B-534.20

     
Typ:
Type:
Avia B-534
Výrobce:
Producer:
Avia, akciová společnost pro průmysl letecký Čakovice
Datum výroby:
Date of Production:
DD.MM.1935
Výrobní číslo:
Construction Number:
B-534.20
Číslo stroje:
Serial Number:
20
Provozovatel:
User:
Československo Czechoslovakia
Pohonná jednotka:
Engine:
DD.MM.1935-DD.MM.RRRR Avia HS 12Ydrs / X
Výzbroj:
Armament:
DD.MM.RRRR letecký kulomet vz.30 / X
DD.MM.RRRR letecký kulomet vz.30 / X
Datum převzetí:
Commissioned:
DD.MM.1935
Datum vyřazení:
Decommissioned:
DD.MM.RRRR
Vojenský útvar:
Unit:
-
-
Útvarové označení:
Unit Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Poznámka:
Note:
--
Zdroje:
Sources:
Němeček Vladimír: Československá letadla I.Praha Naše vojsko 1983
URL : https://www.valka.cz/B-534-20-t56501#205791 Verze : 0

Základní kamufláž:
Basic Camouflage:
DD.MM.RRRR – DD.MM.RRRR
Horní plochy:
Upper Surfaces:
khaki khaki
Spodní plochy:
Lower Surfaces:
hliníková bronz aluminium bronze
Provedení výsostných znaků:
National Recognition Marking:
 
Trup:
Fuselage:
standardní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem na svislé ocasní ploše standard three-colour Czechoslovak roundel with blue border on vertical fin
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
standardní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem standard three-colour Czechoslovak roundel with blue border
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
standardní tříbarevný kruhový československý výsostný znak s modrým lemem standard three-colour Czechoslovak roundel with blue border
Označení v rámci útvaru:
Unit Marking:
 
Trup:
Fuselage:
--
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
- -
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
- -
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Individual Marking:
 
Trup:
Fuselage:
- -
Horní plochy křídel:
Upper Surfaces of Wings:
- -
Spodní plochy křídel:
Lower Surfaces of Wings:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Němeček Vladimír: Československá letadla I.Praha Naše vojsko 1983
URL : https://www.valka.cz/B-534-20-t56501#356880 Verze : 0
Letoun pilotovaný pilotem npor.let. Josefem Dekastellem, náležející v té době LP 1, byl zničen dne 6. dubna 1938. Pilot dostal za úkol od por. let. Petra Šírokého provést 2 lety s provedením několika prvků "bojových obratů", ty měly být vždy zakončeny jednou otočkou vývrtky. Poté co pilot převedl letoun do vývrtky, nepodařilo se mu ji vybrat. Do vyšetřovacího spisu uvedl, že řízení nereagovalo. Proto z letounu vyskočil na padáku. Letoun posléze samovolně vývrtku vybral, přešel do střemhlavého letu a s tendencí přejít do letu horizontálního se zřítil poblíž hangárů v prostoru letiště Kbely (dnes areál leteckého muzea). Vyšetřovací komise shledala, že příčinou nehody byla nízká zkušenost pilota na typu letounu a tudíž jej není z čeho vinit.


Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz

B-534.20 - Zdroj:
http://www.leteckabadatelna.cz/uploads/P%C5%99edv%C3%A1le%C4%8Dn%C3%A9/1938/B-534%20Dekastello%20Kbely/manip_IMG_20181127_0027A.jpg

Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz

B-534.20 - Zdroj:
http://www.leteckabadatelna.cz/uploads/P%C5%99edv%C3%A1le%C4%8Dn%C3%A9/1938/B-534%20Dekastello%20Kbely/manip_IMG_20181127_0026B.jpg

Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz

B-534.20 - Zdroj:
http://www.leteckabadatelna.cz/uploads/P%C5%99edv%C3%A1le%C4%8Dn%C3%A9/1938/B-534%20Dekastello%20Kbely/manip_IMG_20181127_0027C.jpg

Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz

B-534.20 - Zdroj:
http://www.leteckabadatelna.cz/uploads/P%C5%99edv%C3%A1le%C4%8Dn%C3%A9/1938/B-534%20Dekastello%20Kbely/manip_IMG_20181127_0026A.jpg

Zdroj:
www.leteckabadatelna.cz

URL : https://www.valka.cz/B-534-20-t56501#692473 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více