BMW 801

přehled verzí
BMW 801 - přehled verzí


BMW 801A
První verze motoru z roku 1939, manuální ovládač elektrického nastavení vrtule, určena pro vícemotorové letouny, palivo B4.


BMW 801B
Tato verze byly totožná s verzi 801A, ale měla opačný směr otáček, palivo B4


BMW 801C
Vylepšené chlazení, automatické hydraulické ovládání vrtule, palivo B4.


BMW 801L
Totožná s verzí BMW 801 C, ale obráceným smyslem otáček, palivo B4.


BMW 801D
Zvýšení výkonu motoru díky vyššímu kompresnímu stupni motoru, vysokooktanovému palivu C3, možnost instalace sady MW50


BMW 801G a BMW 801H
Upravené BMW 801D pro vícemotorové bombardovací letouny, měly opačný směr otáčení.


BMW 801Q
Odpovídá verzi BMW 801 D, chráněný chladič oleje, palivo C3


BMW 801E
Výšková verze motoru BMW801D-2, kompresor byl optimalizován pro vyšší stupeň plnícího tlaku vzduchu.


BMW 801R
Další výšková verze se složitým čtyřrychlostním dvoustupňovým kompresorem.


BMW 801F
Tato verze se také nevyráběla sériově, vývoj tohoto motoru se do konce války nepodařilo dotáhnout do konce. Výkon 2 400 koní.


BMW 801J
Upravený BMW 801D-2, přeplňován turbokompresorem, pouze zkoušky


BMW 801Q
Turbokompresorový BMW 801E, pouze zkoušky


Použité prameny:
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_801
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/BMW-801-t64688#241694 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více