Název: Name: | Aviatik D.I (Th) série 101 | |
Originální název: Original Name: | Aviatik D.I (Th) Serie 101 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.03.1918-DD.MM.1918 Flugzeug- und Maschinenfabrik Thöne & Fiala, Wien / | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1918-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 25 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | ? m | |
Délka: Length: | ? m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Austro-Daimler AD6 série 19000 o výkonu 147 kW/200 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2 x kulomet Schwarzlose 07/12 ráže 8 mm | |
Uživatelské státy: User States: | ? | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Zahálka, Jan. Aviatik D.I & D.II, JaPo, 2002. |
URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-D-I-Th-serie-101-t121039#512087Verze : 0
Aubi
MOD
.
Aviatik (Berg) D.I (Th) 101.37. Tento letoun se dnes nachází ve sbírkách vídeňského Technického muzea (Technisches Museum). Jedná se o jediný rakousko-uherský letoun z 1. sv. války, jenž se zachoval s původním potahem a původním zbarvením. Stroj nese tzv. pilovitou kamufláž (Serrated Bands). Podle odstínů barev na dochovaném letounu se dlouhou dobu soudilo, že kamuflážní barvy tvoří světle šedožlutá (krémová) a tmavá zelená. Až výzkum odborníků rakouského Bundesdenkmalamtu (Spolkového památkového úřadu) a chemická analýza vzorků původních barev potvrdily, že původní barvy ve skutečnosti byly světlá a tmavá šedá. Změnu původních odstínů zapříčinily chemické reakce (žloutnutí) probíhající v ochranném laku během jeho stárnutí. Schéma zachycuje letoun, jak asi vypadal na podzim roku 1918 těsně po jeho dokončení. Spodní plochy zůstaly v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | |
Typ letounu | Aviatik (Berg) D.I (Th) série 101 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 101.37 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Aviatik (Berg) D.I (Th) 101.37. Tento letoun se dnes nachází ve sbírkách vídeňského Technického muzea (Technisches Museum). Jedná se o jediný rakousko-uherský letoun z 1. sv. války, jenž se zachoval s původním potahem a původním zbarvením. Stroj nese tzv. pilovitou kamufláž (Serrated Bands). Podle odstínů barev na dochovaném letounu se dlouhou dobu soudilo, že kamuflážní barvy tvoří světle šedožlutá (krémová) a tmavá zelená. Až výzkum odborníků rakouského Bundesdenkmalamtu (Spolkového památkového úřadu) a chemická analýza vzorků původních barev potvrdily, že původní barvy ve skutečnosti byly světlá a tmavá šedá. Změnu původních odstínů zapříčinily chemické reakce (žloutnutí) probíhající v ochranném laku během jeho stárnutí. Schéma zachycuje letoun, jak asi vypadal na podzim roku 1918 těsně po jeho dokončení. Spodní plochy zůstaly v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | |
Typ letounu | Aviatik (Berg) D.I (Th) série 101 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 101.37 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | |
Typ letounu | Aviatik (Berg) D.I (Th) série 101 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 101.37 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | |
Typ letounu | Aviatik (Berg) D.I (Th) série 101 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 101.37 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-D-I-Th-serie-101-t121039#414692Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.