm | 4ft 11,06in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 450 mm | 1ft 5,71in |
Celková výška: Overall Height: | 825 mm | 2ft 8,47in |
Vrtání: Bore: | 130 mm | 5,12in |
Zdvih: Stroke: | 135 mm | 5,31in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 10,7 l | 652.95 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 100/130 | Gasoline with an octane rating 100/130. |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Karburátor Zenith 80RGSL-05 s automatickým řízením tlaku. | Zenith 80RGSL-05 carburettor with automatic boost control |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 7,2 : 1 | 7,2 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování mechanickým, jednostupňovým, jednorychlostní odstředivým kompresorem. | Supercharger: Single stage single-speed supercharger. |
Chlazení: Cooling: | vzduchem | Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 302 kW při 2800 ot/min | 405 bhp at 2800 rpm |
Poznámka: Note: | Výkon motoru: vzletový 302 kW (410 k) při 2 800 ot/min, nominální 257,5 kW (350 k) v h= 2 000 m při 2 700 ot/min, ekonomický 191,25 kW (260 k) v h= 2 000 m při 2 200 ot/min. Tento typ motoru vznikl a byl vyráběn v době, kdy byly Francie ve válce, výroba omezeně pokračovala ještě na Němci neokupované části Francie a tak bylo doladění motoru komplikované a neúměrně se protahovalo. Motor byl nespolehlivý a měl sklony k přehřívání. Do roku 1950 byl prakticky již vyřazen z provozu. | Power output: Take-off 405 hp nominal 345 hp at 2,700 rpm at 6,561 ft, economy 256.5 hp at 2,200 rpm at 6,561ft. The Béarn 6 suffered from lack of development and was not a commercial success, most production engines had been removed from service by 1950 due to poor reliability. |
Zdroje: Sources: | http://en.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9arn_6 archiv autora |