Main Menu
User Menu
Reklama

Avro Lancaster Mk.VI

Avro Lancaster B Mk.VI

     
Název:
Name:
Avro Lancaster B Mk.VI
Originální název:
Original Name:
Avro Lancaster B Mk.VI
Kategorie:
Category:
letoun pro elektronický boj
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1943 A. V. Roe & Co. Ltd., Chadderton
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
9
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1943
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
15947 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
32659 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
31.090 m
Délka:
Length:
21.180 m
Výška:
Height:
6.250 m
Plocha křídla:
Wing Area:
120.5 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
271,029 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of engines:
4
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin 85 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 219 kW (1 658 k) a 1 271 kW (1 729 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 1,241 barů (930,872 mm Hg) v h= 1 753 m.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
9 792 l, 100 oktanů
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
893.2 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
321.9 km/h v 4572 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
1.1 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6528 m
Dolet:
Range:
2494.5 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
Zadní věž - Nash & Thomson FN-20, 4x 7,7mm kulomet Browning Mk.II
oba prototypy měly standardní přední a horní věže FN-5 a FN-50


Bomby: ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- dva Mk.I a 7 Mk.III, které dostaly nové motory s "kruhovými" chladiči, odstraněné přední a horní věže
- používány u 635. peruti jako výškové bombardéry a pro rušení nepřátelských radarů
- stroj JB675 použit pro testy motorů Merlin 68, 102, 150, 620, 621, 630 a 641
Zdroje:
Sources:
Franks, Richard A. The Avro Lancaster - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 2000. ISBN 9780953346530
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
Goulding, Brian, Garbett, M.The Avro Lancaster I, Profile No.65, Profile Publications, Leatherhead, 1966.
Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8
Mackay, R.S.G. Lancaster in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton, Texas 1982. ISBN 0-89747-130-X

Avro Lancaster Mk.VI - Lancaster Mk.VI ND673 v barvách 635. peruti po válce ve Farnborough.
Zdroj: http://www.forosegundaguerra.com/viewtopic.php?f=17&t=2777

Lancaster Mk.VI ND673 v barvách 635. peruti po válce ve Farnborough.
Zdroj: www.forosegundaguerra.com

URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-VI-t6574#338450Verze : 0
MOD
Motory byly Rolls-Royce Merlin 85 (původně byly pouze testovány na dvou Lancasterech u firmy Rolls-Royce, použitých jako létající zkušebna, pro budoucí Lancaster Mk.IV který byl později přeznačen na Lincoln Mk.I).


Motory Rolls-Royce Merlin 87 nebyly nikdy použity (je více než pravděpodobné, že číslo 87 dokonce ani nebylo žádnému Merlinu přiděleno).
URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-VI-t6574#89613Verze : 0