BB - Kawači (1910)

Kawachi
河内 / かわち
     
Název:
Name:
Kawači Kawachi
Originální název:
Original Name:
河内 / かわち
Kategorie:
Category:
bitevní loď Battleship
Třída:
Class:
Seccu
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Yokosuka Kaigun Kóšó, Yokosuka
Založení kýlu:
Laid Down:
01.04.1909
Spuštění na vodu:
Launched:
15.10.1910
Uvedení do služby:
Commissioned:
31.03.1912
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
12.07.1918 potopena v Tokuyama Bay / sunk in Tokuyama Bay
Velitel:
Commander:
DD.MM.YYYY-DD.MM.YYYY ?, ( )
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Posádka:
Crew:
999
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
21157 t 20823 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
23267 t 22900 long tons
Délka:
Length:
160.63 m 527ft
Šířka:
Beam:
25.6 m 84ft
Ponor:
Draught:
8.23 m 27ft
Pancéřování:
Armour:
boky: 305 mm
boky, příď a záď: 102 mm
paluba: 27-76 mm
barbety: 178-229 mm
dělové věže: 280 mm
velitelská věž: 254 mm
belt amidship: 305 mm
belt, ends: 102 mm
deck: 27-76 mm
barbettes: 178-229 mm
turrets: 280 mm
conning tower: 254 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
2x parní turbína Brown-Curtiss
16x kotel Mijabara
2x steam turbine Brown-Curtiss
16x boiler Miyabara
Výkon:
Power:
18642.5 kW při ? ot/min 25000 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
2
Zásoba paliva:
Fuel Load:
2337 t 1) 2300 long tons 1)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
38 km/h 20.5 kt
Dosah:
Range:
5000.4 km při rychlosti 33.3 km/h 2700 nm at speed 18 kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
4x 305 mm/50 Type41 (2xII)
8x 305 mm/45 Type 41 (4xII)
10x 152 mm/50 Type 41 (10xI)
8x 120 mm/40 Type 41 (8xI)
12x 76 mm/40 Type 41 (12xI)
4x 76 mm/25 Type 41 (4xI)
5x torpédomet 457 mm (5xI)


po roce 1917:
4x 305 mm/50 Type41 (2xII)
8x 305 mm/45 Type 41 (4xII)
10x 152 mm/50 Type 41 (10xI)
8x 120 mm/40 Type 41 (8xI)
4x 76 mm/40 Type 3 (AA/4xI)
4x kulomet 6,5 mm (4xI)
3x torpédomet 457 mm (3xI)
4x 305 mm/50 Type 41 (2xII)
8x 305 mm/45 type 41 (4xII)
10x 152 mm/50 Type 41 (10xI)
8x 120 mm/40 Type 41 (8xI)
12x 76 mm/40 Type 41 (12xI)
4x 76 mm/25 Type 41 (4xI)
5x torpedo tubes 457 mm (5xI)


after 1917:
4x 305 mm/50 Type 41 (2xII)
8x 305 mm/45 type 41 (4xII)
10x 152 mm/50 Type 41 (10xI)
8x 120 mm/40 Type 41 (8xI)
4x 76 mm/40 Type 3 (AA/4xI)
4x machine guns 6,5 mm (4xI)
3x torpedo tubes 457 mm (3xI)
Vybavení:
Equipment:
- -
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
- -
Poznámka:
Note:
1) uhlí (+ 400t mazutu)
1) coal (+ 394 long tons of fuel oil)
Zdroje:
Sources:
http://homepage2.nifty.com/nishidah/e/stc0118.htm
en.wikipedia.org
www.globalsecurity.org
www.battleships-cruisers.co.uk/settsu.htm
www.cityofart.net/bship/ijn_settsu.html
www.navypedia.org/ships/japan/jap_bb_settsu.htm
HYNEK, Vladimír, KLUČINA, Petr, ŠKŇOUŘIL, Evžen: Válečné lodě[3]. 1.vydání. Praha: Naše vojsko s.p. 1988. 340s. ISBN 28-029-88.05/165
URL : https://www.valka.cz/BB-Kawaci-1910-t115524#401017 Verze : 0
Kawači byla objednána roku 1907, ale její stavba byla zpožděna v důsledku hospodářské krize. Děla ráže 305 mm byla dovezena z Británie, Brown-Curtisovy turbíny byly vyrobeny v licenci firmou Kawasaki Heavy Industries v Japonsku. V 1. světové válce byla přidělena k ochraně námořních cest v Jihočínském a Žlutém moři. Zúčastnila se bitvy u Cingtao.
Dne 12.7.1918 byla potopena, zakotvena v zátoce Tokujama, mohutnou explozí způsobenou náhodným výbuchem korditu ve skladišti munice. Zahynulo přitom 621 mužů z posádky 1 059. Trup byl později zachráněn a sešrotován.





Zdroj:
en.wikipedia.org
http://www.battleships-cruisers.co.uk/
http://www.cityofart.net/bship/ijn_tsukuba.html
URL : https://www.valka.cz/BB-Kawaci-1910-t115524#401079 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více