Název: Name: | Avro Bison Mk.I | |
Originální název: Original Name: | Avro Bison Mk.I | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1922-DD.MM.192R A.V.Roe & Co. Ltd., Manchester / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1922-DD.MM.192R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 12 Mk.I 11 přestavěno na / rebuilt as Mk.IA | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1921 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1887 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2631 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14.02 m | |
Délka: Length: | 10.97 m | |
Výška: Height: | 4.11 1) m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 57.6 2) m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Napier Lion II o výkoun 258 kW čtyřlistá dřevěná vrtule (Mk.I) dvoulistá dřevěná vrtule (Mk.IA) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 177 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 144.8 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4267 m | |
Dolet: Range: | 547.2 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarf 2x 104kg bomba nebo 4x 51kg | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) 4.22 m Mk.IA 2) 58.53 m2 Mk.IA Letoun vznikl podle specifikace 3/21 na palubní průzkumný letoun a stroj pro řízení dělostřelecké palby. Prototyp poprvé vzlétl v roce 1921 a o rok později byl přijat do služby. Jako první ho ale dostalo RAF, které typ použilo jako námořní hlídkový. Většinu postavených letounů však převzalo námořnictvo a používalo ho na svých letadlových lodí do roku 1929. U prvních postavených strojů šlo zaměnit pevný kolový podvozek za plováky, zkoušky na moři však nedopadly dobře a u pozdějších letounů již nebyla výměna možná. | |
Zdroje: Sources: | Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8. www.britishaircraft.co.uk https://en.wikipedia.org/wiki/Avro_Bison |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vintage-aviation.hp.infoseek.co.jp
URL : https://www.valka.cz/Avro-Bison-Mk-I-t60535#218260Verze : 0
Michal Rak
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.