Main Menu
User Menu

BTR-T (bojové vozidlo pěchoty)

BTR-T

БТР-Т

     
Název:
Name:
BTR-T
Originální název:
Original Name:
БТР-Т
Kategorie:
Category:
bojové vozidlo pěchoty
Výrobce:
Producer:
Omskij zavod transportnogo mašinostrojenija, Omsk
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
prototyp(y) / prototype(s)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1997
Osádka:
Crew:
2
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
5 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
38500 kg
Celková délka:
Overall Length:
6450 mm
Celková šířka:
Overall Width:
3270 mm
Celková výška:
Overall Height:
2400 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm
Pancéřování:
Armour:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
V-55U
Výkon:
Power:
456 kW při 2000 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanické
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
50 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
25 km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
500 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
32 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
0,8 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
2,7 m
Brodivost:
Fording Depth:
1,4 m
Výzbroj:
Armament:
varianty výzbroje:
- 1x kanón 2A42 a 2x odpalovací zařízení 9P135
- 1x kanón 2A42 s granátometem AG-17
- 2x kanón 2A38
- 1x kulomet NSVT a 2x odpalovací zařízení 9P135
- 1x kulomet NSVT s granátometem AG-17
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/BTR-T-bojove-vozidlo-pechoty-t20163#238425Verze : 0
BTR-T


Citace :

BTR-T: první ruský pokus o přestavbu tanku


Obrovským množstvím zastaralých tanků zejména typu T-55 disponuje též ruská armáda. Tento tank je rovněž ve výzbroji mnoha dalších armád světa. Konstrukční kancelář dopravního strojírenství v Omsku společně s Omským závodem dopravního strojírenství proto na jeho bázi v polovině devadesátých let na vlastní náklady vyvinula těžký obrněný transportér BTR-T (broně- transportěr tjaželyj). Na rozdíl od izraelského obrněného transportéru Achzarit, který rovněž vznikl přestavbou T-55, se však ruští konstruktéři snažili zásahy do konstrukce tanku minimalizovat a snížit tak nákladnost přestavby. Např. byla zachována původní pohonná jednotka (motor V-12 o výkonu 425 kW) vyplňující zadní část korby, což má závažné důsledky. Přepravovaní vojáci totiž nemohou opouštět prostor roje dveřmi v zadní stěně korby, ale musí se nejprve protáhnout otvory ve střeše korby a poté seskočit z boků do stran, což je mnohem namáhavější a riskantnější. Prostor roje také pojme pouze pět vojáků, kteří navíc nemají k dispozici střílny a nemohou vést palbu z vnitřku vozidla. Zachování původního motoru také neumožňuje výraznější zesílení pancéřové ochrany, jako je tomu u vozidel Achzarit a Temsah. To by totiž vedlo k nárůstu hmotnosti a souvisejícímu poklesu měrného výkonu. Následně by se zhoršila pohyblivost tanku. Ochranu se přesto podařilo částečně zvýšit prostřednictvím zabudovaného reaktivního (výbušného) pancéřování, které údajně představuje ekvivalent 600mm homogenního pancíře.


Na rozdíl od svých konkurentů z Izraele a Jordánska je BTR-T poměrně silně vyzbrojen. Zatímco Achzarit nese pouze 7,62mm kulomet na dálkově ovládané lafetě a předpokládanou výzbroj obrněného transportéru Temsah má tvořit max. kanon ráže 20mm, vozidlo BTR-T disponuje 30mm automatickým kanonem 2A42 s palebným průměrem 200 nábojů a odpalovacím zařízením pro jednu střelu protitankového raketového kompletu (PTRK) Konkurs (v případě zájmu lze použít modernější PTRK Kornet). Další dvě střely jsou uloženy ve vozidle. Kanon i odpalovací zařízení PTRK jsou lafetovány na nízké otočné věži, jejíž konstrukce umožňuje i jinou konfiguraci výzbroje. Vozidlo BTR-T se vzhledem k silné výzbroji blíží spíše k bojovým vozidlům pěchoty než k obrněným transportérům. Někteří odborníci se však k jeho bojovým možnostem vyjadřují značně skepticky. Jeho působení v roli obrněného transportéru velmi komplikuje nepříliš zdařilé řešení prostoru roje, které bylo popsáno výše. Pokud by toto vozidlo naopak působilo primárně jako prostředek palebné podpory, je diskutabilní, zda by dvoučlenná osádka (velitel a řidič) mohla efektivně ovládat poměrně silnou výzbroj. Ukazuje se, že snaha získat víceúčelový bojový prostředek v důsledku jednoduché přestavby tanku nemusí vést ke kýženému cíli. Efektivnější je buď přestavba na obrněný transportér, což je případ vozidel Achzarit a Temsah, či na vozidlo palebné podpory.



Zdroj: Andrejsek, T.: Nové ruské obrněné transportéry, ATM, 6/2003, strany 32-33, ISSN 1210-2849
URL : https://www.valka.cz/BTR-T-bojove-vozidlo-pechoty-t20163#102386Verze : 0
MOD
Vnitřní uspořádání BTR-T pro přepravu osádky a pěchoty.
BTR-T (bojové vozidlo pěchoty) - (www.otvaga2.narod.ru)

(www.otvaga2.narod.ru)
URL : https://www.valka.cz/BTR-T-bojove-vozidlo-pechoty-t20163#75956Verze : 0
MOD
...
BTR-T (bojové vozidlo pěchoty) - (Rosoboronexport)

(Rosoboronexport)
BTR-T (bojové vozidlo pěchoty) - (Vojennyj Parad)

(Vojennyj Parad)
URL : https://www.valka.cz/BTR-T-bojove-vozidlo-pechoty-t20163#75958Verze : 0
MOD