Main Menu
User Menu

Avro Manchester Mk.IA

     
Název:
Name:
Avro Manchester Mk.IA
Originální název:
Original Name:
Avro Manchester Mk.IA
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1941 A. V. Roe & Co. Ltd., Woodford
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
71 + konverze
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12138 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
25424 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
27.460 m
Délka:
Length:
21.140 m
Výška:
Height:
5.940 m
Plocha křídla:
Wing Area:
105.72 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
241.78 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Vulture II kapalinou chlazený čtyřiadvacetiválec s řadami válců do X o výkonu 1 327 kW (1 805 k) při 2 850 ot min a plnícím tlaku 0,414 barů (310,291 mm Hg), praktický výkon byl nižší 1 081 - 1 156 kW (1 470 - 1 571 k).
Vrtule třílisté s konstantní rychlostí otáček typu de Havilland 5140.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
9 792 l v šesti palivových nádržích v křídlech.
(2x 2 637 l, 2x 1 741 l a 2x 518 l)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
426.5 km/h v 5182 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
297.7 km/h v 4572 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
25 min do 4572 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
5852 m
Dolet:
Range:
1931.2 1) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2623.2 2) km
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži typu Nash & Thomson FN-5
2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v horní střelecké věži typu Nash & Thomson FN-7
4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži typu Nash & Thomson FN-20A

Pumvý náklad: do 4 695 kg (12x 227 kg nebo 4x 907 kg nebo 2x torpédo ráže 457 mm)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) s plným pumovým nákladem
2) s pumovým nákladem o hmotnosti 3 674 kg


oproti verzi Manchester Mk I bylo zvětšeno rozpětí ocasních ploch
odstraněna prostřední svislá ocasní plocha a zvětšena plocha obou krajních SOP
Na standard MK IA byly asi upraveny všechny letouny starší verze
Spodní střelecká věž FN21A s kulomety Browning nebyla montována
Zdroje:
Sources:
Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1
L+K 23/1974, Letadla 1939-45
www.jaapteeuwen.com
www.historyofwar.org
ww2photo.mimerswell.com
www.lancaster-archive.com
http://www.samoloty.ow.pl/str248.htm
http://www.airwar.ru/enc/bww2/manch.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Avro-Manchester-Mk-IA-t70409#247821Verze : 0
MOD
Na fotografii je vidět, že Avro Manchester Mk IA, nemá prostřední SOP
zdroj uveden výše
Avro Manchester Mk.IA -


URL : https://www.valka.cz/Avro-Manchester-Mk-IA-t70409#247823Verze : 0
MOD