Název: Name: | Avro Lancaster B Mk.VI | |
Originální název: Original Name: | Avro Lancaster B Mk.VI | |
Kategorie: Category: | letoun pro elektronický boj | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 A. V. Roe & Co. Ltd., Chadderton | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 9 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1943 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 15947 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 32659 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 31.090 m | |
Délka: Length: | 21.180 m | |
Výška: Height: | 6.250 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 120.5 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 271,029 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of engines: | 4 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 85 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 219 kW (1 658 k) a 1 271 kW (1 729 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 1,241 barů (930,872 mm Hg) v h= 1 753 m. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 9 792 l, 100 oktanů | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 893.2 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 321.9 km/h v 4572 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 1.1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6528 m | |
Dolet: Range: | 2494.5 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | Zadní věž - Nash & Thomson FN-20, 4x 7,7mm kulomet Browning Mk.II oba prototypy měly standardní přední a horní věže FN-5 a FN-50 Bomby: ? | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - dva Mk.I a 7 Mk.III, které dostaly nové motory s "kruhovými" chladiči, odstraněné přední a horní věže - používány u 635. peruti jako výškové bombardéry a pro rušení nepřátelských radarů - stroj JB675 použit pro testy motorů Merlin 68, 102, 150, 620, 621, 630 a 641 | |
Zdroje: Sources: | Franks, Richard A. The Avro Lancaster - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 2000. ISBN 9780953346530 Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5 Goulding, Brian, Garbett, M.The Avro Lancaster I, Profile No.65, Profile Publications, Leatherhead, 1966. Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8 Mackay, R.S.G. Lancaster in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton, Texas 1982. ISBN 0-89747-130-X |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Lancaster Mk.VI ND673 v barvách 635. peruti po válce ve Farnborough.
Zdroj: www.forosegundaguerra.com
URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-VI-t6574#338450Verze : 0
Aubi
MOD
Motory byly Rolls-Royce Merlin 85 (původně byly pouze testovány na dvou Lancasterech u firmy Rolls-Royce, použitých jako létající zkušebna, pro budoucí Lancaster Mk.IV který byl později přeznačen na Lincoln Mk.I).
Motory Rolls-Royce Merlin 87 nebyly nikdy použity (je více než pravděpodobné, že číslo 87 dokonce ani nebylo žádnému Merlinu přiděleno).
Motory Rolls-Royce Merlin 87 nebyly nikdy použity (je více než pravděpodobné, že číslo 87 dokonce ani nebylo žádnému Merlinu přiděleno).
URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-VI-t6574#89613Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.