BB - S.M.S. Braunschweig (1902)

S.M.S. Braunschweig
S.M.S. Braunschweig
     
Název:
Name:
S.M.S. Braunschweig S.M.S. Braunschweig
Originální název:
Original Name:
S.M.S. Braunschweig
Kategorie:
Category:
bitevní loď Battleship
Třída:
Class:
Braunschweig
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Schiff & Maschinenbau AG Germania, Kiel /
Založení kýlu:
Laid Down:
24.10.1901
Spuštění na vodu:
Launched:
20.12.1902
Uvedení do služby:
Commissioned:
14.10.1904
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
31.01.1926
Velitel:
Commander:
15.10.1904-DD.09.1905 Ehrlich, Alfred (Kapitän zur See)
DD.09.1905-DD.09.1907 Jacobsen, Hermann (Kapitän zur See)
DD.09.1907-30.09.1908 Eckermann, Richard (Kapitän zur See)
01.10.1908-DD.09.1909 Schrader, Friedrich (Kapitän zur See)
DD.09.1909-DD.09.1910 Wilbrandt, Karl (Kapitän zur See)
DD.09.1910-31.07.1912 Ammon, Georg von (Kapitän zur See)
01.08.1912-30.11.1912 Schrader, Paul (Korvettenkapitän)
01.12.1912-30.07.1913 Thorbecke, Karl (Kapitän zur See)
01.08.1914-DD.08.1914 Dalwigk zu Lichtenfels, Gottfried Freiherr von (Kapitän zur See)
DD.08.1914-DD.07.1916 Lans, Max (Kapitän zur See)
DD.07.1916-DD.08.1916 Schmidt, Reinhold (Kapitän zur See)
DD.08.1916-DD.12.1916 Mehnert, Walter (Korvettenkapitän)
DD.12.1916-DD.05.1917 Hertzer, Leo (Korvettenkapitän)
DD.05.1917-DD.06.1917 Wilde, Franz (Kapitänleutnant)
DD.08.1917-20.08.1917 Paschen, Günther (Korvettenkapitän)
01.12.1921-DD.01.1922 Claassen, Franz (Korvettenkapitän)
DD.01.1922-28.02.1922 Meißner, Albrecht (Korvettenkapitän)
01.03.1923-DD.10.1923 Pfeiffer, Adolf (Kapitän zur See)
15.10.1923-08.01.1925 Wieting, Franz (Kapitän zur See)
DD.01.1925-31.01.1926 Hansen, Gottfried (Kapitän zur See)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
35 důstojníků, 708 poddůstojníků a námořníků


35 Officers, 708 Non-commissioned Officers and Sailors
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
13208 t 12999 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
14394 t 14167 long tons
Délka:
Length:
127,70 m 419 ft
Šířka:
Beam:
22,20 m 72 ft 10 in
Ponor:
Draught:
8,16 m 26 ft 9 in
Pancéřování:
Armour:
boky: 110-250 mm
hlavní dělové věže: 250 mm
paluba: 40 mm
Belt: 4.3-9.8 in
Turrets: 9.8 in
Deck: 1.6 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
8x vysokotlaký kotel
6x kotel
3x 3-stupňový parní stroj
8x High-pressure Watertube Boiler
6x Cylindrical Boiler
3x Triple-expansion Steam Engine
Výkon:
Power:
12534,5 kW při ? ot/min 16809 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
3
Zásoba paliva:
Fuel Load:
1670 1) t 1644 1) long tons
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
34,6 km/h 18.7 kt
Dosah:
Range:
9630,4 km při rychlosti 18,5 km/h 5200 nm at speed 10 kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
4x kanon 28-cm-SK L/40 ve věži Drh.L. C/01 (2x II)
14x kanon 17-cm-SK L/40 na lafetě DrL C/01 (14x I)
18x kanon 8,8-cm-SK L/35 na lafetě ? (18x I)
6x 45cm torpédomet
4x 28-cm-SK L/40 Gun, cal. 11-in, in Drh.L. C/01 Turret (2x II)
14x 17-cm-SK L/40 Gun, cal. 6.7-in, on DrL C/01 Mount (14x I)
18x 8,8-cm-SK L/35 Gun, cal. 3.5-in, on ? Mount (18x I)
6x Torpedo-tube, cal. 17.7-in
Vybavení:
Equipment:
? ?
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
- -
Poznámka:
Note:
původ jména: Brunšvicko

1) uhlí
+ 240 t mazutu
Name Origin: Brunswick Land

1) Coal
+ 236 long ton of Heavy Fuel Oil
Zdroje:
Sources:
deutsche-schutzgebiete.de
www.worldwar1.co.uk
de.wikipedia.org
https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Braunschweig
Hynek, Vladimír - Klučina, Petr: Válečné lodě [2] Mezi krymskou a rusko-japonskou válkou (nakl. Naše vojsko n. p., Praha, 1986, str. 95, 28-058-86
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Braunschweig-1902-t32495#680024 Verze : 0
S.M.S. Braunschweig

V porovnaní s predchádzajúcimi triedami má posilnené delostrelectvo. Mali dobré plavebné a manévrovacie schopnosti. Spolu s nasledovníkmi - triedou Deutschland - boli po vypuknutí WWI považované za zastarané a používané najmä pri ochrane pobrežia. Tieto lode boli jedny z mála bitevných lodí, ktoré si mohlo Nemecko po skončení WWI ponechať.

Po zaradení do služby vykonávala až do decembra 1904 cvičné a skúšobné plavby. Po ich skončení bola zaradená do 2. eskadry bitevných lodí ako jej vlajková loď. V roku 1905 (24.11.1905-29.11.1905) navštívila Nórsko. V rokoch 1908 a 1909 sa plavila po Atlantiku a navštívila pri tom Las Palmas a La Coruňu . V rokoch 1910 a 1911 navštívila opäť Nórsko. 30.07.1913 bola vyradená zo služby. Po vypuknutí WWI bola do služby znova zaradená a prevelená k 4. eskadre bitevných lodí. Počas vojny slúžila najmä vo východnej časti Baltského mora a v Severnom mori pri ochrane pobrežia. Potom do 20.08.1917 bola používaná ako výcviková loď a do r. 1918 slúžila ako ubytovacia loď. V rokoch 1921 a 22 sa podrobila modernizácii vo Reichsmarinewerft Wilhelmshaven, Wilhelmshaven a 01.12.1921 bola znovu zaradená do služby. V júli 1922 navštívila Nórsko a v júli 1923 Švédsko. V roku 1924 slúžila ako ľadoborec v Baltskom mori a v júli nasledovala plavba po Atlantiku s návštevou La Coruňy. V apríli 1925 sa zúčastnila cvičenia flotily v Baltskom mori a v júni opäť navštívila Nórsko. 31.01.1926 bola vyradená zo služby a v roku 1931 (alebo 1932) bola zošrotovaná.

Zdroj: archiv autora ...

URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Braunschweig-1902-t32495#117304 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více