Název: Name: | BTR-64K | |
Originální název: Original Name: | БТР-64К | |
Kategorie: Category: | obrněný transportér | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Charkovská opravna tanků (Харківській бронетанковий ремонтний завод), Charkov | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2005-DD.MM.2005 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp / prototype | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.2005 | |
Osádka: Crew: | 2-3 | |
Přepravní kapacita: Seating Capacity: | 8 osob/troops | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 21500 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 6000 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 3100 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 1900 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | až 450 mm | |
Pancéřování: Armour: | Odolnost podle NATO STANAG 4569 - čelo: 5. stupeň, - boky: 5. stupeň, - strop trupu: 3. stupeň, - záď: 4. stupeň, - dno trupu: 5. stupeň. | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 5TDF, přeplňovaný naftový | |
Výkon: Power: | 515 kW při 2800 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | s hydrostatickým převodem | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 105 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 50 km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 800 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | 400 km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 30 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 30 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,5 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,2 m | |
Výzbroj: Armament: | 1x 12,7 mm protiletadlový kulomet NSVT (6P17) | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Jiné známé označení: BMP-K-64 (БМП-К-64). Demonstrátor kolového obrněného transportéru s uspořádáním podvozku 8x8 a hydromotory v nábojích kol. Demonstrátor není vybaven řidicími nápravami. K zatočení se používá zabrzdění levé/pravé řady kol. Pneumatiky: KI-113 (18.5x6.00-10) Pohotovostní hmotnost: 17900 kg. Výška trupu vozidla: 1300 mm. Vybaven: Protipožárním systém, ventilačním systém filtru a topení. | |
Zdroje: Sources: | Osobní korespondence s Ing. Sergiem Berezuc'kým, analytikem společnosti Scienсe Technology (Ukrajina) a bývalým analytikem závodu na opravu tanků v Charkově. UkrOboronProm Catalogue 2016-2017, firemní publikace, ISBN nemá |
Období | - |
Typ stroje | BTR-64K (KOT 8x8 - demonstrátor) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/BTR-64K-KOT-8x8-demonstrator-t236697#654157Verze : 3
Jiří Tintěra
MOD
Stručná historie
Charkovská opravna tanků (Харківській бронетанковий ремонтний завод, ХБТЗ) přestavěla v roce 2005 tank T-64A nebo typ B na demonstrátor BTR-64K (někdy označovaný jako BMP-K-64 (БМП-К-64), nebo BMPT-K64 (БМПТ-К-64)). Vývoj tohoto vozidla byl soukromou akcí Charkovské opravny tanků, která předpokládala, že přestavbou tanků na transportéry docílí snížení počtů skladovaných vozidel.
Jeden z projektů přestavby tanků počítal s použitím kolového podvozku s dvoutaktním diselmotorem 5TDF, který by poháněl energoagregát spojený s hydromotory, či elektromotory v nábojích kol. Systém ovládání vozidla byl shodný s pásovými vozidly. To znamená, že pro zatáčení demonstrátoru BTR-64K se využívalo přibrzdění skupiny kol na levé/pravé straně vozidla.
Stavba a zkoušky demonstrátoru BTR-64K potvrdily předpokládané schopnosti vozidla. Kdy přesně došlo k zastavení vývojových prací na vozidle s hydraulickým pohonem není známo, ale údajně se tak stalo pro nedostatek financí. Jiné zdroje naznačují, že se tak stalo díky rusko-ukrajinské hybridní válce v Donbasu.
V oficiálních katalozích koncernu UkrOboronProm vozidlo BTR-64K figurovalo ještě v ročníku 2016-2017 a od tohoto data se nenachází v nabídce. Co se stalo z demonstrátorem není známo.
Pancéřování:
(informace z jiných zdrojů, než je uvedeno v tabulce)
- čelo: 270 mm, vrstvený čelní pancíř má odolat průbojnému střelivu ráže 90 mm,
- boky: 82+20 mm, pancíř má odolat i komulativním střelám ze sovětských pancéřovek RPG,
- záď: 40 mm, pancíř má odolat průbojným střelám ráže 14,5 mm,
- dno: pancíř má odolat výbuchu sovětské protitankové miny TM-57 a zajistit přežití posádky.
Zdroj:
mil.in.ua
web.archive.org
web.archive.org
web.archive.org
UkrOboronProm Catalogue 2016-2017, firemní publikace, ISBN nemá
Náročnost ruční práce při přestavbě tanku T-64 na demonstrátor kolového transportéru je zřejmá. Foto via Ing. Sergij Berezuc'ký, analytik společnosti Scienсe Technology" (Ukrajina).
Charkovská opravna tanků (Харківській бронетанковий ремонтний завод, ХБТЗ) přestavěla v roce 2005 tank T-64A nebo typ B na demonstrátor BTR-64K (někdy označovaný jako BMP-K-64 (БМП-К-64), nebo BMPT-K64 (БМПТ-К-64)). Vývoj tohoto vozidla byl soukromou akcí Charkovské opravny tanků, která předpokládala, že přestavbou tanků na transportéry docílí snížení počtů skladovaných vozidel.
Jeden z projektů přestavby tanků počítal s použitím kolového podvozku s dvoutaktním diselmotorem 5TDF, který by poháněl energoagregát spojený s hydromotory, či elektromotory v nábojích kol. Systém ovládání vozidla byl shodný s pásovými vozidly. To znamená, že pro zatáčení demonstrátoru BTR-64K se využívalo přibrzdění skupiny kol na levé/pravé straně vozidla.
Stavba a zkoušky demonstrátoru BTR-64K potvrdily předpokládané schopnosti vozidla. Kdy přesně došlo k zastavení vývojových prací na vozidle s hydraulickým pohonem není známo, ale údajně se tak stalo pro nedostatek financí. Jiné zdroje naznačují, že se tak stalo díky rusko-ukrajinské hybridní válce v Donbasu.
V oficiálních katalozích koncernu UkrOboronProm vozidlo BTR-64K figurovalo ještě v ročníku 2016-2017 a od tohoto data se nenachází v nabídce. Co se stalo z demonstrátorem není známo.
Pancéřování:
(informace z jiných zdrojů, než je uvedeno v tabulce)
- čelo: 270 mm, vrstvený čelní pancíř má odolat průbojnému střelivu ráže 90 mm,
- boky: 82+20 mm, pancíř má odolat i komulativním střelám ze sovětských pancéřovek RPG,
- záď: 40 mm, pancíř má odolat průbojným střelám ráže 14,5 mm,
- dno: pancíř má odolat výbuchu sovětské protitankové miny TM-57 a zajistit přežití posádky.
Zdroj:
mil.in.ua
web.archive.org
web.archive.org
web.archive.org
UkrOboronProm Catalogue 2016-2017, firemní publikace, ISBN nemá
Období | - |
Typ stroje | BTR-64K (KOT 8x8 - demonstrátor) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Náročnost ruční práce při přestavbě tanku T-64 na demonstrátor kolového transportéru je zřejmá. Foto via Ing. Sergij Berezuc'ký, analytik společnosti Scienсe Technology" (Ukrajina).
Období | - |
Typ stroje | BTR-64K (KOT 8x8 - demonstrátor) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | BTR-64K (KOT 8x8 - demonstrátor) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | BTR-64K (KOT 8x8 - demonstrátor) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | BTR-64K (KOT 8x8 - demonstrátor) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | BTR-64K (KOT 8x8 - demonstrátor) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | BTR-64K (KOT 8x8 - demonstrátor) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | BTR-64K (KOT 8x8 - demonstrátor) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | BTR-64K (KOT 8x8 - demonstrátor) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | BTR-64K (KOT 8x8 - demonstrátor) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/BTR-64K-KOT-8x8-demonstrator-t236697#654680Verze : 6
Jiří Tintěra
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.